O ja dit herken ik ook heel erg. Ik ben nog maar net zwanger maar het is net alsof het iemand anders overkomt. Heb ook geen idee wat me te wachten staat en dat wij straks een kindje mogen krijgen als alles goed gaat. Froukje
ook hier zeeer herkenbaar. Toen mijn dochter geboren werd dacht ik zelfs nog: het is ECHT een kindje! (Alsof ik een broccoli of zo had verwacht...) Soms heb ik het nog steeds, dan zit ze lief te spelen en kijk ik naar haar en kan ik gewoon niet geloven dat dat mooie lieve grappige wezentje ons kindje is! Ik blijf me verwonderen...
Herkenbaar! Niets aan toe te voegen. Heb ook echt het idee dat ik op een morgen wakker word, en niet meer zwanger ben.. Gelukkig is het wel zo!
Zeker herkenbaar! Ik geloof het nog steeds niet, te mooi om waar te zijn. Ik had al een eigen topic aangemaakt over het zelfde onderwerp. Bang dat het op een dag toch niet waar is, dat het maar een droom was en dat je dan weer wakker word... Ik heb echofoto op mijn nachtkastje staan en kijk er elke dag naar. En toch blijft het moeilijk te geloven, ik weet precies hoe je je voelt. Maar zolang we de foto zien, het hartje horen en steeds dikkere buik krijgen zijn wij meiden toch echt zwanger Denk dat we wel 'wakker worden geschud' op de dag dat de weeen beginnen. Of misschien wel als je je kindje voelt schoppen. Ik ben nu zelf 15weken zwanger.
Dat dacht ik ook. Maarreh.....NIET dus! Soms zit ik helemaal vertederd naar mijn bewegende buik te kijken en dan nog kan ik me bijna niet voorstellen dat er echt-echt-echt een baby in zit! Ik krijg bijna een soort van alien-gevoel ! Maar zoals mijn schoonzusje zei: als je geen sex met een alien hebt gehad, zit er ook geen alien in en is het toch echt een baby! Ik vind het echt een groot wonder dat hubbie en ik dit ventje samen hebben kunnen maken!
Hier ook. We zijn hartstikke blij met die kleine kerel in mijn buik en hij is ook lekker duidelijk aanwezig. We hebben helemaal zin in de kleine, maar het is tegelijkertijd ook zo onwerkelijk. Straks is er gewoon een babytje van ons samen. Dan zijn wij mama en papa. Ik kan al haast niet geloven dat hij in mijn buik zit af en toe dus kan het ook nog niet helemaal bevatten dat ie straks op mn schoot zit. Het is prachtig en verwarrend tegelijk. Wat betreft de onzekerheden, Die heeft zover ik weet bijna elke zwangere vrouw. Het is ook niet niks. Een baby is een hele verantwoordelijkheid. Mijn vriendinnen (inmiddels bijna allemaal recent bevallen) zeggen altijd: Met een nieuwe baby wordt er ook een nieuwe mama geboren. Je zult zien dat je straks niet anders meer weet.
ps het lijkt me het allergekst dat als je je kindje straks ziet, dat je moet voorstellen dat het in jouw buik zat. Echt een wonder, subhanaAllah
Pfoe, ja ik heb dat ook wel ja. Mijn vriend en ik hebben het er vaak over dat het toch zo'n wonder is dat zoiets kan, dat uit een zaadje en een eitje gewoon een kindje kan komen. Het is toch zo raar... En waar ik nou echt benieuwd naar ben.. hoe ze er uit gaat zien, lijkt ze op mij, op haar pappa, op ons allebei? En ik kan ook al niet wachten tot het kindje er is en om dan dat gevoel te hebben van: van jou hou ik het meest, voor jou zou ik alles doen. Lijkt me zo'n wonderlijk gevoel. En dan vraag ik me af of mijn vriend zich ook zo voelt/ gaat voelen, zoals in dat liedje Dochters van Marco Borsato. Ik vind dat liedje zo mooi en getuigen van zoveel liefde. En dan gaan mijn gedachten echt naar de toekomst.
ben het helemaal met je eens. Marco Borsato - Dochters. Klinkt misschien heel raar hoor maar ik ben toen bij concert geweest en toen hij dat nummer zong gingen mn haren overeind staan en kreeg een heel raar gevoel opeens (goed gevoel, soort tinteling van binnen) Wat nou het grappige is, is dat ik ongeveer 2weken geleden voor de grap ging uitrekenen wanneer ik zwanger ben geworden, en dat was vlak voor het concert... dus al bij het concert was ik zwanger en ik was er al 100% zeker van dat het een dochter zou worden. maar nu ben ik nog zekerder dan ooit
Hier ook eentje die het niet kan vatten, geloven dat er echt een baby groeit! Het lijkt zo irreëel! Onecht, ongeloofwaardig! Mn buik groeit wel en voel me zwanger (emo, dorst, hongergevoel etc).. Je kan het niet geloven idd dat je binnen bepaalde tijd écht een kindje zal hebben... Ik verlang ernaar en hoor van veel vrouwen dat je moet genieten van die zwangerschap omdat het zoooo speciaal is.. Dus, moeten we dit zeker doen! Hoe ongeloofwaardig het ook lijkt (ik denk ook altijd, ik droom of er zal iets misgaan waardoor het kindje niet komt)... Maar tis zooooooooooo gewild! Ik hou nu al zoveel van mijn kindje Ben ook benieuwd op wie hij/zij zal lijken! Dikke zoentjes, mama's in spé
Ik herken het precies. ik heb vaak nog het idee dat ik droom. Ik voel mijn baby'tje de laatse 2 dagen veel beter en dan bevat ik het ook wer wat beter. Ook pronk ik met mijn buik. Maar dat er straks ook echt een kindje zal zijn vind ik vaak ook niet te bevatten! Het is ook heel wat. Aan de andere kant fantaseer ik vaak over hoe het kan zijn (en dan ook de minder leuke dingen).
Maar soms heb ik ook ineens die angs van; "HELP!" kan ik nog terug? Terwijl ik dat tegelijkertijd ook helemaal niet wil. Maar het is zo eng soms... Is gewoon mijn eigen domme onzekerheid denk ik..