Ben vandaag 8w3d zwanger en heb kwaaltjes genoeg. Zoals moe, misselijk/overgeven, pijnlijke tepels, geen eetlust, vreemde eetlust, dan weer enorme eetlust. Heb sinds mn laatste ongesteldheid geen druppel bloed verloren, geen vreemde buikpijn of krampen, maar toch ben ik zooo ontzettend bang dat het volgende week vrijdag (echo) niet goed zit. Heb echt zulke vreselijke doemscenario's voor me. Enerzijds durf ik wel vooruit te denken, heb het al over als straks de baby er is, ben beetje aan het kijken voor een kamertje voor mn dochter, maar toch die diepgewordtelde angst dat het niet goed zit. Weet eigelijk niet hoe ik volgende week door moet komen. Dan zit ik hier weer een topic te lezen over vrouwen die een voorgevoel hadden dat het niet goed zat. Dan twijfel ik weer of de angst van me een voorgevoel is enz...enz...enz...het zit zo'n beetje 24/7 in me hoofd en ik word gek.
Gefeliciteerd, je hormonen doen hun werk Maar wel lastig, zeker als ze je zo sterk te pakken hebben. Hopelijk kun je toch ergens rust vinden...
Ik had dat, een voorgevoel bij mijn miskraam. Maar weetje, dat was anders dan wat jij beschrijft, die angst had ik bij mijn jongste en deze zwangerschap namelijk ook en met allebei gaat het tot nu toe prima. Wat ik als voorgevoel had was dat ik het op de een of andere manier niet kon accepteren. Was er ook totaal niet blij mee, geloofde het gewoon niet. Mn beste vriendin heb ik het meteen verteld, die vond me zo stom dat ze me met cadeautjes doodgooide om het tastbaar te maken maar nee ik kon er niet aan. En toen kreeg ik dus idd die miskraam. Enerzijds heel veel verdriet maar anderzijds kwam toen alles op zn pootjes. Het is geen gevoel wat je jezelf aan kan praten, het is echt iets heel dieps wat er gewoon zit ofzo..
Meid is gewoon de angst. Die normaal is en veel vrouwen hebben. Heb je vertrouwen in de zwangerschap? Ben je er mee bezig hoe het straks zal zijn? Dat waren dingen die ik mistte bij mijn slechte voorgevoel.
Probeer niet zo onzeker te zijn. Ik had net zoals veel vrouwen bij een (beginnende) miskraam dat mijn symptomen afnemen/weg waren.