Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Hoe lang kan/mag het duren voor je weer ongi wordt na stoppen met de pil? Ik heb 9 feb de laatste pil genomen, 14-20 feb ongi geweest. Daarna niet weer. Zit dus nu al op een cyclus van 32 dagen. Ik voel me ook anders dan anders; vorige week gevoelige tepels, veel rommelen in de buik (kan ook traag werkende darm of PDS zijn), en ik ben de hele dag door wat misselijk, niet echt zo dat ik moet kokhalzen of spugen ofzo, gewoon zo'n naar, vaag misselijk gevoel, vooral nadat ik gegeten heb. Ook vind ik dat ik 's avonds, als we gegeten hebben en lekker in de bank zitten, zo'n dikke buik heb, beetje opgeblazen gevoel. Groetjes, Gizmootje P.S. heb vanmorgen al wel een test gekocht, durf alleen nog niet
Hoi Gizmootje, na je pil mag en kan je ongi 6 maanden wegblijven, maar dat hoefd natuurlijk helemaal niet. Mijn eerste cyclus was 31 en daarna barste pas de bom en heb ik twee hele lange cyclussen gehad. Je klachten klinken wel als de "typische" ontpil klachten trouwens. Er zijn bij mij maanden overheen gegaan voordat ik gewend was aan mijn eigen hormoontjes die weer terug waren, en heb echt vaak gedacht zwanger te zijn. In het begin is het een beetje moeilijk als je niet ongesteld word. Ik zou nu testen en als die negatief is over een week of 2 weer. Dat heb ik in het begin ook gedaan, ik heb steeds meer tijd tussen het testen gezet zodat ik niet honderden euros aan die dingen zou besteden. Ik hoop voor je dat je zwanger bent, zoniet veel succes met ontpillen! Groetjes
He Gizmootje! Hier hetzelfde verhaal.. Op 16 feb laatst ongi gehad en tot nu geen ongi te bekennen. Ik heb precies dezelfde kwaaltjes als jij gehad! Nu heb ik soms nog wat last van gevoelige tepels meer niet.. Heb zelf een test gedaan op 17-03 omdat ik van 28 dagen cyclus was uitgegaan wat helaas niet het geval is! We kunnen beide alleen maar wachten.. Ik zal nu voor het eerst blij zijn als ik mn ongi krijg! Ik hoop dat je ongi snel mag komen en succes met zwanger worden! Groetjes LT
Ik werd een beetje gek van het zal ik wel, zal ik niet... Dus toen ik gister middag naar de wc moest had mijn man zoiets van, doe meteen die test, dan weet je waar je aan toe bent. Test gedaan. Helaas negatief. 's Avonds moest ik weer naar de wc. En verrassing, ik was ongesteld geworden. Had ik nu nog even gewacht met de test, had ik hem kunnen houden voor de volgende keer... @Rozijntje; bedankt voor je antwoord, ik hoop dat het 'ontpillen' niet zo lang gaat duren, maar het is afwachten... @LT; veel succes met wachten, hopelijk komt jouw ongi ook snel, of juist niet natuurlijk, omdat je zwanger bent Groetjes, Gizmootje
Bij mij duurde de eerste keer dat ik mijn eigen menstruatie kreeg na het stoppen met de pil 32 dagen. Daarna verliepen mijn cyclussen direct weerl zoals ze altijd waren geweest nagenoeg altijd 28 dgn. Maar wat ik hier wel vaak genoeg zie is dat het bij veel vrouwen best wel lang kan duren voor ze de eerste keer na het stoppen met de pil weer ongesteld worden en dat het daarna nog een paar maanden rommelig en onregelmatig kan zijn voor de cyclus zich weer hersteld heeft. 9 van de 10 keer hersteld je cyclus zich naar hetgeen zoals je cyclus was voor je stopte met de pil, was je regelmatig kun je er eigenlijk wel van uit gaan dat je dat ook nu weer wordt, en onregelmatig idem dito. succes
fijn dit forum vond hier antwoorden op al mijn vragen ben vorige week gestopt en mijn ongesteldheid dus net achter de rug dus nu afwachten wanneer de volgende ongesteldheid komt.. ben benieuwd.. voor iedereen verder heel veel succes met klussen,
Hallo Zelfde hier ben in januari helemaal gestopt met de pil en daarvoor gestopt met de prikpil. Ben 13 febr netjes ongi geworden maar tot nu toe niets. Getest ook niets. Afwachten tot het weer komt dan maar
Hoi hoi, Ben eind december gestopt met de pil, paar dagen daarna mijn onttrekkingsbloeding gehad. Daarna was mijn cyclus 27 dagen en nu verwacht ik dat deze zo rond de 32 dagen zal liggen.
