dag dames, mijn zoontje van 3 weken huilt altijd na zijn flesje, niet keihard maar zo meer zeuren, ik heb hem dan gevoed en verschoond, ik weet echt niet waarom hij huilt! wie heeft dit nog?
Misschien boertje? Of heeft ie misschien nog honger? Krampjes? Vind het ook altijd het beter giswerk wat er nou aan de hand is... tja, soms willen ze ook gewoon een beetje zeuren. Huilen is voor een babietje natuurlijk de enige manier om dat te doen. Groetjes Rosa
Drinkt hij zijn fles wel langzaam genoeg weg misschien heeft ie wel wat meer zuigebehoefte nodig. Het is altijd aftasten wat nu precies de oorzaak is.
Als je zeker weet dat hij genoeg te eten krijgt, hij heeft een schone luier gehad en er zit geen boertje ofzo dwars kan het ook zijn dat hij gewoon moe is. Als je hem na het voeden op bed legt valt hij dan in slaap of blijft hij nog lang zo huilen? Luc kon ook zo huilen en wij wisten ook niet wat er aan de hand was. We dachten dat hij heel erg last van krampjes had en hij wilde dan ook niet slapen. Op advies van consultatie bureau leg ik hem bij het eerste gaapje na het voeden meteen op bed en als hij huilt laat ik hem heel even huilen. Alles gaat nu een stuk beter en het is al een veel vrolijker mannetje geworden. Als je het dus niet meer weet zou je ook je consultatie bureau eens kunnen bellen voor info.
misschien krampjes, hier helpt even op de buik in de box laten liggen! (wel bij blijven en in de gaten houden hoor!) Of jij liggen en hij bij jouw op zijn buik op jouw buik (lekker warm) Dan komt ie tot rust en kan dan lekker gaan slapen. Hier helpt het heel goed. liefs
ja ik denk ook dat het echt nog krampjes zijn... Je hebt geloof ik iets homeopathisch van VSM en anders schijnt inbakeren te helpen. succes ermee
Mijn schoonzusje deed altijd een klein scheutje afgekoelde venkelthee in de melk. Voorkomt krampjes. Anders misschien op de rug leggen, beentjes omhoog en daarmee draaiende bewegingen maken. Maakt darmpjes los. Succes
Ehm Marijke85, inbakeren is wel een heel slecht advies bij huilen na een voeding. Hoogstwaarschijnlijk zijn het krampjes. Je kan een lekkere warme packing ( hot/coldpack) op zijn buikje leggen, lekker tegen je aan houden bijv in een draagdoek of deken. Je zou sab simplex kunnen geven. Krampjes zijn met 6 weken of zijn hevigst. Daarna wordt het heel langzaam minder.
Mijn zoontje is ook 3 weken oud en zeurt ook na de fles. Ik leg hem dan gewoon in bed, en zolang het bij jengelen blijft, ga ik ook niet kijken. Vaak valt hij uit zichzelf in slaap. Als het overgaat op krijsen, dan pak ik hem op, en hou hem even bij me. Ook helpt de speen dan. Ik vind dat huilen ook erg moeilijk. Het is zoeken naar wat het is. Veel baby's huilen voor het slapen gaan. Pas anders de 10 minuten regel toe. Hij mag 10 minuten huilen (onafgebroken dus zonder stiltes) en dan mag je even gaan kijken en met hem kletsen. Daarna weer weg gaan, en gaan de 10 minuten weer in. Spreek met jezelf af, wat voor jou een acceptabele tijd is, om hem te laten huilen. En ga ook een beetje op je gevoel af (maar dat moet ik ook nog leren. Succes!
hoi hoi moeilijk hè, kan me voorstellen dat je er radeloos van wordt. Het is ook niet leuk als je je verheugd op een leuke knuffel baby tijd en dan wordt je op eens geconfronteerd met je eigen machteloze gevoelens dat je niet meer weet wat je moet doen en onzeker wordt. Meid, denk dat de meeste van ons dat wel gehad hebben! Zoë had de eerste 3 wkn ook nergens last van en daarna begon ze last van krampen te krijgen. Ze trekken met de beentjes en slaan hoge gilletjes uit. Bij jou klinkt het nog niet echt als krampjes eerder als vermoeidheid of honger en/of zuigbehoefte. Drinkt hij zijn flesje helemaal leeg? Zoë dronk ook langzaam en viel dan tijdens de fles al steeds in slaap. Ze huilde dan na het voeden, omdat ze eigenlijk in haar slaap verstoord werd als de speen eruit ging. Wat gebeurd er als je hem een speentje geeft na de voeding? Is hij wel te troosten? In bed leggen en laten jengelen is ook niet erg hoor, vaak hebben ze dat ff nodig om in slaap te vallen. Het blijft aftasten hè.... twinny
Eefje heeft ook krampjes en huilt ook vaak na een voeding. Ze drinkt ook snel de fles leeg. Ik trek nu elke keer de speen er even uit en laat haar op haar vingertjes sabbelen en daarna mag ze weer drinken. Dit zo'n 5 keer tijdens de voeding. Nu huilt ze alleen als ze heel erg moe is na de fles. Als ik haar dan op bed leg dan blijft ze nog even jengelen, maar daarna valt ze in slaap. Als ze niet genoeg voeding krijgt dan huilt ze ook als de fles op is en ik haar een boertje wil laten. Als ze meer voeding krijgt gaat ze niet meer huilen. Ze is dan voldaan ! Dit kan ook nog een optie zijn. Niet alle kindjes drinken dezelfde hoeveelheid. Dat heb ik wel aan Eefje gemekrt. Drinkt gewoon meer dan het gemiddelde.
Komt er na de voeding nog wel eens melk naar boven? Of zie je hem regelmatig slikken? Dan zou het misschien (verborgen) reflux kunnen zijn. Tenminste de klachten die jij omschrijft herken ik van mijn dochter. Met 2 schepjes johannesbroodpitmeel door de voeding kreeg ik een ander kind terug. Ik ben naar de huisarts geweest. Hier kan je als je wil er wat meer over lezen of je wat herkent: http://www.babycentrum.com/index.php?id=250 Succes in ieder geval!
Ik pas hetzelfde systeem toe als Prinses en hier werkt het ook goed! Bij Julia is het meestal ook gewoon vermoeidheid en dan leg ik haar in bed. Vaak zet ze het dan op een krijsen, maar dan ga ik toch even wat anders doen en laat haar een tijdje brullen. Dan pak ik haar even op en troost haar en na een minuutje leg ik haar terug. Soms moet ik dit een aantal keer herhalen, maar dan valt ze in slaap.