Voeding baby 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mila2011, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Hallo,

Wij hebben een zoontje van 3 weken en hebben wat vragen over zijn voeding.

Heb hem vandaag gewogen en hij weegt nu 4500 gram.

Hij krijgt momenteel flesjes van 120/4 cc en komt meestal tussen de 2 a 3 uur. Sinds gisteren heeft hij echter niet genoeg aan 120 cc en wil een half uur na de fles weer drinken. We geven hem dan nogmaals 30 cc en hij heeft vaak aan 20 cc al voldoende om heerlijk in slaap te vallen.

Ik hou bij wat hij op een dag binnen krijgt, maar moet ik bij een flesje 120/4 120 cc aanhouden of de 130 cc die er in zit?

Mag hij al over naar 150/5? Als hij 30 cc extra heeft gedronken dan komt hij meestal pas na 4 uur weer dus hij is dan wel langer tevreden.

En als je 150/5 geeft mag hij eigenlijk maar 5 flesjes. Zit hier de nachtvoeding bij of is dit zonder nacht voeding?

Hij komt meestal nog 1 x s'nachts en heeft dan aan 70 cc voldoende om verder te slapen.

Hopelijk kan u mij wat meer duidelijkheid geven, want we weten het momenteel even niet meer.

Ook denken we soms aan voeding voor hongerige baby's, maar wil daar niet zomaar op overstappen. Hij is pas 3 weken en het heeft volgens mij ook tijd nodig en hij heeft denk de ene dag meer voeding nodig als de andere dag.

Groetjes en alvast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Mila,

Het is altijd moeilijk om de eerste weken precies te weten hoeveel je je kindje precies moet geven. Sommige dagen hebben baby's nou eenmaal meer behoefte aan voeding dan andere. Deze rekenregel is daarom wel handig om een gemiddelde aan te houden: gewicht in kg x 150 ml flesvoeding = totaal hoeveelheid flesvoeding per 24 uur. Je kindje is nu 4500 gram dus dat zou betekenen dat hij ongeveer 675 ml per dag zou moeten hebben.
    Bij 120/4 moet je 130 ml aanhouden wat het gaat om bereidde flesvoeding.
    Als je het idee hebt dat je kindje echt meer nodig heeft dan hij nu krijgt, neem dan contact op het met consultatiebureau. Zij kunnen de situatie beter bepalen en advies geven.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina