kan het pcos zijn?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Minimi12, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Hallo dames. Ik heb ook bij een andere een onderwerp begonnen. Maar ik dacht net misschien dat ik inderdaad wel pcos kan hebben.

Ik heb nu 5 testen gedaan. En de laatste twee werden weer lichter. Er is niet echt eentje die er uitknalt. Ook al zijn de eerste en tweede wat donkerder dan de rest. Maar kan het zijn dat ik inderdaad pcos heb en daarom geen eisprong heb en dat die daarom dus weer lichter word.

Heeft iemand hier ervaring of verstand ervan?

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/78909-albums14178-picture89835.jpg

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

LH schommelt heel erg dus het kan zijn dat je soms een lichtere en soms een wat donkere test hebt. Ik heb geen verstand van PCOS

3. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Oke maar het kan dus nog wel komen?

4. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    De enige die jou met zekerheid kan zeggen of je pcos hebt, is een arts!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zie mijn antwoord in jouw andere topic.

Gezien jouw lange cyclussen van de laatste maanden vermoed ik dat je eisprong nog moet komen. Bij zulke lange cyclussen als die van jou kun je je eisprong ongeveer pas verwachten vanaf dag 20 van je cyclus.
    En niet al vanaf dag 11.
    Je zit nu op dag 16 en gezien jouw laatste maanden is je ei nu dus nog lang niet in aantocht, sorry. Doortesten dus, nog minimaal een dikke week in elk geval.

Het zou best kunnen dat je vanwege je lange onregelmatige cyclussen PCOS hebt.

Maar dan zou je een doorverwijzing moeten vragen naar de gynaecoloog en je laten onderzoeken.

6. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Onregelmatige cyclussen kan zoveel betekenen.
    Ik heb pcos en dat gun je echt niemand.

Heb je haargroei in je gezicht?
    Heb je wel eens een uitwendige echo gehad? Om te kijken of je cystes hebt in de vorm van een kralen ketting?
    En heb je je bloed wel eens laten trekken.

Ik heb dit namelijk wel. En dit is zeer vervelend, ook diabetes en hoge bloeddruk heb ik hierdoor.
    Maar zo even gokken op pcos vind ik zelf persoonlijk een beetje raar! Het kan echt zo zijn. maar een arts moet dit duidelijk stellen. Want er zijn vele redenen voor waarom jou cyclus onregelmatig is.
    Hoop voor je dat je geen pcos hebt, dit is echt zeer vervelend. Ik heb gelukkig kinderen. Maar er zijn genoeg bij wie dit helaas niet lukt.

7. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Een ovulatie test kan niet vertellen dat je pcos hebt, dit kan alleen een gynaecoloog.
    Ik zou niet hierdoor meteen denken dat je dit hebt, ben het wel een beetje eens met degene boven mij..

Zou nog even doortesten, en miss even bij de dokter vragen om een verwijzing als je er erg bang voor bent..

8. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ik zeg dit omdat de arts pcos verdenkt bij me. Daarom loop ik ook al bij een diëtist om minimaal 10 kilo af te vallen.
    En ik zit ondertussen al op dag 19.
    Maar dank jullie wel en inderdaad voor een echte bevestiging moet ik doorverwezen worden naar een gynaecoloog.
    En nee geen haargroei. Ja een snor niet erg ofzo zoals elke andere vrouw. En cysten denk het niet. Heb al keer een echo gehad van mijn gehele buik maar niks erover gehoort.

9. Trotsemama31

Mmm okey anders even je bloed laten trekken. pcos kenmerkt zich echt met bovenstaande symptomen. ik heb bvb vreselijke haargroei in het gezicht. En idd ook de extra kilo's kunnen komen door meer eetlust. Gewoon verwijzen laten dan weet je het zeker.

10. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Haargroei hoeft niet, ik heb ook pcos maar geen haargroei op 'vreemde' plekken..
    Dag 19 valt opzich nog mee meid, nog even doortesten wie weet komt je ei deze week nog!
    En als je arts het vermoedt zou ik om een verwijzing vragen, weet je iig waar je aan toe bent! ;)

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb PCO, maar nauwelijks zichtbare symptomen (geen overgewicht, geen overbeharing) Ik ben er zelf achtergekomen omdat er geen peil te trekken was op mijn temperatuurcurve én ik elke maand meerdere positieve ovulatietestjes had.

