Gaan we weer.. slaapt op 14 maanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyB, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Zoontje is 14 maanden en slaapt al weken slecht. Het is nooit echt geweldig geweest maar gaat nu van kwaad tot erger. Begon met 2 weken snachts wakker worden en dan krijsen als we weg liepen.

Nu al een week belachelijk vroeg wakker. Het begon de eerste dagen met 05.30 uur. En elke dag is het iets vroeger. Vanmorgen al 04.15 uur en dan niet meer willen slapen. Wat ik ook doe. Hij slaapt niet wanneer ik bij hem op zijn kamer zit. Hij slaapt niet in het camping bedje naast me. En al helemaal niet bij mij op bed.

Overdag gaat het ook moeizaam. Dacht een tijdje dat hij over ging naar 1 slaapje. Smorgens slaapt hij namelijk wel ongeveer 1,5 uur. S middags wil hij dan niet meer.
    Rek ik zijn slaapje naar 12 uur s middags slaapt hij 45 minuten en kan ik de rest van de dag niets meer met hem.

Zetpil maakt geen verschil. Flesje maakt geen verschil.
    Hij zit in een sprongetje. Kan dit zo erg invloed hebben?
    Help iemand. Ben kapot. Doe de nachten alleen ivm ploegendiensten partner. Hij neemt het 1 a 2 ochtenden per 10 dagen van me over om even bij te kunnen tanken. Maar ben inmiddels echt chronisch oververmoeid.

2. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Fout in topic titel. Op moet topic zijn. Maar geen idee hoe je dit wijzigd.

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ellendig zeg. Als ik dit zo lees zou ik in ieder geval zorgen dat je zootnje overdag op tijd in zn bed ligt, dus niks rekken. Daarmee komt hij alleen maar in een negatieve spiraal van te moe zijn en daardoor slecht slapen. Toch proberen om hem weer verder te laten slapen, in zijn eigen bed of bij jou. Heeft hij een vaste knuffel? Dat wil nog wel eens helpen.
    Verder op zoek naar hulp, een nachtje laten logeren zodat jij ook eens bij kan tanken. Misschien komt hij zelf daardoor ook weer bete rin een ritme.
    Zo'n sprongetje heeft er ongetwijfeld mee te maken, hopelijk is het snel voorbij.

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier heeft ze vette pech. als ze wakker word krijgt ze dr fles, zelfs als het 4 uur is, en daarna hoppa weer in bed. (mits niet ziek of pijn oid!)
    ik wil dr helaas niet zien voor 7 uur. en daar ben ik echt heel makkelijk in. ik ga echt niet met een kind van 14 of in mijn geval 19 maanden om die tijd beneden zitten.

5. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Maar wat doe je dan? Laat je haar huilen?
    ik ga om die tijd ook niet beneden zitten hoor. Rek het zo lang mogelijk en zet wanneer ik helemaal wanhopig ben de tv aan op mijn slaapkamer zodat ik nog een beetje kan tukken. Totaal niet pedagogisch verantwoord maar als ik zo nog een heel klein beetje slaap krijg.

Vanavond begon de ellende al om 20.15 ben tot zojuist bezig geweest. Heb hem op het eind 30 minuten laten huilen maar dit werkt alleen maar averechts.

Gisteren bij Cb probleem ook aangekaart. Omdat de 14 maanden afspraak alleen voor de vaccinatie is en ze maar 10 minuten de tijd had heeft ze aangeboden binnenkort op huis bezoek te komen om te kijken wat we kunnen doen.
    (Heeft ook te maken met mijn depressie)

6. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Hier was het een paar weken geleden ook drama. Vooral overdag maakte madam er echt een potje van. 's Nachts huilde ze ook wel, maar na een knuffel (soms 2) sliep ze wel weer verder. Ik laat haar dan ook echt wel even huilen. Dus 10 minuutjes aankijken wat ze doet, als ze blijft huilen troosten en vertellen dat het midden in de nacht is en dat ze moet slapen, daarna weer 10 minuutjes aankijken etc. Ben er nooit meer dan 2 keer uitgegaan omdat ze daarna wel weer verder sliep. De fase duurde hier een week of twee...

7. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier was het een tijdje terug ook drama... Vooral 's nachts.. Overdag is ze nooit een goeie slaapster geweest.. Tot manlief er klaar mee was toen ze voor de zoveelste keer om 5.30 ons bed op zijn kop zette en lag te jengelen.. Hij zei: je jengelt maar in je eigen bed! Dat heeft 20 minuten geduurd en toen viel ze opnieuw in slaap.. Ik was helemaal verbaasd.. Sindsdien is bij ons ook de regel dat we haar voor 7 uur laten liggen.. Tenzij er echt iets aantoonbaars is.. En sindsdien gaat het eigenlijk wel goed.. Afgelopen weekend 2 dagen om 8.15 :) Succes!

8. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier was het ook niet anders. Tot 5 maanden kwam ze om het uur door een ritme die ze in het ziekenhuis had aangenomen door de sondevoeding en toen heeft ze van 5 tot 7 maanden hele klok rond geslapen. Vanaf 7 maanden tot 9 maanden kwam ze snachts steeds rond een uur of 2. Op zich niet zo een drama, dat kon ik wel hebben. Vanaf 9 maanden begon de ellende: gillen, hysterisch, niet meer slapen, in de nacht om de anderhalf uur wakker en niet meer willen inslapen. Het inslapen en naar bed brengen was een drama, maar ook het doorslapen dus. Zo ging het maanden. Overdag sliep ze trouwens ook niet, dat heeft ze nooit gedaan. Ik bracht haar wel op dezelfde tijdstippen naar boven, eerst met wat moeite, maar ze heeft dat geaccepteerd en ging dan in haar bedje wat spelen. Met 13 maanden doet ze WEL een slaapje rond 12 uur. Half uur tot drie kwartier. We hebben alles geprobeerd om haar terug in de nachtslaap te krijgen, dat lukte niet echt. Maar ik heb wel al die tijd een heel strak en consequent ritueelschema aangehouden (enigste toevoeging aan wat ik altijd gedaan heb, is een flesje met water in haar bed zetten die ze kan pakken als ze dorst heeft) en dat begint nu echt vruchten af te werpen en o jee als je iets vergeet:D dan herinnert madam je er even aan.
    een week of 6 geleden was het naar bed brengen opeens geen probleem meer (als ik me aan ritueeltjes houd) en vier week geleden werd ze nog maar 1 keer wakker in de nacht. De laatste week slaapt ze weer klokje rond:) ik hoop natuurlijk niet dat dit per ongeluk is, maar het is zo lekkerrrrr na bijna 17 maanden slaap te kort!!
    Ik hoop dat het bij jou een kortere fase is, maar probeer de nacht zo duidelijk mogelijk te maken voor je kindje, en houd je er ook consequent aan. Als alles medisch is uitgesloten, je niks kan veranderen aan eten/drinken/luier... misschien lukt het dan met ritme

Deel Deze Pagina