Wat vreselijk om zo je merrie te verliezen. Het moet wel een heel naar gezicht zijn als je bij de wei komt en je zo je merrie ziet lopen. Maar had je helemaal niets gemerkt van bijv. dat haar uier vol liep de afgelopen dagen? Of de banden van haar kruis die verslapten? Het zou heel goed kunnen dat haar eigen veulen haar gedekt heeft. Hengsten zijn vanaf ong. één jaar geslachtsrijp.
ze was sowieso al stevig en ik heb haar niet zien groeien nee, mijn schoonmoeder zei een paar weken terug nog dat ze haar zo mager vond al viel dat ook wel mee, een uier heb ik niet opgemerkt maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook niet wekelijks onder keek en ze was ook niet bepaald een knuffelpony eerder schuw, poetsen had ze sowieso een hekel aan dus dat deed ik alleen als de hoefsmid geweest was. Dus nee ik heb echt niks in de gaten gehad en ja ik kan me wel voor me kop slaan dat ik niet beter heb opgelet maar ja ik kan het nu niet meer terugdraaien het leed is al geleden, ze is vanmorgen opgehaald samen met haar veulentje
ja dat kan ik dan wel begrijpen als ze erg schuw is.. dat je er niet dagelijks op let !! wel super erg voor je.. 2 paardjes die opgehaald worden... heel veel sterkte !!
och jeetje wat erg zeg ,, vooral omdat je ook voorzorg maatregelen hebt genomen hoop dat je afscheid van haar hebt kunnen nemen is en het kan verwerken xxjes en knuffel fems
Meid, ga je nou niet schuldig voelen, aan sommige dingen kun je niks doen, en tja net als bij mensen, niet iedere zwangerschap is hetzelfde, daarbij, als je er niet op bedacht bent ga je inderdaad niet wekelijks even de uier na kijken. Wat bij een shetlander ook moeilijker is qua hoogte en vacht. Nogmaals veel sterkte en een knufff!!
Shetjes zijn nu eenmaal wat dikker dan pony's, inderdaad niet jezelf de schuld gaan geven, je kan er niets aan doen. Heel veel sterkte. Liefs Sas