Ik slik sinds dat ik zwanger wil worden (nov '12) foliumzuur tabletten. Nu ben ik zwanger en doe ik dat nog. Maar ik vergeet het nogal eens. Hoe gevaarlijk is dat, moet ik echt bang worden voor een afwijking? En heeft u een tip dat ik het moeilijk vergeet? Verschillende plekken uitgeprobeerd, maar waar ik het potje ook neerzet, ik blijf het vergeten. Heb ook niet echt een vast ochtendritueel...
Hoi, Het is niet gevaarlijk. Foliumzuur verkleind de kans op afwijkingen alleen. Dus het is zgoed dat je het blijft nemen. Groeten Evelien
Hoi Lucymila, het is niet zo dat wanneer je het niet slikt er iets ergs gebeurt, maar het is meer dat als je het wél slikt, je preventief bezig bent en de kans op een open ruggetje of open schedeltje verkleint. Als het niet in je directe familie voorkomt heb je een normaal kleine kans op deze afwijking. En een tip: hmm, misschien in je schoen? Die trek je toch dagelijks aan en je moet jet potje vastpakken om het er uit te halen, kun je er meteen een pilletje uithalen! Groeten Brigitte
Dankjullie wel allebei voor de geruststelling. Ik heb nu zo'n pillendoos gekocht waarme ik in ieder geval kan zien per dag of ik het al heb ingenomen. Ik zal nu beter mijn best doen (Elke dag andere schoenen... Haha...)