Hi meiden! Klein vraagje.. hebben jullie dit ook dat je je "schuldig" voelt als je "uitgaat". Ik heb er geen nood meer aan, maar heb ik feestje hier en feestje daar... Ik kan niet altijd "neen" zeggen.. Maar, ik voel me onzeker in een dans-omgeving waar ik veel mensen niet ken (zoals dancing e.d.) Ben bang voor klop in mijn buik, voor de rook, dat de baby last zou hebben van het geboenk.. Ik wil het langs één kant niet meer doen, maar ben onzeker of het echt ni mag of dat het weinig schade kan aanrichten als je voorzichtig bent (ik ga zeker niet elke week op stap, maar eerder uitzonderlijk). Thanks...
Voor de rook? Er mag toch nergens meer gerookt worden tegenwoordig? Voor het geluid hoef je de komende weken nog niet zo bang te zijn, en je baby zit goed beschermd in je buik dus ook voor een stootje hoef je geen angst te hebben. Ik zou zeggen, ga zolang je er plezier aan beleeft want als je straks een dikke buik hebt, moeilijker beweegt en sneller moe bent, blijf je vanzelf wel thuis! (hier spreekt er eentje uit ervaring )
meid, geniet er toch lekker van nu het nog kan! je bent nog maar zo kort zwanger, de kleine heeft r echt nog geen last van. de tijd dat je elke avond thuis zit komt nog dus ik zou zeggen neem het er van zolang je het nog leuk vind. en anders, gewoonnee zeggen
zolang je je er goed bij voelt, lekker doen, wat susan28 ook zegt, de tijd van thuiszitten komt snel genoeg, als je je er echt niet lekker bij voelt niet doen natuurlijk maar ik heb het idee dat het meer schuldgevoel is of alles wel goed gaat met je baby als je uitgaat.
ik ben pas thuis gaan zitten met 35 weken.. toen werd ik ziek.. maar voor die tijd gingen we echt wel van alles doen samen hoor.. lekker naar de bios, uit eten, naar de koopavond.. weekendeje weg.. zwemmen.. gewoon doen hoor meid.. alleen als jij je er prettig bij voelt.. anders wordt je ook zo'n kluizenaar..
Lekker van blijven genieten! Ik ging tot 37 weken nog af en toe weg (feestjes) en 3 dagen na de uitgerekende datum stond (en zat) ik nog op een verjaardagsfeest! Veel plezier!
Hi, thanks voor de reacties. Etentjes, weekendjes, dansen op zich.. dat vind ik allemaal super! Het is denk ik eerder het gevoel (vooral in dancing of op plaatsen waar erg veel volk staat te drinken, dansen, roken..) van: ik ben zwanger en sta hier tussen het gewoel... kan het niet goed uitleggen, maar voel me minder "thuis" in het uitgaansleven. Het is zeker niet dat ik me niet meer wil amuseren, maar heb meer nood aan rust denk ik... Het zal ook wel te maken hebben met dat ik me gisteren niet goed voelde denk ik (superveel buikpijn, krampen, diarree ). Alvast bedankt meiden!
ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb het zelf ook. Ik voel me niet prettig als ik in een discotheek staat waar harde muziek wordt gedraaid, en het ook nog eens vaak druk is. En sowieso vind ik het niet echt sexy om met zo'n buik te gaan dansen Maar net als feestjes ofzo, daar ga ik wel naar toe hoor. Anders heb je helemaal geen lol meer. Als je het niet meer trekt ben je vaak zo thuis toch, en niemand die je het dan kwalijk neemt.
Ik denk als je je er prettig bij voelt, moet je gewoon gaan. Maar als je je er niet prettig bij voelt, dan HOEFT toch niks? Ik doe nu echt niks meer waar ik me niet prettig bij voel hoor, en dat betekent niet dat ik alleen maar thuis zit. Ik maak keuzes: niet uitgaan naar disco (al zou ik het volhouden) maar wel skiën, wat een heleboel andere mensen misschien weer onverantwoord zouden vinden. Tja, het is en blijft je eigen keuze...
ja, dat is wel waar. Je moet doen waar je je goed bij voelt. En discotheek zelf ga ik niet meer doen, want voel er me als zwangere ook ni thuis tussen al die drinkende, rokende (in sommige gevallen mag het idd niet meer) mensen.. Straks naar de dokter, ooooh duimen jullie mee dat alles oké is? Groetjes
Zwanger zijn betekent dat je vooral goed naar je eigen lichaam en hoofd moet luisteren. Bijna alles "kan" nog maar de voornaamste vraag is: Voel jij je er nog prettig bij. Niet? Niet doen (anders krijg je misschien stress en dat is nou een van de weinige dingen die echt niet goed voor de ontwikkeling van je kindje zijn). Voel je je er prima bij? Gewoon gaan en lekker genieten. Een mama die lekker in d'r vel zit is een perfect oventje om een kindje in af te bakken
de dag voor mijn bevalling was ik nog sinterklaasinkopen aan het doen, een dag lang. dus niet zo moeilijk doen hoor gewoon doen waar je zelf goed bij voelt