regelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hitchke, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    Hey meiden,

wilde even peilen naar jullie x-dagen cyclus elke maand weer bij mij is het zo dat de laatste 2 maanden hij toch echt juist zelfde aantal dagen is, wat ik als positief beschouw...

voor diegene die al een kind hebben, kon je het naderhand merken aan x dagen wanneer je cyclus goed was om zwanger te worden of maakt het niet uit 26.28 of 29 dagen???? is je cyclus dan toch regelmatig zoals de mijne, of is cyclus pas echt goed, als het op de dag juist is ???

weet beetje warrige uitleg maar kan het ni anders uitdrukken !!!

2. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    mijn huisarts en gyneacoloog zeiden dat je pas echt onregelmatig bent als je de ene maand een cyclus van 20 dagen hebt en dan weer van 40 dagen. ik varieerde tussen de 22 en 30 dagen en dat was volgens hen heel regelmatig. al denk ik bij regelmatig dat je elke maand een even lange cylus hebt.
    ik kan niet zeggen dat ik weet welke cyluslengte het beste werkt om zwanger te worden. het heeft vooral te maken met de lengte van je cyclus na de eisprong. dit zou tussen de 9 en 18 dagen moeten zijn geloof ik. deze fase is meestal wel redelijk gelijk maar dat betekend wel dat je niet elke maand op dezelfde dag je ovulatie hebt. dit kan erg varieren zelfs bij vrouwen die iedere maand hetzelfde aantal dagen hebben..
    lastig allemaal he.
    wij zijn nu begonnen voor de 2de en nog snap ik niet helemaal hoe het werkt...zeker omdat mijn cyclus dagen niet gelijk zijn..

3. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Onlangs ben ik met mijn schoonzusje naar de gyn geweest en die zei dat als je 1 keer per maand ongesteld wordt dat het dan regelmatig is. Of dat dan inhoud dat je om de 20 of om de 30 dagen ongesteld bent maakt niet uit.

Groetjes

Deel Deze Pagina