Als je zo hier op het forum een beetje rondleest hebben de meeste pilstopsters denk ik het probleem dat ze op hun eerste echte menstruatie wachten. Na een maand of 6 zou je je msschien zorgen kunnen gaan maken en even naar de huisarts gaan. Maar eerder dan de 6 maanden is het normaal dat de menstruatie uitblijft. Erg vervelend en frusterend, maar helaas waar.... Dus rustig afwachten is alles wat we in dat geval kunnen doen vrees ik... Succes en groetjes.
Na het stoppen met de nuvaring ben ik ruim een jaar niet ongesteld geweest. Voor de nuvaring, welke ik 3 jaar gebruikt heb, gebruikte ik altijd Diana 34 pil. Ik heb onderzoek gehad bij de gynacoloog en die vertelde me dat dit wel vaker voorkomt, blijkbaar is je hormoonhuishouding dan nog van streek en dat kan even duren. Er zijn wel medicijnen voor om de ongesteldheid op te wekken als je bijv. zwanger wil worden. Het is namelijk goed om voordat je zwanger raakt, weer eerst 1 keer normaal ongesteld te zijn geweest. Gelukkig kwam bij mij het uiteindelijk van zelf weer op gang...maar ik weet dat het een heel onzekere periode kan zijn, omdat je niet weet of je lichaam nog wel goed functioneert. Succes
Hoi, Ik ben nu een week gestopt met de pil. Zit nu op dag 10! En heb al een paar dagen heel erg last van mijn buik en er zit ook een beetje een bobbel en heb ook al een paar keer last gehad van bruine afscheiding, heb wel afgelopen week onveilige seks gehad! Weet iemand of dit met het ontpillen te maken heeft of dat ik gewoon zwanger ben....
Hoi Gizmootje Nou ik word er ook een beetje gek van die onzekerheid laat die ongie nou maar komen he? Succes met zwanger worden en weet je al wat meer?Heb je al getest? Ik heb ook vage klachten,want ik was vorige maand februari gestopt met de pil(ook een ontrekkingsbloeding gehad) omdat mijn man in Oktober geholpen is en vandaar dat ik gestopt ben maar ik had dus vorige week het gevoel dat mijn ongi zou komen en best flink wat steken in de buik en last van vreetbuien maar nog niet ongi geworden dus dit heeft ook te maken met ontpillen? Verder hoop ik voor iedereen dat de snel komen of degene die zwanger zijn die dat ook snel weten want dan weet je tenminste waar je aan toe bent. En jesk weet je al of je zwanger bent? Groetjes van essie
Hallo, Ik heb de pil ongeveer 10 jaar geslikt. Dus we waren erg benieuwd hoe het zou gaan met mijn cyclus. Voordat ik aan de pil begon had ik altijd een cyclus van 28 dagen. Nadat ik was gestopt met de pil kreeg ik eerst de ontrekkingsbloeding. Daarna weer precies een cyclus van 28 dagen. Wel blij dat het allemaal weer zo snel op orde lijkt. Want ik kom ook vaak verhalen tegen waarin het krijgen van een 'normale' cyclus erg lang duurt na langdurig pilgebruik. Maar hadden deze meiden dan wel voordat ze aan de pil begonnen en regelmatig cyclus? Ik heb trouwens wel wat 'ontpilverschijnselen' gehad, zoals zere borsten, wat stemmingswisselingen, buikpijn en ergere hoofdpijn. Maar nu lijkt het allemaal weer redelijk normaal. Groetjes, Droombeebje