1e echo geen goed bericht...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tigger77, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger77

Tigger77 Actief lid

11 sep 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, na dinsdag een rode druppel bloed in mijn urine te zien heeft de verloskundige toch maar besloten mij eerder een echo te laten doen. Ipv. volg. week woensdag, vandaag dus...

Nou hij moest inwendig vanwege de vroege termijn, de uitslag was erg teleurstellend, er was geen hartaktie maar dat zou nog kunnen vanwege de termijn. Er zat een vruchtzakje en het vruchtje had een afmeting van +/- 5 mm volgens alle info op het internet precies op schema voor 6 weken.
    Maar de echograaf zei "het ziet er niet best uit, tis te klein voor deze termijn kom volgende week op de oude afspraak maar gewoon nog een keer, dan kijken we of het gegroeid is... Zoniet dan kijken we verder wat er moet gebeuren. Tot die tijd afwachten...

Nou daar kan ik wat mee, meteen brullen natuurlijk toen ik buitenstond...
    Wat moet ik er nu van denken, sinds dinsdag geen bruine smurrie of rood bloedverlies meer. En zoveel was het ook niet
    Zou het dan echt zomaar voorbij zijn?
    Ik voel me nog zo zwanger, kan ik dan helemaal niet afgaan op wat mijn lichaam me verteld...
    Ik ben gewoon heel verdrietig nu en weet echt niet hoe ik de komende dagen door moet komen, tis maar goed dat ik al een dochter heb, daar klamp ik me dan maar aan vast...
    Ik weet dat ik het kan, en is het nu niet zo dan hebben we altijd nog een nieuwe kans zegt mijn vriend.... Pffff misschien denk ik er morgen zo over
    Nu kruip ik liever op de bank en zet mijn verstand op nul...

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Allereerst sterkte

Ik had bij mijn eerste echo een meting van 4 mm maar wel hartaktie.
    Ik dacht toen precies 7 weken te zijn en het vruchtje bleek maar 6 weken groot te zijn. 9 dagen later een nieuwe echo en toen bleek ik wel precies op schema te lopen namelijk 8 weken en 2 dagen.
    Zo zie je maar dat wanneer er zo vroeg wordt gemeten dat het nog alle kanten op kan gaan en ook al is er nu nog geen hartaktie, dan kan het over een aantal dagen er wel zijn.

Maar wat ik wil zeggen is dat je niet altijd bij 6 weken een hartaktie kan zien, meestal is een hartaktie zichtbaar tussen de 5. 2 weken en de 6.5 weken.
    Heb je al wel een nieuwe afspraak staan?

Gr Samantha

3. Tigger77

Tigger77 Actief lid

11 sep 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je lieve, en een beetje opbeurende woorden. Yep volgende week woensdag mag ik wederom langskomen... dan hoop ik op beter bericht. Mijn aanstaande gaat dan weer mee, en dit keer zal mijn dochter ook meegaan. Geen oppas te regelen en misschien is het goed dat ik m'n dochter bij me heb zodat ik niet gelijk in janken uitbarst. Kan ik iig gelijk vastgrijpen wat ik al heb... en waar ik ontzettend dankbaar voor ben.

Toch wou ik diep in mijn hart dat iemand me nu al duidelijkheid kon geven, mja ben vast niet de enige en mocht het wel ok zijn, dan is er altijd nog de lange weg naar de 12, 20, 34 weken en natuurlijk de geboorte. Niets neem ik meer voor zeker totdat het er daadwerkelijk is... dat heb ik nu wel geleerd, ook al dacht ik dat ik het al wel wist....

4. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Hey meid,

Ik wil jou veel steun toezenden de komende dagen. Spannend voor jou-jullie zeg. Wat een onzekerheid de komende dagen, meid ik hoop dat je voldoende afleiding kunt vinden ergens want anders duren de dagen veel te lang tot aan je echo volgende week.
    Ik duim voor jullie dat het alsnog goed nieuws mag worden.

Veel sterkte en moed groetjes Lilly

5. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik heb in deze zw.schap ook een echo gehad met 6 weken i.v.m. een eerdere bbz. De gyn. zag hierop alleen vruchtzakje en dooierzakje. Geen vruchtje en dus ook geen hartactie. Moest 3 weken (in onzekerheid) wachten op de volgende echo en met 9 weken was alles goed. Ik hoop dat het voor jou ook zo uitpakt. Heel veel sterkte met deze onzekerheid.

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Niet al teveel zorgen maken, vorige week had ik een echo met 5.3 (gerekend vanaf eisprong die was namelijk laat), en de echo wees uit dat ik maar 4.5 was, gister weer een echo gehad en ben gewoon weer 5 dagen vooruit gezet. Het hoeft niks uit te maken..

Ik hoo pdat alles goed uitpakt!!!

Knuff

7. Tigger77

Tigger77 Actief lid

11 sep 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een moeizame middag en avond, een slapeloze nacht doen jullie berichtjes me goed.... Ik hoop toch zo dat ze het mis hebben en dat we volgende week een positiever bericht kunnen geven...

Deel Deze Pagina