Hallo allemaal, Ik en mijn vriend hebben een dochtertje van 2. We wilde sinds juni dolgraag weer gaan proberen voor een 2e kindje. Ik toen gestopt met de pil, maar toen werden we opgebeld dat we eerste op de lijst stonden voor een nieuwbouwhuis wat we ook heel graag willen ivm ruimte enz. We hebben toen de keuze gemaakt om te wachten met zwanger worden omdat ik niet in een tijdelijk huis wil bevallen enz. Nu willen we rond dec jan gaan proberen om zwanger te worden, als hetdan in 1 keer raak zou zijn zou het kindje rond sept okt geboren worden. Ik zou dan dus hoogzwanger zijn tijdens het verhuizen en het huis woonklaar maken. Wat zouden jullie doen? Toch nog even wachten of er toch voor gaan?
Hebben jullie dat huis nu gekocht of nog niet? Ik persoonlijk zou niet wachten met proberen zwanger te raken omdat je gewoonweg niet van te voren weet of je snel zwanger raakt of niet...
We hebben het huis al wel gekocht, gaan vanaf volgende maand tijdelijk ergens huren totdat de woning klaar is. Nee dat is idd wel zo..
gewoon ervoor gaan echt het maakt allemaal niet waar je woont etc als iedereen gezond en gelukkig is dat is toch het belangrijkste, en je zal niet de enige zijn die tijdens een verhuizing hoogzwanger zal zijn. hoef je ook niet met dozen te sjouwen haha
Ik zou er ook voor gaan. Je weer nooit van te voren hoe het loopt en hoe snel je in verwachting zult zijn. Dit kan snel zijn maar ook nog paar maanden duren! Zolang jullie prima onderdak hebben zie ik geen problemen! Succes met beslissen😉
Ok,nou en als je hoogzwanger zou zijn ten tijde van verhuizing dan kan iemand anders jou plekkie toch wel innemen zoals dozen sjouwen etc. Als t nieuwbouw is dan duurt t vaak ook wel ff voor t klaar is en als je dan tijdelijk huurt dan is dat prima toch? Zou zeggen go for it!
Dankjewel voor jullie reacties! Ik denk dat we er toch gewoon voor gaan.. er is toch altjjd wel iets te bedenken waardoor je gaat twijfelen.
Hoogzwanger zijn tijdens een verhuizing lijkt me juist weer helemaal niks. Nieuwbouw woningen worden grotendeels casco opgeleverd en er moet echt zo ontzettend veel gebeuren. Onderschat zo'n verhuizing niet. Je kán namelijk niet in zo'n huis wonen als het niet "af" is. Daarbij geeft zo'n verhuizing altijd stress, hoe je het ook ingaat en hoe goed je alles ook plant. Er gaan altijd dingen mis en er gebeuren altijd dingen waarop je niet gerekend had en je krijgt geheid een keer ruzie met je man/vriend. Stel dat je ook nog eerder bevalt dan gepland, dan heb je helemaal een probleem Alles valt wel weer op te lossen en het komt ook dan heus wel goed maar persoonlijk zou ik er eerder nu voor gaan zodat de baby er *hopelijk* al is voor die tijd Houd daarbij rekening dat de opleverdatum een indicatie is. Het kan zomaar uitlopen en later opgeleverd worden.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er nog eens met mijn vriend over gehad, we gaan toch rond januari februari beginnen. Er zijn al 4 eerdere projecten gebouwd daar en alleen de eerste is toen uitgesteld. Ze gaan november december beginnen met bouwen, en dan zal het rond juli klaar zijn, we zullen dan alleen de vloeren/trappen bekleden en de muren moeten doen. Aangezien we nogal handige mensen hebben in de fam zullen we hier niet heel lang over doen. Als ik dan rond okt/nov uitgerekend ben of later.. zitten we er hoogstwaarschijnlijk wel in.. Zou het zo jammer vinden als er nog een groter leeftijdsverschil tussen zit bij mijn dochter en haar broertje of zusje.. al heb je natuurlijk de kans dat het gewoon niet wil lukken.. daar hebben we niks over te zeggen.
Hallo zeker wachten als ik een tip mag geven. Ik was hoogzwanger van mijn eerste toen we moesten verhuizen etc. Uiteraard niet zelf veel getild enzo,aar je krijgt er ongewild toch een hoop stress van! Terwijl ik normaal de rust zelve ben... Ik zou het nu bij de 3e echt anders doen als we voor die keuze zouden staan! Wij hebben er iig van geleerd...voor ons beide een zware periode geweest de verhuizing... En dan heb je de verhuizing achter de rug en dan kan je bijna direct voor een klein babytje gaan zorgen die elke 3, of vaker,voeding nodig heeft... Ik zou het rustig aan doen dus...of later gaan starten met klussen voor een 2e in jouw geval!
Wij zitten volop in het bouwen en verbouwen van woningen.. als het in december gestart wordt weet je nooit hoe streng de winter zal zijn dan lopen de meeste bouwen altijd uit! Dus garandeer nooit dat het juli klaar zal zijn.