Reflux, slecht groeien?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diadeem, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft waarschijnlijk reflux, is nog niet onderzocht maar mijn andere dochter had het ook alleen wel veel minder. Was als baby niet zo duidelijk als wat in nu zie bij mijn jongste. Ze heeft de eerste week gekrijst, overstrekte vreselijk, lag met gebalde vuistjes dat haar handjes blauw waren, spuug komt zo hard naar boven dat het uit haar mond en neus tegelijk komt. Nu heeft ze nutriton door haar voeding en gaat het al wat beter gelukkig, ze krijst niet meer, overstrekt niet meer en is onspannen ligt met haar handjes open te slapen :D
    Alleen blijf er gemiddeld zeker een fles per dag uitkomen, met zo'n kracht dat het ook uit haar neus komt ondanks de dikke voeding. Ik ben zo bang dat ze stik ze krijgt hele rare grote ogen en haar buik borrelt gewoon en als ze dan klaar is met spugen krijst ze erg. Ik sleep ze heel de dag mee, ben ik boven gaat ze mee naar boven, ben ik beneden slaap ze in de wagen.
    Nou was mijn vraag of sommige dit verhaal herkennen en hoe hard jullie kindjes groeien.
    Mijn dochtertje woog 4440 gram bij haar geboorte, nu woog ze gisteren 4375. De huisarts had gezegd dat als ze gisteren niet op haar geboortegewicht was dat ik dan naar de kinderarts mocht. Maar nou zei hij gisteren jah ze is er bijna als het volgende week niet over is dan kom je maar weer terug en mag je alsnog. Nou heb ze vanacht weer erg gespuugd en heb ik spijt dat ik niet harder heb gezeurd. Wat vinden jullie?
    Alvast bedankt voor het lezen en hoop op handige tips.

ps. Haar bed staat al schuin omhoog, de wagen ook, heb al een wipstoeltje gehaald. Dat helpt allemaal wel maar niet afdoende.

Groetjes Mineke ;)

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    In jou plaats zou ik zeker naar de kinderarts gaan hoor.
    M'n zoontje had ook erge reflux, maar nog niet zo erg als jouw dochtertje als ik het zo hoor.
    Dat krijsen na het spugen, zal waarschijnlijk van de pijn zijn. Door het zuur, zal de slokdarm misschien wat verbrand zijn.
    Je kan er niet mee missen eens contact op te nemen met de kinderarts.
    Ik zie dat ze 2 weken geworden is, nu zou ze toch ook alweer op haar geboortegewicht moeten zitten.

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Erenay heeft ook erge ruflux hij gaf zo erg over dat zelfs de muren er van volhingen we hebben ook weken gelopen.
    toen we bij de kinderarts kwamen zei die reflux maar ook koemelkallergie nu ben ik gestopt met melkproducten en heb een heel ander kindje hij geeft niet meer terug en als hij terug geeft dan zijn het zo keine beetjes.

mss is dit bij jou kindje ook het geval en kun je als je de fles geeft het eens proberen met hypoallergene voeding?

maar zou zeker een afspraak nemen bij de kinderarts

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Wij hadden hetzelfde met Robin, huilen, huilen, de hele dag vloog alles weer eruit, de wasmachine draaide overuren en de huisarts kon niets vinden. Het klinkt ook een beetje zoals bij jouw kindje, want op een gegeven moment kreeg ze een soort dik slijm in haar keel wat ze overgaf en toen kreeg ze amper lucht. Ik schrok me rot.
    Toen heb ik het bij de arts bij het CB aangegeven en die dacht dus aan reflux. Ik ben sindsdien haar flessen (toen nog afgekolfde BV) gaan mengen met Nutriton en sinds die dag is het een ander kind. Gaat zoveel beter. Maar bij het CB bleek trouwens dat ze dus inderdaad maar minimaal was aangekomen (toen was ze 6 weken), omdat ze niks binnenhield. Sterkte! Ik hoop dat je snel bij de kinderarts terecht kan.

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hoi

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker vragen of ik toch met haar naar de kinderarts kan! Blij te horen dat het met jullie kindjes nou zoveel beter ga, dat geef me weer moed.
    En de wasmachine draait hier inderdaad ook overuren :D '

Groetjes Mineke

6. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,

Heel herkenbaar, bij mijn kleintje bleef het alleen in haar slokdarmpje hangen, dus je hoorde het wel omhoog komen maar ze spuugde niet, nou heb ik het zelf ook dus 2 weken na haar geboorte zaten we al bij de huisarts. Die kleine van mij zat nog onder haar geboorte gwicht en we hebben Zantac meegekregen. wij hadden al een afspraak voor de kinderarts staan ivm de heupjes.Daar zijn we nu verder onder controle. ze was in 1 maand tijd "maar"5 ons gegroeid....nu 2 maanden verder gaat het super, andere voeding (ivm verdenking koemelkallergie ) en Zantac en ik heb een heel ander kind.( ze was zelfs 800 ons gegroeid in nog geen maandtijd) Blijf op je strepen staan, jij bent de moeder, en moedersinstincten laten ons echt niet in de steek ( :oops: hoop ik :) ) Ik had trouwens hier ook alles schuin staan maar dat hielp bij ons niet, nu ligt ze al weer weken helemaal plat in alles en het gaat super, ik hoop dat we na 22-7 zelfs af mogen bouwen met de Zantac.

Sterkte.....en het komt zeker goed...

gr veer

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hoi Arve,

Bedankt voor je reactie, fijn dat het nou zo goed gaat met je kleintje! Ga gewoon volgende week terug naar de huisarts, voor een verwijsbrief. Nadeel is dat het een vervanger is, mijn eigen huisarts is al maanden ziek. Mijn eigen huisarts had me al lang door gestuurd, die weet dat ik met mijn oudste dochtertje (had het in veel mindere mate) maanden getobt heb en door iedereen aan het lijntje werd gehouden. Hij zei later je had harder moeten zeuren :confused: Dus dat ga ik nu maar doen. :)

Groetjes Minek

8. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi Minek,

Graag gedaan...je hebt groot gelijk....jij weet het als geen ander en die vervanger moet gewoon niet zeuren :) en jouw gewoon doorsturen...ik hoop dat je er gauw terecht kan en dat het gauw beter wordt.

suc6 en nog een fijne zondag

groet veer

Deel Deze Pagina