Pff baby slaapt ineens minder/anders

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MissBianca, Jun 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Waarom? Geen idee. Hij wil soms heel moeilijk in slaap komen. Vanmorgen heeft ie van half 10 tot kwart over 10 geslapen. Ook toen kwam ie met moeite in slaap. Ik heb hem om 12 uur weer in bed gelegd, maar slapen ho maar. Heb hem er nu maar weer uit gehaald want hij ligt steeds te jammeren, wat overgaat in huilen. Dit is niet zo handig, want in de kamer naast hem, ligt zijn grote broer te slapen. Die wil ik niet wakker maken, dus laten huilen is ook geen optie. Ik laat hem wel even jammeren en ga even later een speentje in zijn mond doen. Maar als ik de kamer uit ben, gaat ie echt huilen. Lijkt op een soort verlatingsangst.
    Ik heb het idee dat hij nu heel veel wil, maar het nog niet kan. Het lijkt erop dat ie wil kruipen, maar dat lukt hem nog niet.
    Ik hoop dat het weer over gaat, want het is het fijnste als hij zijn grote slaapje tegelijk met zijn grote broer doet. Dat deed hij eerst ook en later op de middag nog een klein slaapje. Nu lijkt het erop dat zijn late slaapje zijn grote slaapje wordt.
    Hij is trouwens 6 maanden (en een beetje).

Iemand die me moed in kan praten?:)

2. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien krijgt hij wel tandjes?
    Mijn zoontje deed ook zo toen hij tandjes kreeg en als ze dan liggen, komt er meer druk op.
    Maar idd als ze vanalles willen maar dat nog niet kunnen, kunnen ze ook wat gefrustreerder zijn. Hoop voor je dat het overgaat.

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Tandjes zou kunnen ja, maar toch heb ik het idee dat het frustratie is. Hij zet zich steeds af tegen de spijlen van de box en hij trekt aan zijn speelkleed als hij op de grond ligt. Dan probeert ie vooruit te komen, wat dus niet lukt. Ook rolt hij de hele kamer door (van buik naar rug en weer terug en zo de hele tijd). Hij vindt het zelfs grappig als hij van het kleed op de grond rolt en dan zijn hoofd neerkomt op de grond (ik zou zeggen dat dat pijn deed, maar goed).

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

is normaal hoor met 6 maanden veranderd er ineens een heleboel. je zal zien dat er over een paar weekjes vanalles gebeurd. plus de tijd van de tandjes zit eraan te komen en de tijd dat ze bewust(er) gaan dromen wat erg beangstigend kan zijn.

5. triessie

triessie Bekend lid

Nov 4, 2007
    961
    0
    0
    Het is ook sprongetjes tijd rond 6 maanden, mijn meiden reageren daar altijd op door overdag hazenslaapjes te doen en door minder goed alleen te kunnen spelen.

6. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ik dacht dat ze pas met 8/9 maanden gingen dromen.
    En ja, sprongetjestijd.. Ik geloof niet zo dat er een bepaalde tijd is dat ze dat krijgen, eerder dat ze gefrustreerd zijn dat ze iets niet kunnen en dat ze weer vrolijk zijn als ze iets ineens wel kunnen. Maar ik denk niet dat er een bepaalde leeftijd 'moet' zijn om een sprongetje te kunnen krijgen.

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    het klinkt anders wel als een sprongetje.;)

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ja, maar ik bedoel dat er niet een vaste tijd voor staat. De ene baby heeft zoiets met 6 maanden, de andere met 8.

