Vanaf wanneer tellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Catmommy, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wanneer moet ik rekenen in de nieuwe ronde?

Ik verloor woensdag eerst een bruine slijmsliert aan het begin van de middag en ik had daar wat buikpijn bij. Ik heb de rest van de woensdag telkens bij het afvegen een beetje helderrood bloed gehad maar de buikpijn was al snel over.

Gistermiddag (dus donderdag) had ik al meer helderrood bloed bij het afvegen en kwam er zelfs een mini beetje op mijn inlegkruisje, maar nog steeds geen buikpijn.

Vanochtend had ik nog meer bloed bij het afvegen en ook lichte buikpijn.
    Maar wanneer is nu dag 1 van de nieuwe ronde?
    Bij het eerste helderrode bloed bij afvegen met een beetje buikpijn (woensdag)
    Of als het vandaag doorzet met meer buikpijn en meer bloed dan woensdag?

Doorgaans ben ik wel best heftig ongesteld dus het moet nu wel bijna in alle hevigheid losgaan.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je begint te tellen als je helderrood bloed verliest. Maar dan niet alleen met het afvegen, wel als het echt begint door te zetten. Bruin is oud bloed, dat hoort nog bij de voorgaande cyclus.

3. logo

logo Niet meer actief

Ik sluit me aan bij het antwoord van jippie. In het verleden heb ik deze vraag ook in het zkh gesteld en de gyn zei ook het bovenstaande.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hihi verdikkie wat lastig, ik heb net van iemand gehoord dat ik moet tellen vanaf het eerste moment dat je helderrood ziet, of het nu al lekt in je maandverbandje of niet..

Nou ja, mijn cyclus is al zo onregelmatig, het zal ook niet op die 1 of 2 dagen aankomen, ik zal tijdig beginnen met ovutesten!:)

Dankjulliewel!

Deel Deze Pagina