we zijn al overgestapt met goedkeuring van het buro naar 4 flessen van 200cc kn ik donna al een fruithapje geven? ik maak het zelf ,,bijv een halve banaan met wat gekookt water?
Waarom ben je overgestapt? Ik zou nog even met het fruit wachten tot tenminste 4 maanden, liefst 6 maanden.
omdat donna de laatste fles niet opdronk,,,en het buro vond dat het al kon en het gaat super ,,,,ze drinkt 0m 07:00 dan om 12:00 dan om 17:00 en dan 10:00 en ze slaapt door tot half 7
het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou nog even wachten tot 4 maanden. ik ben ook begonnen met 4 maanden. als je toch iets toe wilt voegen dan evt nutrix in de laatste fles of als ze toch hongerig wordt de flessen ophogen. groetjes, Miranda
Ik ben begonnen met 8 weken met een heel klein beetje fruithapje (echt een paar hapjes) maar o wat vond meneertje dat lekker! Het is je eigen keuze natuurlijk en de een wacht er wat langer mee als de andere dus ik zou gewoon doen wat je gevoel in geeft
Het advies is om in ieder geval te wachten tot 4 maanden of wanneer er allergieen voorkomen in de familie tot 6 maanden. De darmpjes van je kindje moeten echt nog even rijpen en ik zou ze nog even de kans geven. De heersende mening is dat de darmpjes zo rond de 17 weken voldoende gerijpt zouden zijn. Ze heeft het fruithapje nog niet nodig en op 4 flessen doet ze het toch prima? Wanneer ze goed groenten en fruit gaan eten is het normaal dat er ook een fles afgaat... daarvoor is ze nog echt te klein / jong. Misschien nog even wachten? PS: banaan kan verstopping geven bij zo'n kleintje
ja klopt,,mijn bedoeling is ook niet om een heel potje/hele banaan te geven maar echt maar een paar hapjes..en ook niet iedere dag
Ik zou ook nog even wachten hoor, ze is nog zo jong. Toen wij hier begonnen waren met groente en fruit (met 6 maanden), konden wij zelf echt niks meer eten zonder dat Milan ook wat wilde. Niet echt handig dus .
Dat klinkt alsof je al beslist hebt. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Zou zelf niet voor de 4 maanden beginnen.
i.o.m. CB hier ook begonnen met 3 maanden en het ging supergoed... waarom wil je fruit bijgeven..? heb je het idee dat ze toch hongerig is of?
Begrijp het niet zo goed, op zo een jonge leeftijd al naar 3 flessen en dan toch fruit geven kan je in mijn ogen beter toch die extra fles geven. Heb een beetje het idee dat het meer voor "de leuk" is dan dat ze het nodig heeft oid want als ze het echt nodig zou hebben zou ze dus honger hebben en dan zouden jullie nooit overstappen op een fles minder. Je hebt nog zoveel tijd om al die fruit en groente te gaan geven en dat gaat al zo hard, dus ik zou lekker genieten van het feit dat je meisje nog een echt baby is en laat haar zelf ook nog even genieten van het feit dat ze baby is. Nu al vast eten is een klap voor die kleine darmpjes en ik denk niet dat je haar dr een plezier mee doet. Hier zijn we pas met 6,5 maand begonnen met bijvoeden en dat vond ik opzich al echt vroeg!
B en N, ben het half met je eens... overgaan op 4 flessen maar wel bijvoeden i.v.m. honger vind ik ook niet echt slim.. ze hebben de melk nog zo hard nodig door alle voedingsstoffen die erin zitten... Maarja zolang het goed gaat zal ze het ook wel niet meer nodig hebben... onnodig wakker maken is dan ook niks! Fruit.. ja.. ik ben ook vroeg begonnen en denk ook dat het per kind heel verschillend is of ze hier danwel klaar voor zijn of niet.. hier ging het supergoed, zullen ook genoeg beebjes zijn waarbij het niet goed gaat..
hallo ik zou ook wachten ze hebben het nog niet nodig! Hier ook met 3 maanden op 4 flessen omdat hij elke keer wakker gemaakt moest worden, maar pas met bijvoeden begonnen met 5.5 maand zo nu en dan en met 6 maanden elke dag. We hebben het wel geprobeerd met 4 maanden maar na mijn mening spuugde hij ervan dus gelijk weer gestopt en gewacht! Dus ik zou wachten
doe wat je gevoel je ingeeft , vind jij dat je het een keer wil proberen dan doe je dat toch, het is jou kindje.
zo is het maar net.. voor hetzelfde geld reageert hij supergoed, en misschien ook wel niet... weet je meteen dat je dus nog moet wachten