De eerste onderzoeken..wie nog meer?/ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mama04, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Hey dames,

Voor ons gaat het nu toch ook echt beginnen, de eerste onderzoeken. Vandaag bij de gyn geweest, toevallig op cyclusdag 1 en we kunnen direct starten. Toch enigzins verdrietig vanmorgen dat het afgelopen maand niet gelukt is. Bij de gyn kwam alles naar boven, ook de zwangerschap van mijn eerste kindje met heel veel ellende (nogal een flinke medische geschiedenis) dus was weer even janken plus nog de hormonsters van de menstruatie natuurlijk.. ;) Maar toch erg blij dat we nu gaan starten! Deze maand gaan ze mijn cyclus volgen, heb op dag 12 een eerste follikelmeting. Ook mogen we een semen-onderzoek gaan doen. Mijn huidige vriend heeft zelf nog geen kinderen en ik heb dus 1 kindje uit een eerdere relatie. Dit semen-onderzoek willen we doen als mijn eisprong geweest is deze cyclus, wat nu natuurlijk helemaal duidelijk zal worden vanwege de echo's, zodat we 'm niet zullen missen. Want dat zou zonde zijn natuurlijk;)

Als het deze maand niet raak is krijg ik volgende ronde een HSG onderzoek. Geen idee wat ik precies kan verwachten en hoe het gaat voelen, maar we gaan het meemaken. Mocht alles goed zijn na deze 2 maanden moeten we het nog een half jaar zelf proberen. Kortom, best weer een spannende periode die aanbreekt.

Zijn er toevallig meer meiden die nu gaan beginnen met de eerste onderzoeken? Of dames die het al gehad hebben? Hoe hebben jullie alles ervaren? Ben toch wel benieuwd naar jullie verhalen :)

2. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Nog niet gehad, maar wil je veel succes wensen! Hier gaat het ooo niet van harte, en gaan januari naar de ha als ik dan nog niet zwanger ben. Ook voor mijn tweede kindje en mijn vriend zijn eerste..

3. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Dankjewel PrincessP! Hopelijk is het voor jullie niet nodig en ben je allang lekker zwanger! :)

4. FeliceChloe

31 mrt 2016
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na bijna 15 maanden proberen zonder resultaat had ook ik vandaag mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog. Echo gehad en zelf had ze ook even gevoeld, en alles zag er goed uit! Ook zag ze al 5 eitjes die er klaar voor waren en stond m'n eisprong op knappen, dus moet ik vanavond zeker vrijen met mijn partner! Het stelt me wel gerust dat alles in orde is en er goed uitziet, alleen vraag ik me nu wel af waarom ik dan nog nooit zwanger ben geweest. Ik heb er nu wel meer hoop in en denk dat ik alles maar even rustig moet afwachten.
    Xxx

Deel Deze Pagina