Belasting aftrek IVF behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ladouce, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik heb een vraagje. Wij zitten op dit moment in dubio. Onze verzekering doet moeilijk over het vergoeden van onze 1e ivf poging. Dit omdat we een combi doen NL/Belgie en zij alleen maar 300 euro vergoeden van de 2300 die we in Belgie moeten betalen. We gaan hier tegen nog in beroep en ik heb goede hoop dat het voor deze poging wel gaat lukken.

Maar voor de eventuele volgende poging ben ik nu aan het kijken wie het wel wil vergoeden en tot nu toe kom ik nog niet verder. Iedereen doet moeilijk ivm combi en mijn leeftijd.
    Ik ben dus nu aan het kijken of ik iets van de belastingdienst terug kan krijgen. Nu weet ik dat de regels voor teruggave in 2009 zijn aangepast maar ik kan eigenlijk niet terugvinden of ik nu die ivf kosten op kan voeren.

Is er hier iemand die dit weet.

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Nee sorry geen idee of het aftrekbaar is voor de belasting.
    Weet wel dat als je behandeling in het buitenland doet, je verzekering moet vergoeden wat ze ook zouden vergoeden als je het in een NL-ziekenhuis zou doen, daar staan bepaalde bedragen voor en die bedragen zouden ze dan moeten vergoeden voor behandeling in het buitenland.

Maar doe je het gedeeltelijk in NL en Belgie?

3. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ja, klopt. Recept komt uit Rotterdam, ook punctie is in Rotterdam en daarna gaat manlief naar Gent en daar wordt labbewerking gedaan. Terugplaatsing is ook in Gent. Oh, ja en echo's zijn hier in het lokale ziekenhuis.
    Ik heb dus een vergoeding gekregen voor de labbewerking in Gent maar dat is maar iets meer dan 300 euro terwijl we dus 2300 hebben betaald. Alleen heeft mijn verzekering dus in eerste instantie wel de toezegging gedaan om alles te vergoeden en komen ze hier nu op terug. Maar daar gaan we dus nog even over discussieren.
    Het gaat me nu met name om een eventuele 2e poging. Die willen we weer op dezelfde manier doen.

Deel Deze Pagina