Ik ben nu 1 jaar in dienst bij mijn nieuwe werkgever. Ik heb een vast contract, maar ben er nu net achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik vind het wel een beetje snel na mijn aanstelling eigenlijk (niet dat ik er nog wat aan kan veranderen) Wat vinden jullie?
Klinkt bekend Ik had dat vorig jaar. Kreeg per 1-1-07 een vast contract vanuit een detacheringscontract en was toen begin maart 07 zwanger. Vervelende was alleen dat ik vanaf april in de ziektewet kwam vanwege extreme zwangerschapsmisselijkheid en niet meer heb kunnen werken... Tja, met zwangerschap kun je het gewoon niet uitkiezen hoe het komt. Ik zou me er niet al te druk om maken. En bovendien, als je al een jaar in dienst bent, valt het toch wel mee met hoe snel het gaat? Suc6 met je zwangerschap! Groetjes Rosa
Ik zie er echt enorm tegenop om het tegen mijn werkgever te gaan vertellen. Hij is echt super geweest mbt mijn vorige zwangerschap. Hij heeft me aangenomen toen ik nog hoogzwanger was, en ik heb daarna een half jaar (overigens wel in eigen tijd) gekolfd op het werk. Ik vind het wel vervelend dat ik hem daar nu al mee ga opzadelen, maar ja...
ik zou er niet te veel mee inzitten. Ik ben volop aan het solliciteren en hebben een kinderwens, ik heb het eerlijk gezegd en niemand maakt er problemen van. Heb ondertussen al 3 aanbiedingen. Een iemand zei zelfs, wat maakt dat nu uit, dat betekend dat jullie een stabiele relatie hebben en das goed voor de werksfeer, en ook, dat weten we als we jonge mensen aannemen dat dit erin zit. Veel succes hoor.
Ik heb nog een jaarcontract (met uitzicht op vast). En het ziet ernaar uit dat mijn contract "gewoon" omgezet wordt naar een vast contract Maar ik moet eerlijk zeggen dat als dat niet was gebeurd me dat weinig had kunnen schelen.. dan maar lekker thuis met ons kindje, lijkt me ook erg vervelend :^o
ik was net een half jaar in dienst had 1 maand een vast contract en bleek zwanger, maar alleen maar positieve reacties!
toen ik vertelde dat ik zwanger was had ik nog geen vast dienstverband. Iedereen zei ook: wacht nog een paar weekjes. Maar ik kon t niet voor me houden. En als ze tevreden zijn over je qua werk vind ik het belachelijk als ze je daarom geen vast contract zouden geven
Hoi, Ik ben ooit de baas geweest van een dame die me twee weken na haar contractverlenging (EN onbepaalde tijd) vertelde dat ze zwanger was. Ik was ontzettend blij voor haar en natuurlijk vond ik het zelf wel iets minder maar goed, het hoort erbij! Als baas ga je daar gewoon mee om! Mijn advies: vertel het gewoon bij 12 - 13 weken (of wanneer jij je er goed bij voelt) met alle blijheid die je voelt en ik weet zeker dat jouw werkomgeving ook positief zal reageren! Nog van harte gefeliciteerd en veel succes!
Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Over mijn contract hoef ik niet in te zitten, ik heb al onbepaalde tijd. Hele dagen thuiszitten kan ik echt niet. Ik zie nu al op tegen mijn zwangerschapsverlof (Heb me zo verschrikkelijk verveeld vorige keer, iedereen aan t werk en ik thuis). Maar goed, ik ga gewoon proberen mijn planning af te werken voordat het zover is, dan is het misschien wat minder erg voor de rest van mijn collega's
Ik heb eerst een halfjaarcontract gehad, werkte toen maar 2 avonden. Daarna een jaarcontract voor 20 uur. Nu gaat komende maand mn contract verlengd worden voor onbepaalde tijd. Komende zomer, met de vakantie gaan wij ervoor. Zelfs ik voel me lichtelijk schuldig, van ja.. Dan vertel ik het en heb ik 'net' mn vaste contract. Maar aan andere kant.. Waarom zou ik wachten? Wie weet duurt het nog even.... Wij werken trouwens wel met zn 3tjes, dus dat is wel anders. Als ik er niet ben bijvoorbeeld, dan zit ze wel met een probleem.. Maar ja, ik besef me nu wel dat het dan haar probleem is, zeg maar. Lastig! Haha! Jij gefeliciteerd in ieder geval!
