kan het zijn dat ik zwanger ben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 09es, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 09es

09es Lid

25 sep 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    kunnen jullie mij helpen?

ik heb sex gehad met een jongen die ook in mijn is klaar gekomen.
    ik ben aan de pil maar nu is het zo dat ik diezelfde dag erg aan de diaree was.
    ik heb hierover wel informatie op internet gezocht maar daar word ik niet veel wijzer van.
    wel had ik gevonden dat ik op de dag dat ik onveilig sex heb gehad het vruchtbaarste was.
    bestaat er een kans dat ik zwanger ben?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Dan bestaat er een kans dat je zwanger bent ja.
    Zeker ook wanneer je diaree hebt of overgeeft na het innemen van de pil.

Maar voor de rest is het afwachten.

3. 09es

09es Lid

25 sep 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie,
    ik zit er erg mee, maar bestaan er ook zwangerschapstesten die je nu al kunt uitvoeren? voor zover ik weet kan dat pas als je weer ongesteld moet worden of heb ik dat verkeerd?

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nee pas wanneer je ongesteld hoort te worden.
    HA kan wel evt. bloed afnemen.
    Als je er echt bang voor bent neem dan contact op met de HA en vraag om Morningafter pil... En tja anders is het afwachten of het wel of neit zo is.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De kans op zwangerschap is nihil (sorry dat ik mijn voorganger moet tegenspreken). Het ligt er een beetje aan welke pil je slikt, maar de meesten zorgen ervoor dat er geen eitje rijpt en dat je dus geen eisprong krijgt. De dag waarop jij denkt dat je vruchtbaar was is alleen als je GEEN pil slikt, in een normale cyclus dus. Dat je die dag diarree hebt gehad maakt niet uit, want er was toch al geen eitje en die kan ook niet binnen een paar dagen alsnog groeien. Echt zekerheid heb je als je strip op is en je een test kunt doen. Maar nogmaals ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.

6. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Ik ben ook wel eens de pil vergeten maar nooit zwanger geraakt.
    Dus het hoeft niet.

Je moet toch even nog 3 weken wachten na de dag van onveilige sex om te testen.Maar het zal waarschijnlijk negatief zijn hoor.

7. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik ben het eens met Merah.
    Als je aan de pil bent, heb je geen eisprong. dus er is ook geen dag dat je het vruchtbaarst bent, dat heb je alleen als je niet aan de pil bent.
    Diarree maakt niks uit als je aan de pil bent. Overgeven en antibiotica hebben wel invloed op betrouwbaarheid van de pil.
    Ik denk niet dat je zwanger kunt zijn dus.

Als je alsnog bang bent om zwanger te raken als je aan de pil bent, kun je altijd nog een condoom gebruiken als extra. Ben je tenminste ook nog beschermd tegen soa's.

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Maakt niet uit hoor!
    Ik weet ook niet alles! :)

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Dit precies wilde ik zeggen

10. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Klopt de kans is nihil...Maaarrrr er zijn toch echt vrouwen bij die wel een eisprong hebben ook al slikken ze de pil ;) een vriendin van me slikte trouw de pil en had toen ook een aantal dagen diarree gehad en jawel ze was gewoon zwanger geworden ;) Dus het kan wel alleen de kans is wel heel klein. ( ze slikte zelfs microginon 50 ;) zwaarste pil)

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Aanvulling: Diarree kan zeker invloed hebben, maar niet als je dat hebt rond het tijdstip van een (bij normale cyclus) eisprong.
    Het ligt er een beetje aan waar je in de strip diarree hebt gehad. Net zoals het uitmaakt waar je in de strip een pil (of meerdere) bent vergeten.

12. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik slikte altijd netjes mn pil, niet ziek geweest, geen diarree! En kwamen er per toevalil afgelopen juli achter dat ik zwanger was.. Je kunt alle kanten op totdat t tegendeel bewezen is;) succes meid!

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik ben zoooo vaak de pil vergeten (soms wel 3 dagen achter elkaar), toch seks gehad, nooit zwanger geraakt. Ik begon zelfs te denken dat ik waarschijnlijk gewoon onvruchtbaar was, want het had toch een keertje fout moeten gaan? Maar neehoor, toen ik eenmaal echt gestopt was met de pil, was ik binnen 2 maanden zwanger.
    Wat ik dus wil zeggen is dat je inderdaad vaak geen eisprong hebt tijdens pilgebruik en de kans zeer klein is dat je zwanger bent. Maar het kán wel, zoals mijn voorgangers dus eigenlijk ook al zeggen...

14. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Lees in de bijsluiter van de pil welke dagen het gevaarlijk is om ede pil te vergeten, met betrekking tot kans op zwangerschap. Volgens mij heeft dat invloed op het wel/niet rijpen vaneen eitje. Als je nu op je vruchtbaarste dag diarree hebt gehad en sex, lijkt mij de kans heel klein dat je zwanger raakt. het duurt even voordat j elichaam reageert op het niet krijgen van het hormoon uit de pil. In de bijsluiter staat preies welke dagen binne een pilstrip de meeste gevaar oplevert. Er staat dan ook bij vermeldt dat je dan niet onveilig moet vrijen. Vraag het anders gewoon even na bij de huisarts. Sterkte ermee.

15. missznicole

missznicole Nieuw lid

26 sep 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig en voel me op dit moment erg onzeker met wat ik nu moet doen het liefst wil ik een test doen omdat k het niet meer kan afwachten of ik nu zwanger ben of niet..maar er zijn alleen maar testen die je kan doen of op de dag zelf van je menstrautie of 4 dagen vantevoren..
    en ik word het over een week pas..

ik heb al last van bepaalde symtonen en denk eigenlijk wel dat ik zwanger ben..maar dat kan je natuurlijk nooit weten want het kan zo fout zijn..

kan iemand mij helpen...

16. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    mizznicole, wat bedoel je met ik ben nu zo'n 2 maanden bezig?

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik ben 5 keer door de pil heen gegaan en mag de pil daardoor niet meer slikken,mijn lichaam maakt een antistof tegen de pil aan. Dus het kan wel zwanger worden door de pil vandaar da me familie veel kinderen heeft,zijn bijna allemaal door de pil heen. Als je diaree hebt kan de werking van de pil verminderen. Gr bianca

18. Metire

Metire Niet meer actief

Ik ben ook door het gebruik van de pil heen zwanger geworden, toch wel veel mensen he? Haha! Maar even on topic, als je echt niet zwanger wil worden/zijn kan je zelfs bij de etos/kruidvat een morning after pil halen.. En idd condooms gaan gebruiken (hoewel daar ook een wettelijk percentage toegestane gaatjes in mmogen zitten) helemaal veilig ben je dus alleen als je geen sex hebt ;)

19. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik zou voor de zekerheid gewoon een morning after pil halen, die kun je zelf kopen. Niet heel goed voor je lichaam, maar dan hoef je ook niet weken in onzekerheid te zitten! Bij de etos hebben ze ze volgens mij gewoon liggen. Alleen weet ik nu niet zeker of je er te laat mee bent!

En voor de volgende keer zou ik dan gewoon een condoom extra gebruiken....

20. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Beentjes gekruist is t veiligst hahaha..

Deel Deze Pagina