Goedemorgen, Ik zag dat een soortgelijke vraag al eens eerder gesteld was, maar ik zou heel graag iets meer informatie willen. Ik ben nu 17 weken zwanger en het lukt me niet om 2x per week (vette) vis te eten. 1x per week red ik net... Daarom wil ik graag visolie of omega 3 en 6 tabletten gaan slikken. Op die potjes staat dat je elke dag 1 of meerdere pillen moet slikken, maar is het niet genoeg om dit 1-2x per week te doen, puur als vervanging van die 1-2x per week vis eten? En heeft het nog 'nut' voor de baby, in dit stadium van de zwangerschap, of is het zenuwstelsel toch al compleet en valt er geen 'winst' (slimmer kind, betere motoriek, etc.) meer te behalen? En is er een maximum wat je binnen mag krijgen? Ik zag bij de Hema namelijk dat ze ook een soort 'extra' sterkte pillen hebben. Alvast bedankt voor de reactie! May
hoi May, tja, zo'n potje heeft natuurlijk een verkooptekst, hoe meer je slikt, hoe eerder het op is en je weer nieuw moet kopen! Omdat je inderdaad niet elke dag vis hoeft te eten, hoef je ook niet elke dag die pillen te nemen. Het mag wel en het kan geen kwaad. Het heeft zeker zin om nu nog vis te blijven eten en/of pillen te slikken, het zenuwstelsel moet nog verder uitrijpen. Ook na de zwangerschap moet je dit blijven doen, niet alleen voor eigen gezondheid, maar ook voor de borstvoeding! Je kunt de dosering zelf aanpassen, of elke dag 1 gewone pil of af en toe een sterke. Het maakt niet zoveel uit, als je maar wat binnenkrijgt! Mirjam