Beste verloskundige, Sinds 2 weken heb ik elke dag wel last van trekkerig, zeurend, opgeblazen gevoel. Mijn buik staat ook strak en is dikker (de hele dag door) en het voelt niet fijn om veel te lopen. Nu heb ik geen stress, ik zit thuis, dus rust eigenlijk ook wel veel. Het beste is nog om te liggen, maar ik heb geen zin om hele dagen te liggen, heb ook nog een huishouden te doen, denk ik dan. Ik word er ook heel snel moe van. Heb eigenlijk niet veel last van obstipatie, kan gewoon elke dag naar het toilet. Laatste 2 dagen wel ineens last van winderigheid. Ik ben nu 15 weken en 5 dagen. Moet ook erbij zeggen dat ik een afwijking aan mijn baarmoeder heb. Mijn baarmoeder is wat groter dan 'normaal'. Zal dit door de darmen komen of zijn het al harde buiken? Moet ik nou veel rusten of is het juist goed om meer te bewegen?
Hoi Bambifelice, het kan zijn dat je toch al wat last hebt van harde buiken. Dan doe je misschien toch net even teveel. Het is een klacht die we wel vaker horen, maar je moet er wel even op letten. Met wat meer rust moet het wel beter worden. Het kan ook zijn dat het toch je darmen zijn die aan de kant worden gedrukt en je daarom een beetje een opgeblazen gevoel geven. Kan geen kwaad nu, maar als het erger wordt of pijnlijk; bel je vk even op. Groeten Brigitte