niet ongesteld worden en toch wel zwanger worden!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jacqueline1983, 28 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    verzorgende in verzorgingshuis
    sint philipsland
    hoi,

Ik ben gisteren bij mijn huisarts geweest en hij zei dat je gewoon een eisprong hebt elke maand ookal ben je niet ongesteld geweest ik ben 14 dagen overtijd en hij zei dat je ongesteldheid soms gewoon wegblijft, maar je dan toch aan de volgende ronde kan beginnen om zwanger te worden?????
    Dus dan zou het nu mijn vruchtbare periode zijn en kan ik na 13 juli weer testen, want dan zou ik eigenlijk weer ongesteld moeten worden als ik een cyclus heb van 28 dagen.
    Hebben jullie hier ervaring mee?????
    Dus niet ongesteld en wel zwanger daarna??

2. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik vind het een beetje vreemd klinken? Maar ja, ik ben geen doker...dus wie weet... ;)

3. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    sint philipsland
    ja ik weet het, maar hij gaf ook als voorbeeld tennisters en paardrijdsters die worden ook niet meer ongesteld en hebben natuurlijk gewoon een eisprong.
    hij zei dat het door stress kon komen en dan sla je als het ware je ongesteldheid over.
    Maarja we gaan het gewoon proberen en dan testen we eind juli gewoon ff.
    we zullen het wel zien.

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    bij mijn weten kan dat niet ...maar tsjah ik ben ook idd . geen arts ..

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Beetje vaag, waar blijft dan de 'restafval' aan het einde van je cyclus?
    Ik kan me niet voorstellen dat er wel weer een nieuwe cyclus begint als de vorige nog niet goed is afgerond. Maar ben idd ook geen arts ;)

Misschien een idee om ovulatietesten te gebruiken om te zien of er een eisprong op komst is?

6. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    sint philipsland
    ja idd lijkt me een goed idee, ik zal ff in de webshop kijken.

7. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Euh...? "Paardrijdsters" die niet ongesteld worden....Ik ben geen arts maar heb wel heel veel kilometers te paard achter de rug. Proffesioneel in het vak gezeten, maar hier heb ik nog nooit van gehoord!

Sorry maar de logica van je arts is mij geheel onduidelijk. :(

8. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Huh? :confused: Is dat zo? Dat wist ik niet...
    Beetje vreemde arts hoor.. ;)

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Verstoorde menstruatie
    Een onregelmatige tot zelfs uitblijvende menstruatie wordt vaak gezien bij niet optimaal gevoede,. intensief sportende vrouwen. Een te lage energie-inname leidt ook tot gewichtsschommelingen en grote variaties in het vetpercentage, wat ongewenst is.

De verstoring van de menstruele cyclus ontstaat wanneer de hoeveelheid opgenomen energie onvoldoende is om naast de intensieve sportbeoefening ook nog de reproductieve functie in stand te houden. Dit fenomeen ontstaat zelfs als men evenwichtig eet, maar geen rekening houdt met de energiebehoefte en deze uiteindelijk te laag blijkt te zijn. Het is de te lage energie-inname die voor de hormonale ontregeling zorgt.

De gewichtsdaling die men ziet bij een langdurig te lage energie-inname houdt meestal slechts tijdelijk aan omdat het lichaam zich aanpast aan deze situatie en economischer omspringt met de beschikbare energie. Het stilvallen van de reproductieve functie is daar een voorbeeld van.

waar de huisarts op doelt komt voornamelijk doordat topsporters een totaal andere voeding hebben dan de doorsnee persoon, en dat doordat ze een aangepast dieet hebben komen ze vaak bepaalde voedingstoffen tekort, waardoor je idd een verstoring van je menstruatie kunt krijgen...

je huisarts heeft ergens wel gelijk, maar had er wel bij moeten vermelden dat een verstoring van de cyclus(of het uitblijven van de menstruatie) o.a voor kan komen bij sporters (ook proffesionele paardrijdsters die op een bepaald gewicht moeten blijven) maar dat dit veelal te maken heeft met de voeding, net zo goed is het geval dat je menstruatie uit kan blijven bij teveel stress, en ook dan heb je idd gewoon je eisprong...er kunnen zoveel factoren zijn waardoor je menstruatie uitblijft maar je wel normaal je eisprong hebt, dat je ha dit denk ik simpelweg als voorbeeld gaf zonder het je iets beter uit te leggen.

10. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb er eerlijk gezegd nooit van gehoord, en ik ben naar mijn weten ook elke maand ongesteld geworden.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis eigenlijk hetzelfde als bij vrouwen met anorexia die hebben ook vaak geen menstruatie terwijl ze wel een eisprong hebben, ook bij hun zal het ongetwijfeld aan verkeerde (te weinig) voeding liggen....

blijkt maar eens te meer dat gezonde voeding toch echt wel nodig is, en dat je hele hormoonhuishouding om die reden toch verstoord kan raken...

en dat wij er niet (nooit) over gehoord hebben zal wel weer komen omdat je er nooit bij stil staat, tot iemand zoals nu zoiets hoort van de ha...

12. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    vrouwen met anorexia nervosa, of intensieve (top) sporters, kunnen last hebben van juist een uitblijvende eisprong, met als gevolg geen menstruatie. de hypothalamus wordt te weinig gestimuleert om het FSH-hormoon te produceren. (follikel stimulerend hormoon). met als gevolg dus geen eisprong.
    dit heeft idd met te weinig opname van bepaalde voedingsstoffen te maken.

liefs elfje

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij komt het door je arts genoemde niet vaak voor. Ik denk dat dit uitzonderingen zijn en dat het toch vaker voorkomt dat als je niet ongesteld wordt, je ook geen eisprong hebt. Inderdaad misschien ovulatietesten gebruiken. Misschien kun je het ook nog eens vragen aan de VK hier op de site.

14. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    pcies!!!!

15. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik vind het nogal vreemd klinken moet ik zeggen :(
    Als je een eisprong hebt gehad en het eitje wordt niet bevrucht dan stoot je lichaam het af, waar zou het anders moet blijven?

16. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    mee eens marjo!

17. simalex

simalex Bekend lid

Inderdaad. Het patroon is toch, eitje rijpen -> eitje springen -> opbouw slijmwand in baarmoeder -> en dan niet innestelen eitje en afbraak weer van slijmlaag (door menstruatie boel weer doorspoelen)

Groetjes Simone

18. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    dit is dan ook feitelijk onjuist... wanneer er geen menstruatie is, is er ook geen eisprong.
    wel kan er een anovulaire menstruatie optreden (menstruatie zonder eerst een eisprong) dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je de pil gebruikt. dan wordt de menstruatie ook wel een ontrekkingsbloeding genoemd.

19. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    sint philipsland
    en dat wij er niet (nooit) over gehoord hebben zal wel weer komen omdat je er nooit bij stil staat, tot iemand zoals nu zoiets hoort van de ha...

thanks......

ik zal het eens navragen bij de erloskundige, maarja we zien het allemaal wel.
    Mijn ha is een belg maar dat wil niks zeggen toch???? :)

20. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    sint philipsland
    hoi, lees dit even!!! :) :)

Geplaatst: 16-06-2006 17:07

Hallo allemaal,
    Ook wij proberen nu vanaf oktober actief om zwanger te worden, en tot de dag van vandaag heb ik in deze periode maar 3 keer gemenstrueerd. Mijn eerste cyclus was 33 dagen, de tweede 38 dagen de 3e 50 dagen..... De laatste keer menstueren was13 februari!!! Ben inmiddels naar de huisarts geweest, maar die zegt niks voor mij te kunnen betekenen, komt wel vaker voor dat de mentruatie langer uitblijft. Op dit moment ben ik 3 keer bij een acupuncturist geweest in de hoop dat hij iets voor mij kan betekenen. Na de derde keer lijkt het toch wel alsof de menstruatie er aan zit te komen. Ik heb last van mijn onderrug, wat ik ook altijd had als de mestruatie er aan zat te komen. Ik heb hoop, maar hou er ook rekening mee dat het niet gaat lukken. En je hoort mensen wel eens zeggen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar dat is verrekte moeilijk als je het zo graag wilt en vriendinnen om je heen in 1 keer zwanger zijn....
    De huisarts vertelde ook dat hij er pas iets mee wil doen als we een jaar actief proberen en nog steeds geen resultaat hebben. Zelf wil ik niet zo lang wachten, want zo is het actief proberen niet echt zinvol (als je menstratie uitblijft.) Snappen jullie het allemaal nog??
    Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat ik hier mee kan doen, want ik wil niet over een jaar ineens horen dat er toch iets mis is met het idee in mijn hoofd dat we nu ook misschien al iets kunnen doen.

en dan 12 dagen later zei ze dit :p :p

Geplaatst: 28-06-2006 15:29

--------------------------------------------------------------------------------

Ehh, ik geloof het nog steeds niet, maar ik heb vanmorgen een test gedaan en ik ben zwanger!!! Maar hoelang dat is nog erg onduidelijk... Heb 26 juli een afspraak bij de verloskundige voor een echo, dan weet ik waarschijnlijk meer.

Groetjes Suuzz

Deel Deze Pagina