Floor wordt ineens vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lous1982, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    #1 Lous1982, 22 jun 2011
    Laatst bewerkt: 22 jun 2011
    Dag allemaal,

Wie herkent deze situatie? En wat hebben jullie vervolgens gedaan?

Floor (ruim 4 maanden) heeft tot afgelopen weekend goed geslapen, sinds een tijd sliep ze van 23:00 uur (ze ging rond 19:00 uur op bed en kreeg nog een fles om 23:00) tot 7:30 en dan gingen we maar eens kijken bij haar. Ze lag dan stil en tevreden om zich heen te kijken en de eerste fles ging er maar moeizaam in, ze had niet zo'n honger.

Nu is ze al 4 nachten rond vijf/half zes uur wakker (gisteren zelfs rond 3:30) en ligt dan heel enthousiast en heel blij te kletsen en kraaien. Soms valt ze weer in slaap, maar vanochtend kletste ze van 4:30 tot 5:30 en begon toen wat te jengelen en wilde ze de fles. Daarna sliep ze weer lekker van 6:00 tot 8:30.

Op zich is het niet erg, hoor, ze is blijkbaar tevreden. Maar ook al slaapt ze op een andere kamer, ik hoor alles van haar en slaap niet meer als zij geluid maakt.... Tja, daar ben je moeder voor ;) Moet toch weer 's ochtends voor de klas staan en als ze pas tegen zessen weer slaapt en ik moet werken, dan kan ik bijna meteen opstaan...

Wie herkent dit? Wat heb je gedaan en gaat het weer over? Het consultatiebureau zei dat we rijstebloem in de laatste fles kunnen doen omdat ze misschien toch van honger wakker wordt. Maar dan zou ze toch huilen en niet kletsen? En ik zal het kamertje eens goed verduisteren.

Bedankt alvast!

ps: dit was mijn eerste berichtje hier :D

2. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ik herinner me deze fases heel goed bij mijn dochter, was elke paar maanden wel ineens iets (vroeg wakker, veel wakker, overdag niet willen slapen etc). Volgens mij gaat het vaak gepaard met een sprong of andere veranderingen en regelt het zichzelf heel snel weer. Ik zou even een paar dagen/weekje afwachten.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn dochter werd ook rond die tijd heel erg vroeg wakker.. is vanzelf weer overgegaan.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sluit ik me bij aan. Duurt een aantal weken en dan gaat het weer over. Het zal nog wel vaker terugkomen.

5. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Bedankt voor de reacties, allemaal! Doet me erg goed! :D

Deel Deze Pagina