borstvoeding en werk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door music4life, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

ik wil strakjes als het kan heel graag borstvoeding geven, ik moet 6 jan alweer beginnen aan een opleiding ,hoe gaat dat dan als je borstvoeding geeft? en als je weer bent gaan werken,, oh en hoe zit het met tutjes, waneer geef je je kleintje een tutje ,is het verstandig enz?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je gaat werken heb je tot 9 maanden na de geboorte 'voedings-recht'. Dus je mag dan 25% van je contracturen besteden aan het voeden van je kindje. Dus of naar je kindje toe om te voeden, of je kindje naar jou toe laten komen om te voeden, of te kolven. Je werkgever moet een goede ruimte beschikbaar stellen voor jou om bijv te kolven. Maar je zegt dat je een opleiding gaat starten begin januari, en ik geloof dat er voor studenten geen regels zijn en je dit met je school moet regelen. Zodat je tussendoor kan kolven/voeden en of er een ruimte voor je is.

Hier nog even een linkje met wat info over weknemers en werkgevers. Kan je kijken wat dan de rechten en plichten zijn zegmaar. Maarja ik weet dus even niet hoe het zit met je opleiding......sorry.
    Borstvoeding en werken in Nederland.

Tutje zou ik persoonlijk, zeker in het begin niet geven. Het zuigen op een tutje onderdrukt het hongergevoel en jij mist de honger signalen. En dat is nu juist heel belangrijk om je productie goed te krijgen en te houden. En natuurlijk zorgt dat ervoor dat dat je kindje genoeg voeding binnen krijgt.

Deel Deze Pagina