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    ja dat geloof ik ook, mijn dochter zit nu in een sprongetje, en volgens het boek zou ze nu in de wat makkelijkere periode zitten.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

#10 Sensea, Jun 22, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 22, 2011
    je hebt een sprong met 6 maanden 1 met 8 maanden een heel grote met 10 maanden ( dan krijgen ze ook meestal last van het dromen en nachtmerries wat jij al benoemde in combinatie met de eerste fase van eenkennigheid ).1 met 13 maanden een grote met 15 maanden en 1 met 18 maanden en nog een joekel van ongeveer 21 tot 23 maanden. of je het nu zo wil zien of niet, de een vind het wel een sprong de ander niet. feit blijft echter dat er fisiek en mentaal op die momenten ( ongeveer uiteraard) veel veranderd en ze nadien weer vaardigheden bij krijgen.de een noemt het een sprong de ander niet. ik noemde ze wel een sprong omdat je duidelijk verschil merkt tijdens en na de sprong en omdat je zo voor jezelf de boel wat kunt bagataliseren dat het ook weer voorbij gaat en ze gewoon even extra extra veel mama warmte TLC nodig hebben.

dat boek is op zich een goed boek als je de tijden achterwege laat. en dan met name de tijden dat ze dingen zouden moeten kunnen.die zijn echt te bizar voor woorden, bijna lachwekkend. maar er zijn dus mensen die het serieus allemaal geloven en helemaal in de stres schieten omdat hun kind niet dit of dat doet.
    de volgorde klopt op zich ook redelijk. (van de bijgekregen vaardigheden bedoel ik), de grote lijnen qua tijd in de sprongen ook wel. al is elk kindje anders uiteraard dus het kan een week of 2 schelen. plus dat de ene met 37 weken geboren wordt en de andere met 42 weken. het is een leuk en leerzaam boek. als je er een dikke zoutkorrel op kunt leggen.

11. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Maakt toch ook niet zoveel uit wanneer zo'n sprong is? Belangrijker dat je hem her- en erkent. Dan weet je ook dat het erna weer "normaal" wordt. Ik herinner me hier ook elke paar maanden een sprong en dan was inderdaad het hele slaapritme naar de haaien. Ik schoot dan meteen in de stress maar weet nu dat het zichzelf vrij snel weer regelt.

12. fafje

fafje Niet meer actief

nou hier elke sprong volgens het boekje...en ook die rond 6 mnd...en of dat nou 2 weken later is of 2 weken vroeger, dat maakt mij ook niets uit..maar t was wel duidelijk...
    en rond 8 mn de meest heftige tot nu toe..

groeispurt/ontwikkelingsfase/tandjes/dromen het kan dus van alles zijn

13. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ik geloof ook wel dat er sprongen bestaan, maar idd niet op de tijd zoals in het boek. En hahaha nee, mijn kind hoeft met 6 maanden echt nog niet zich op te trekken tot staan:)
    Het zou best een sprong kunnen zijn en waarschijnlijk reageert mijn jongste daar heftiger op dan de oudste.
    Het zal wel weer overgaan, dan maar wat minder slapen de komende weken. Hij is gelukkig ook niet vervelend als hij wakker is.

14. fafje

fafje Niet meer actief

kan ook dat je kindje de dutjes ana het verschuiven is....dus overschakelt naar 2 of 3 dutjes...mijne is sinds 1,5 week op 1 dutje overgeschakeld...

15. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ja zou kunnen, maar met 6 maanden al? Slaapt jouw baby met 9 maanden nog maar 1x per dag? Volgens mij sliep mijn oudste rond het jaar nog 2x per dag. Ohhh wat vergeet je zoiets toch snel!

16. fafje

fafje Niet meer actief

ja vind het ook wel erg vroeg hoor..maar hij slaapt vanaf 7 mnd 2 dutjes...dus wie weet heb je een vroegertje...of je kindje verschuift alleen het wakker zijn...msss kan je kindje nu al 2 uur wakker zijn

17. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Devin slaapt een gat in de dag (ja echt niet normaal) maar idd bij 6 maanden sliep ie bijna niet, was ie huilerig, hangerig.. echt niet lekker in zijn velletje.

18. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn dochter slaapt ook heel erg moeilijk, hier juist meer s´avonds dat ze heel moeilijk is slaap valt... Ze slaapt om 18.00 uur en dan wordt ze om 19.00 weer terug wakker en dan is ze wakker tot 22.00 uur. eerder wilt ze niet slapen.

Share This Page