Kan het met een knaltest snel misgaan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door vlinderCN, 13 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Aah fijn dat je wat eerder mag! Ik had mijn echo toen ook vervroegd. Hoop dat je dan een mooi kloppend hartje ziet! :)
     
  2. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Heb niet alles gelezen, maar stel dat je een knaltest hebt, en dan verdwijnen je kwaaltjes en je hebt nog steeds een knaltest, dan weet je in elk geval zeker dat de kwaaltjes niks te maken hebben met minder Hcg.

    Ik vind trouwens dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of dingen zoals extra testen en bloednames voor meer stress zorgen of juist niet, iedereen is immers anders.

    Na mijn MA in september, heb ik me 'obsessief' gestort op terug zwanger worden. Ovutesten, temperaturen, de hele rataplan. Na de positieve test in November heb ik minstens 20 testen gedaan om oploop te testen.
    Geeft absoluut geen zekerheid, dat weet ik, en het is belangrijk dat je dat beseft, maar het hield me er wel bovenop. Totaal niks kunnen doen met mijn angsten en onzekerheden zou het nog veel erger gemaakt hebben.

    Maar natuurlijk kan dit per persoon verschillen. Zo wou ik dan weer absoluut geen vroege echo, omdat ik (door omstandigheden) de vorige zwangerschap drie goede echo's voor 8 weken gehad heb, en alsnog bleek bij 12 weken het hartje gestopt. Zo'n vroege echo geeft ook het risico dat er toch 'net' geen hartje is, en de stress die die wachtweek dan teweeg brengt, wou ik niet.
    Maar dat is dus ook helemaal persoonlijk.
     
  3. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Kwaaltjes komen en gaan. Bij mij ook van ene dag kotsend ziek thuis tot op de volgende dag helemaal niks. En dat kind zit nu heel wild te schoppen in mn buik. En zelfs dat varieert op de dagen. Ene dag ligt kindje geen moment stil en andere dag slaapt ie de hele dag. ♡ lekker genieten van het nieuws dat je zwanger bent en hopen op een mooi kloppend hartje op je echo. Houd er wel rekening mee dat je 1e echo wel erg vroeg is dus dat er een kans aanwezig is dat het hartje nog niet klopt. Dit zegt niet dat je kindje niet gezond is, maar soms is het gewoon nog te vroeg..
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    #24 vlinderCN, 13 jan 2019
    Laatst bewerkt: 13 jan 2019
    Klopt ook..Ik zal na die 1e echo ook echt niet gerust zijn, mag gelukkig elke week komen want het allerergste eraan vond ik beide keren dat je alweer weken "voor niks" kotsmisselijk op de bank ligt en zenuwachtig bent terwijl het hartje allang gestopt was.
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hcg prikken is echt betrouwbaar tot een week of 6. Daarna moet je afgaan op echo’s omdat de hcg waarden dan minder betrouwbaar zijn.
    ( dit is iig wat mij vanuit Gent verteld is)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  6. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb niet alles gelezen maar helaas zegt een knaltest nog steeds niets en geen zekerheid op een goed verloop of minder kans op een miskraam.

    Ik was na icsi 2 zwanger, testen liepen super op, hcg steeg geweldig en testen bleven super knal. De dag voor de echo nog knal positief. Helaas was de echo niet goed het vruchtje was te klein en groeide niet goed. Hcg was en bleef goed zelfs na de curretage waren de testen nog knal positief.
    Voor mezelf wil ik geen vroege echo meer als het nog eens mag lukken ooit. Die weken daarna van de eerste echo tot het gestopte hartje waren killing, die onzekerheid was vreselijk.
    Ook zal ik bij een volgende keer misschien 2 keer testen en dan stop ik ermee ik weet nu toch dat het niets zegt helaas. Ik heb ook nooit buikpijn gehsd of bloedverlies geeb enkel teken had ik dat het niet goed zat.
    Dit is misschien niet wat je wilt horen maar helaas is het wel zo.

    Jij bent voor nu gewoon zwanger, je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat het niet goed zit. Probeer te vertrouwen op je lijf en op je kindje wat heel hard aan het werk is nu. Zorg goed voor jezelf en probeer je gedachte te verzetten, geloof mij klinkt makkelijk maar is heel moeilijk ik weet het.....
    Knuffel voor jou ♡
     
  7. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Betrouwbaar als in wat? Dat het goed zit? Dat klopt dan helaas toch echt niet mijn hcg steeg geweldig volgens het boekje maar toch zat het niet goed, het vruchtje groeide niet/nauwelijks bleek bij de echo van 6 weken en 4 dagen . Ik ben het dus wel eens met dat het schijnveiligheid is, het zegt echt niks alleen dat je dus zwanger bent. Verder kun je alleen maar afwachten tot de echo's
     
    nizzie86 en Izzie7676 vinden dit leuk.
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Tsja uitzonderingen zullen er altijd zijn. Ik verzin dit niet en bij mij klopte het iig. Stijgt je hcg niet goed weet je iig dat t niet goed gaat..
     