Ik heb op het moment nog een jaarcontract dat afloopt opo 26 maart en heb met mijn leidinggevende een gesprek gehad en hij zei tegen mij dat het dom van me was om zwanger te worden in een jaarcontract en als ik niet zwanger was dan had ik een vastcntract gekregen van 20 uur en hij moest er nu nog even over denken als ik hem nu alsnog krijg, dus ik leef nu in een erg onzekere periode. Maar met een vastcontract zou het me denk ik niks uitmaken als je dan zwanger bent, ze mogen je niet onslaan alleen maar omdat je zwanger bent. Dus als ik nu ontslagen word ga ik ook stappen ondernemen tegen ze . Hij zei ook nog doodleuk anders solliciteer je toch weer na de bevalling kom je dan gezellig terug bij ons
Volgens mij is zwangerschap sowieso geen reden om te ontslaan, vast contract of niet. Persoonlijk vind ik het wel erg bot van je leidinggevende om te zeggen dat je dom bent om zwanger te raken. Als hij voor jou liever een ander zou hebben, bedenk dan dat het waarschijnlijk jou plek niet is. En er nog veel meer leuke banen in de aanbieding zijn! Al hoop ik natuurlijk voor je dat je zonder problemen toch bij deze werkgever kan blijven werken. Volgens mij kan hij zich niet echt inleven in jouw situatie. Ik heb zelf een sollicitatiegesprek vrijdag en ik vertel pas het 2e gesprek (mocht die er komen) dat ik zwanger ben. Ik wil daarbij een beetje de uitstraling creeeren dat ik het zeker WAARD ben om een goede baan te geven omdat ik mijn werk gewoon goed doe. En het VERDIEN om leuk werk te hebben. Een kind krijgen heeft daar niets mee te maken. Het enige is dat er tijdelijk een ander mijn werk moet overnemen. Big deal! En daarbij komt: je moet geld verdienen om je kindje te onderhouden. Misschien is dat voor jou (voor mij zeker) een goede motivatie om voor je baan te vechten of lekker ergens anders te gaan kijken. succes ermee meid!
Ik ben ook niet echt bang dat hij me zal proberen te ontslaan, ik ben alleen bang dat ik hem ontzettend teleurstel. Dat is eigenlijk het enige. Het is een hele goede baas en ik zie hem er absoluut niet voor aan dat hij er echt een probleem van gaat maken, maar ik denk wel dat hij teleurgesteld is.
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst aan me chef gemailt om te zeggen dat ik zwanger ben en dat ik ga verhuizen en dat ik graag andere wijk wil, tot nu heb ik nog ff niets gehoord, maar vandaag is weer eerste werkdag van de week, dus hoor morgen wel van mijn collega (die altijd doorgeeft) vandaag had ik vrij. Maar goed, 3 weken geleden heb ik contract meegekregen voor een jaartje natuurlijk heb ik snel handtekening gezet en nog niet vertelt, dus nu 12 weken vertel ik wel graag
Zal ik jullie wat leuks vertellen? Ik heb sinds 4 feb een nieuwe baan en ik teste 7 feb positief , werk er echt nog maar net! Maar het is gelukkig wel van dezelfde organisatie, maar dan een hele andere werkplek! Me vaste contract heb ik dus nog! Maar ik vind het zelf wel erg maf dat je er net werkt en dan zwanger bent! Ik ben niet bang voor de reactie's, sommige collega's hebben zelfs gevraagd of we een kinderwens hebben! Het is net of ze wat ruiken aan me haha!
Ik heb ook een hele vervelende situatie. Ik heb sinds 1 december een nieuwe baan. Aangezien zij mij gevraagd hebben en ik een goede baan op heb gezegd, heb ik meteen een vast contract geeist en de inwerkperiode van 3 maanden laten vervallen. Hiermee gingen zij akkoord. Nu ben ik 11 weken zwanger. Ga het volgende week vertellen. Maar als ze terugtellen weten ze dus dat ik mijn laatste menstruatie 30 november heb gehad. Tja... niets aan te doen. Ben wel zwanger geraakt door IUI. Dus kan ze wel uitleggen dat het niet boempaf gelukt is en we zelfs dachten dat het nog lang zou duren. Maar vervelend is het. Mijn functie is voor mij gecreeerd en ik heb echt geen flauw idee hoe ze die 5 maanden (neem maand vakantie na verlof) willen gaan opvangen....