Hoi Weet iemand wat het maximaal aantal dagen is wat de luteale fase kan zijn? Ik weet dat het per persoon verschilt, maar ik doel op de algemene max.
Oké maar kan het ook meer zijn? Ik had namelijk op 5 januari mijn positieve ovulatietest en ik reken dan dat 8 januari mijn eisprong had. (Eisprong heb ik ook gehad, is op getest). Dat betekent dan dat mijn luteale fase nu op dag 21 zit.
heb je al een test gedaan? ik denk dat als je zwanger bent de test nu al wel een tweede streepje zal geven..
Nee ik ben niet zwanger. Zowel zwangerschapstest als bloedtest zijn negatief. Vandaar ook mijn vraag wat de max aantal dagen is voor de luteale fase. Duurt me te lang namelijk!
heb je een bloedtest gehad dat je zeker weet dat je ei gesprongen is?? Ik heb geen idee hoelang een LF maximaal kan zijn eigenlijk
Ja er is ook gekeken naar progesteron waarde en daaruit konden ze opmaken dat ik wel een eisprong heb gehad... Ik weet het ook niet en ben hwt gister vergeten te vragen aan de gynaecoloog.
In principe duurt een LF max 18d. Als jij niet zwanger bent, dan vraag ik me af of je eitje echt gesprongen is. Hoe is dit vastgesteld?
Dat is vastgesteld dmv een bloedtest. Er is gekeken naar de progesteron waarde. Daaruit bleek dat ik een eisprong heb gehad.
Zou het niet kunnen dat je ei later gesprongen is dan je denkt? Of heb je tussen 5 en 9 januari laten prikken?
Heb gister laten prikken. Ik weet niet of eisprong later is geweest. Ik heb gebruik gemaakt van 2 verschillende ovulatietesten (clearblue digitale en sensitest ) en beide gaven op dezelfde dag (5 januari) positief aan. Zou dan toch raar zijn als mijn eisprong veel later is?
Je hebt gisteren progesteron laten prikken? Maar dat is toch veel te laat om dan nog de eisprong van 8 januari mee vast te willen stellen?
Oh en een positieve ovulatietest is geen garantie dat het eitje ook springt. Dat kan goed weer afnemen en op een later moment weer opkomen en dan springen.
Wat is er vaag aan? Gister bloed geprikt in het ziekenhuis voor zowel hcg als progesteron. Hcg waarde was te laag (0.50) dus niet zwanger. En progesteron waarde was 42, wat aangeeft dat er een eisprong is geweest. De assistente heeft mij telefonisch de uitslagen doorgegeven.
Het progesteron moet 5-7 dagen na de vermeende eisprong geprikt worden, anders zegt de uitslag helemaal niks. Je luteale fase zou tussen de 10 en 18 dagen moeten zijn. Het is echter al zeldzaam om een fase van 18 dagen te hebben, langer zal niet voorkomen. Als je niet ongesteld wordt en je denkt een eisprong te hebben gehad, dan moet er iets aan de hand zijn: * Je hebt toch geen eisprong gehad. * Je eisprong is later geweest dan je denkt, waardoor je nog niet rond je testdatum zit. * Je bent zwanger. * Er is iets gaande geweest, maar vroeg fout gegaan en je lichaam stoot het nog niet af. * Je hebt een cyste in je eierstok die alles hormonaal gezien in de war schopt, waardoor je niet ongesteld wordt.
wat mijn voorganger al zegt een LH piek geeft geen garantie tot het springen van je ei. Daarom temperaturen veel dames er bij zodat ze zeker weten of hun ei gesprongen is of blijven ze doortesten met ovulatie testen. Over het algemeen wordt progesteron 5-7 na de eisprong geprikt om te kijken of er een eisprong is geweest. Vandaar dat mijn voorganger denk ik aangeeft het dat vaag is. Maar ik denk dat jij bloed hebt laten nemen om te kijken of je wel of niet zwanger was en niet zozeer om te kijken hoe je progesteronwaarde na eisprong was. Ik ben bang dat je niets anders kan doen dan afwachten helaas.