  9. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Maar als het wel stijgt zegt het ook niet dat het wel goed gaat helaas. En dit topic zegt al dat ik daarin geen uitzondering ben. Goed stijgend hcg zegt niet dat per definitie goed gaat, helaas was het maar zo simpel te zeggen.
    En zelfs als het niet snel stijgt zegt dat niks er zijn genoeg mensen die wat langzamer hcg aanmaken en toch een goede zwangerschap hebben, en er zijn genoeg mensen die prima stijgend hcg hebben en een miskraam krijgen. Kortom het zegt echt niets
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dit heb ik ook in mijn achterhoofd, ik wil vooral de bevestiging van niet goed gestegen hcg want weet dat het andersom en bij goede echo's geen zekerheid geeft, ook al 2x ervaren.

    Bedankt allemaal voor jullie reacties en wat een ellende heeft een ieder moeten doorstaan. hopelijk allemaal snel een goede zwangerschap en gezonde baby op je buik.
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Op welke termijn en hoevaak heb je hcg laten prikken dan?

    Hcg moet iedere 48-72 verdubbelen. De hoogte van de waarde is veel minder belangrijk dan de stijging. Een stijging alleen is niet voldoende. Het moet echt verdubbelen.
    Je zult dus regelmatig moeten laten prikken om er iets mee te kunnen. Zomaar 1 of 2 keer heb je niet zoveel aan.
    Het zegt nl echt wel iets.
    Hier tussen 4 en 6 weken om de 3 dagen laten prikken. Bij goede verdubbeling kloppend hartje, slechte stijging ma.. en geloof me na 6 zwangerschappen weet ik echt wel hoe dit werkt. En bij mij werkt het heel duidelijk. Precies zoals ze in Gent verteld hebben. En daar zit wel wat meer expertise als op een forum. Dus ja ik vertrouw op hun advies.
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113

    Edit je hebt natuurlijk altijd garantie tot aan de deur.. maar dat is met een echo niet anders
     
  13. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook tussen de 4 en 6 weken en de verdubbeling was perfect iedere keer daarom was de klap ook zo groot. Bij de echo klopte het hartje idd wel, maar het vruchtje groeide niet of nauwelijks en hoeveel het hcg bleef verdubbelen deed het vruchtje dat niet en helaas is het hartje gestopt bij 9+5 weken. Hier werkt die theorie dus helaas niet, maar fijn dat het bij jou wel zo werkt.
    Maar precies wat jij zegt idd het is echt een moment opname, garantie tot aan de deur......
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Het zijn allemaal momentopnames: positieve test, verdubbelde hcg waarde, echo..als je in week 5 mooie hcg verdubbeling hebt, kan het in week 8 gewoon nog mis gaan, dat is bij mij al 2 keer gebleken. Ik ben ook niet op zoek naar die garantie maar zit nu in een nieuwe situatie voor mij, 4e zwangerschap en al heel vroeg hele heftige kwalen en snel opgelopen testen, tot 3 dagen geleden ineens alle, maar dan ook echt alle kwalen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen, ik wil weten of dit nu iets betekent.

    Ergens verwacht ik dat als het niet goed is ik vandaag of morgen dan ook wel bloedverlies zal moeten krijgen, maar weet dus niet hoe het op deze korte termijn kan gaan. Als er donderdag geen gestegen hcg is dan weet ik in ieder geval dat ik niet meer hoef te hopen. Als het wel mooi gestegen is dan weet ik dat het nu dus niets met mijn kwalen te maken heeft en heb ik weer iets minder om over te zenuwen. Dan is het aftellen naar de 1e echo...
     
  15. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik snap je zenuwen heel goed probeer positief te blijven kwaaltjes die komen en gaan is niet gek in het begin dat wil niets zeggen gelukkig.
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier deze keer weinig en vooral wisselende kwalen en vanmorgen toch echt een goede echo gehad.
    Het blijven gewoon rot weken.
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn voor je meis! Op naar de volgende ...
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Heb nu de eerste hcg uitslag binnen van gisteren (4+5)..kan beter en kan slechter met 460??...nu volgende uitslag nog pas vrijdag..pff zenuwslopend
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    460 is een prima score.
    Zegt helemaal niks over het verloop van je zwangerschap.
    Het kan zelfs met 27 of 36 weken nog fout gaan.... kijk maar naar mij.

    Adem in, adem uit! Je bent heerlijk zwanger en er is niets wat je nu kan doen waardoor je ergens invloed op hebt.
    Je hcg kan wat trager stijgen, met wel een mooie echo en prachtige zwangerschap als gevolg, maar je kan ook perfect stijgend hcg hebben, met een slechte echo en een miskraam als gevolg.

    Hcg waardes zeggen echt niks hoor! Dus probeer die angsten weg te slaan nog voor ze je bereiken, want je wordt anders echt gillend gek. Je zwangerschap duurt nog 8 maanden! Praat er met iemand over, maar probeer ook het geluk (terug) te vinden in je lichaam.

    Dikke knuffel!
     
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Prima waarde hoor bij 4.5. Vrijdag weer prikken?
     

Deel Deze Pagina