Ik zou even doortesten, maar mocht je cyclus nu nog zo lang blijven, dan zou ik wel even naar de dokter gaan.

12. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Dank jullie wel voor de reacties. Ja boven de 35 klopt niet dacht ik. Dus kijk deze maand nog even aan en dan wil ik wel even kijken of ik ga regelen dat ik doorverwezen wodt voor een gynaecoloog

13. Trotsemama31

Wat een geluk hebben jullie dan geen haargroei. Hier is het oerwoud in het gezicht. Klopt dat het niet hoeft. Netzoals suikerziekte etc. Wel zijn het duidelijke symptomen. En helaas heb ik het allemaal. En geloof me ik vind het vreselijk. Je voeld je minder vrouw! Gelukkig heb jij nergens last van houden zo. En nogmaals zo maar uitgaan dat het mischien pcos is, blijf ik voorbarig vinden. Het kan zoveel redenen hebben.. Hoop bij jou niets bijzonders

14. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Jeetje trotsemama31 dat us inderdaad niet fijn nee. Nee ik snap ook wel dat ik mensen hiermee kan kwetsen. Maar aangezien de dokter al had gezegt dat het misschien pcos kan zijn omdat ik overgewicht had en mijn lever niet goed was. En ja als een dokter iets zegt neem ik dat wel aan opzich.
    Maar ik hoop het inderdaad ook niet dat het ernstig is. Maar ik heb wel zoiets ik ga van het ergste uit dan kan het alleen maar meevallen

15. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb verhoogde mannelijke hormonen en heel veel haargroei overal, echt vreselijk. Heel veel geld uitgegeven aan laserontharing.
    Depressieve buien noem maar op..maar er is bij mij geen pcos geconstateerd. Nog steeds vraag ik me af of je pcos ineens kan krijgen of dat het syndroom altijd in het lichaam aanwezig is geweest.

Heb wel eea over pcos gelezen op deze site:

Soul Cysters - Women with PCOS Speak From the Heart

Misschien handige info

16. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Oke ja ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen hoe dat is dus ik kan me er ook niet in verdiepen. Maar het zal wel vreselijk zijn zeg. Ik vind het heel erg knap van je dat je zo door ga dan :)
    Ik weet het ook niet. Ik zal maar eens navragen aan je dokter ofiets?

17. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik heb ook PCOS helaas.. ook geen overbeharing of op vreemde plekken, ben slank.. het enigste symptoom is bij mij pukkeltjes op mijn gezicht en rug.. vooral op mijn rug is het erg.

in mijn puberteit altijd normaal en heel regelmatig gemenstrueerd, om de 28 dagen. met hele erge buikpijn ect. Snap niet hoe pcos zomaar kan ontstaan heb wel 8/5 jaar de pil geslikt heb toch een idee dat het daardoor komt ??..

iniedergeval heb ik het ontdekt door mijn lange cyclussen.. zodoende ben ik doorverwezen, zou er niet al te veel mee bezig zijn.. kan idd ook een andere reden hebben. maar een verwijsbriefje kan nooit geen kwaad, zo heb je meer zekerheid en kun je dingen uitsluiten voor jezelf. Succes !

18. TempusFugit

@Trotsemama31: Ik denk niet dat je überhaupt van geluk kunt spreken met PCOS, jammer genoeg heeft het nog wel z'n uitwerking op de vruchtbaarheid ;)

19. Trotsemama31

Nou vertel mij wat zeker niet! HEt is akelig. Wij zijn ook erg lang bezig geweest met kinderen. wAt gelukkig met clomid goed gelukt is. @to
    ik zou gewoo bloed nog een keer na laten trekken en als de dokter als verhoogde waardes heeft dan zeker extra of verwijzing gyn. We denken aan je meid.

20. TempusFugit

Gelukkig maar, fijne zwangerschap gewenst :)

Deel Deze Pagina