Kan het geslacht van de baby zwangerschapsklachten bepalen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyopkomst, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat klopt in mijn geval dus totaal niet. Dan had mijn jongste toch echt een meisje moeten zijn. Ik kon namelijk niks meer, niet eens werken (zat in de Ziektewet), want kon alleen maar liggen in stilte en kotsen kotsen kotsen (had HG) en dat 5 maanden lang. En toch is hij een jongen.
    Daarbij vergeleken was de zwangerschap van de oudste een eitje. Was alleen de eerste 3 maanden erg moe. Verder niks. Ook een jongen dus.

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ah gatsie, wat erg! :confused: Ik had wel verwacht dat veel zp-dames andere ervaringen zouden hebben. Het is waarschijnlijk gewoon toeval dat er in mijn omgeving meer meidenmama’s met klachten zijn. Omdat ik tijdens deze zwangerschap een korter lontje heb/had dan normaal zei de huisarts wel dat dit kan komen omdat ik een jongen verwacht. Hij zei: fijn hè, dat extra testosteron? Ik vraag me echt af of hij gelijk heeft en of het echt zo werkt.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Mijn eerste 2 zwangerschappen leken qua klachten op elkaar en de laatste 2. En ik heb j-m-m-j. Zegt helemaal niks dus.

4. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Beetje gekke reactie van je ha.o_O

Vind het ook wel een beetje stekende reactie eigenlijk dat jongenszwangerschappen makkelijker zijn. Vast niet zo bedoeld hoor. Maar je betrekt dat toch automatisch op jezelf;)

Hier 2 jongens, eerste tot 20w gespuugd toen 10w niets en vanaf 30w weer verder met spugen. Ontzettende krampen en heel erg maagzuur.

Nu nogsteeds aan het spugen, kan weinig luchtjes en dingen verdragen, eerste weken non stop hoofdpijn gehad. inmiddels ook last van mijn bekken erbij gekregen. Om nou te zeggen appeltje eitje:|

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nou ja, er wordt naar ervaringen gevraagd. Dit zie ik in mijn omgeving dus wellicht is er een verband. Ik zeg toch ook niet dat ik dat zeker weet? Beetje zuur hoor. Maar dat zal wel komen omdat je je niet lekker voelt. Ik hoop dat het snel beter gaat.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Eerste bijna niet misselijk op 3 weken na, verder een zeer goede zwangerschap gehad met 0 klachten tot 31 weken toen kreeg ik cholestase maar buiten dat niets geen klachten

is een jongen

Tweede misselijk van 6 tot 18 weken met een beetje spugen maar het spugen luchtte op dus ik functioneerde verder prima, ook opnieuw cholestase maar nu vanaf 29 weken.

Is een meisje

Derde gehele zwangerschap misselijk met zo’n 10-15 keer per dag spugen en veel last van voorweeen en harde buiken. En opnieuw cholestase

is een meisje

Vierde van begin tot eind enorm
    Ziek, 60 keer per dag spugen was mij niet vreemd meer en heb bijna de gehele tijd in het ziekenhuis gelegen en er werd mij met 15 weken zelfs voorgesteld om de baby te halen want het ging zo enorm slecht met mij ik takelde enorm af en mijn eigen gezondheid ( ben chronische ziek ) kwam in gevaar, gelukkig hebben we alles onder controle kunnen krijgen vanaf 20 weken. had daarnaast ook veel galsteen aanvallen, diabetes bekkeninstabilliteit harde buiken voorweeen en cholestase.

Is een jongen

Hier werd simpelweg elke zwangerschap mij gewoon zwaarder en heftiger en heeft mijn inziens weinig met geslacht te maken, mijn vierde, jongen dus, was absoluut de zwaarste zwangerschap en dat jongens zwangerschappen makkelijker zijn gaat hier dus echt niet op

De typische jongens en meiden trekjes en het verschil tussen jongens en meiden gaat hier wel op haha

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Gekke reactie van je huisarts zegt ze he ;)

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het ging meer om het tweede stukje. Voelde me een beetje aangevallen. Maar nu ik het nog een keer lees klinkt er toch een wat ander toontje doorheen. Dus @sweetL, ik begreep het verkeerd!

sweetL vindt dit leuk.
  9. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is dus wat ik totaal probeerde te voorkomen.
    : vast niet zo bedoeld.
    : ik betrek het op mijzelf.
    ;)

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik lees niks aanvallends hoor, ze vindt het gewoon vervelend dat ‘men’ zegt dat jongenszwangerschappen makkelijk zijn terwijl ze het tegendeel ervaart. Niets persoonlijks naar jou.

sweetL vindt dit leuk.
  11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee, daar kwam ik later dus ook achter. Excuus! @sweetL

sweetL vindt dit leuk.
  12. Melief

Melief Niet meer actief

2 identieke zwangerschappen, eerst een meisje gekregen en nu een jongen ;)

Deel Deze Pagina