Hoi, Sinds een drie weken ziet ons voedingschema er nu zo uit. 7.00 bv 10.00 fruit 12.30 broodpap met 20 cc bv en bv 5x pw in de fles 180-200 cc anders borst 15.00 uitgeperste sinaasappel (+/- 100cc) met liga, of soepstengel met diksap 17.30 half potje ongeveer 100 Gr. Met bv na maar dan drinkt hij eigenlijk niet, misschien 1 slokje, dus kan ik dat beter niet doen??? 22.00 bv vaak maar 1 borst En dan s nachts nog ergens 2 borsten. Mijn kolftijden op mijn werk zijn nog 10.30 en 13.30. Is dit handig om zo te houden of kan ik beter gewoon 12.00 doen? Ik haal ongeveer hetzelfde uit 2x als in 1x. Ongeveer 200cc. Of gaat mijn productie naar de haaien als ik 1x doe? Als ik thuis ben overigens doe ik wel alleen om 12.30. Heb je nog tips om te kijken of we de nachtvoeding er nog af kunnen krijgen? Of is dit echt nodig om mijn productie op peil te houden? Hoeveel bv heeft hij ongeveer nodig? Ik heb namelijk het idee dat hij nu ongeveer 600a700cc krijgt. Maar dit is altijd lastig in te schatten uit de borst natuurlijk haha. Alvast dank voor het antwoorden
Hoi Ik zie dat jullie al flink aan de slag zijn met vaste voeding. Bedenk dat je borstvoeding nog altijd de hoofd voeding is: de bijvoeding is op dit moment echt er bij: niet zozeer om aan calorieën te voldoen maar om te oefenen met smaken en structuren en leren hoe je met je mondmotoriek hier mee om gaat. Ik zou dus kiezen om bv te geven en het potje bijvoorbeeld er na. Zo weet je zeker dat je kindje alles binnen neemt wat het nodig heeft. Het potje is dan toetje ipv andersom . Nachtvoeding zou ik er nog in houden voor evenwicht inderdaad. Kolven zou ik nu nog op 2 momenten houden: om te voorkomen dat je straks niet in 1 keer heel hard keldert in je productie. Kijk wanneer je kindje een maand of 8 is of je dit kunt veranderen. Kortom: goed bezig met hapjes: laat je kindje zelf nog eerste bv nemen voor je groentenpotje aanbiedt, zo kan het zelf pakken wat het nodig heeft en houd in je achterhoofd dat oefenen met hapjes de periode van 6 tot 9 maanden is. Borstvoeding blijft alles bieden wat je mannetje nodig heeft! Geniet er van!
Oke, ik merk dat inderdaad mijn bv weer voor de zoveelste keer terugloopt. Die kleine vind het fruit en het groente hapje gewoon zo lekker. Nu zit ik er over te denken om alleen in de ochtend en in de avond bv te gaan geven en de rest fles. Aangezien op mijn merk twee keer kolven erg lastig is...En ik merk dat mijn motivatie wat wegzakt om het steeds weer op te krikken. Ik heb nu namelijk al 2x 4 dagen om de 1,5 of gekolfd of aangelegd, dan gaat het weer een paar dagen goed en dan zakt hij weer weg... Mijn planning was een jaar voeden en geen fv maar goed, nu het steeds moeizamer gaat merk ik dat ik al blij ben dat ik een half jaar volledig bv heb kunnen geven... Is het mogelijk om alleen 's ochtends en 's avonds te voeden en de rest fles of zal dan mijn productie helemaal wegvallen?