Hello ladies! - voordat jullie dit lezen; ja, ik weet dat dit thuis hoort onder "de eerste symptomen", daar staat dit bericht óók. Aangezien jullie al echt zwanger zijn leek het me handig om het hier ook te plaatsen - Ik post dit voor mijn nichtje, die al sinds september in onzekerheid zit. In september heeft ze onveilige seks gehad met haar vriend. De ochtend daarna de MAP genomen, maar altijd al een gek gevoel er aan over gehouden. Een paar dagen daarna werd ze 'ongesteld'; veel lichter dan normaal en ook maar 3 dagen ipv 6 of 7. Ongeveer een maand later heeft ze toch een urine test gedaan, die gaf negatief aan. Ze ging er dus gewoon vanuit dat ze niet zwanger was. De 2 maanden daarna had ze opeens super vaak last van dr buik, dag en nacht. Ze omschreef het als allemaal gerommel, soms net als ongesteldheid buikpijn, dus raadde ik haar aan om tóch nog een test te doen; weer negatief! Nu is ze de maanden daarna wel ongesteld geworden, maar nog steeds lichter en korter dan normaal. Haar buik lijkt steeds groter te worden en ze krijgt ook steeds vaker de vraag of ze zwanger is. Vorige week appte ze me: Emmie, ik voel me zó zwanger! Blijkbaar voelde ze dus nog steeds regelmatig haar buik rommelen met pijn etc. Na aandringen van haar vriend kocht ze eergister de ClearBlue digital. Je raadt 't al: negatief. Wat moet ze hier nou mee? Als ik haar zelf zie en hoor, zou ik zeggen dat ze toch echt zwanger is. Naar de dokter gaan stelt ze liever zolang mogelijk uit. Hebben jullie dit ook meegemaakt of iemand in jullie omgeving? P.S. ze zou nu dan ongeveer even ver zijn als ik; rond de 18/19 weken. Graag reactie!!
Maar 1 oplossing voor en dat is naar de huisarts... Hun kunnen een bloedtest doen en het definitief uitzoeken.
Als ze nu rond de 18 weken zou zijn heeft ze dat uitstellen naar de dokter lang genoeg gedaan. Tijd om te gaan dus.
Ik zou hoe dan ook naar de huisarts gaan! Ik betwijfel of ze zwanger is, maar als je buik steeds dikker wordt en je hebt last van je buik.. Dan kunnen er ook andere dingen aan de hand zijn. Of ze is schijnzwanger. Kan ook nog. Hoe dan ook. Naar de huisarts!
Thanks voor de reacties! Huisarts is indd het meest logisch nu. Het probleem is alleen dat ze nog minderjarig is en haar ouders niet op de hoogte zijn van de situatie, dat wilt ze het liefst ook zo houden voor het geval dat later blijkt dat ze niet zwanger was. Weet iemand hoe dat zit met een bloedtest aanvragen? Worden je ouders daarvan op de hoogte gesteld als je onder de 18 bent?
Als je aangeeft dat je dat niet wilt doen ze dat niet. Geheimhoudingsplicht. Ligt ben ik bang wel een klein beetje aan de leeftijd.. Maar denk dat een huisarts zoiets wel snapt Succes!
Ik denk dat Zoesje gelijk heeft. Daarnaast kan je nichtje haar bloed ook om "andere" redenen onderzocht worden. Verder begrijp ik dat ze niet wil dat haar ouders hier lucht van krijgen. Maar.. Wat als dat kind iets ergs heeft? Wat is erger? De kans dat haar ouders hierachter komen of te laat erachter komen dat ze iets heeft waar ze medicatie voor nodig heeft. Ze heeft bepaalde klachten, ze kan in eerste instantie met die klachten naar de huisarts gaan. Haar vermoeden vertellen, maar ook dat ze al meerdere tests heeft gedaan. Aandringen op verder onderzoek en vragen aan de huisarts dit vermoeden niet te delen met haar ouders.
Idd, gewoon zo snel mogelijk naar de huisarts.. Stel dat het idd iets anders is, het klinkt hoe dan ook zorgwekkend!
Ze is 16, nog erg jong dus, maar wel oud genoeg om dan naar de huisarts te gaan voor een bloedtest dan denk ik. Hoop28, daar heb je gelijk in, het kan helaas ook iets heel anders zijn! Dus toch een keertje naar de huisarts en alles dan maar uitleggen.. Voor degene die zei dat ze de baarmoeder zou kunnen voelen tussen het schaambot en navel als ze zwanger was; (ik kan niet meer terug vinden wie het was, haha) die voelt ze inderdaad zitten! Zó verwarrend al die symptomen.
EDIT: Na aandringen heeft ze me een foto van haar buik gestuurd (dan wel met kleding). Wat vinden jullie ervan? Ik vind het er eigenlijk heeel zwanger uitzien...
Door middel van een foto kun je niet beoordelen of iemand daadwerkelijk zwanger is. Zoals vele mij al voor gegaan zijn, is ook mijn advies: ga naar de huisarts. Leg het verhaal uit en laat een onderzoek doen. Het hoeft namelijk niets met een zwangerschap te maken te hebben, het kunnen ook je darmen zijn waar eventueel iets mee aan de hand is. Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt.
wat leuk trouwens dat je nichtje even ver zwanger is als jou Aangezien jij hetzelfde hebt gehad en nog steeds(?) volgens een andere post van je, ongesteld bent elke maand, kun jij haar misschien het beste advies geven.
16 of niet..... wanneer jij jezelf groot/volwassen genoeg vind om bewust onbeschermde seks te hebben, ben je ook groot/volwassen genoeg om naar de huisarts te gaan. Ik verwacht geen zwangerschap bij haar aangezien ze al maanden negatief test en aan een foto kunnen wij dat ook zeker niet afleiden.
Ze kan ook naar een pretecho bureau gaan. Is miss voor haar wat anoniemer dan de huisarts en dan komt het sowieso niet bij haar ouders terecht. Als ze echt 18 weken zwanger is zou je dan al heel veel zien op een echo.
Wat betreft de foto....het kan natuurlijk wat anders zijn maar ik vind wel dat het op een zwanger buikje lijkt. Als de testen elke keer negatief aangeven dan toch maar idd naar de huisarts gaan een haar verhaal doen. Ook aangeven dat ze liever niet heeft dat haar ouders erachter komen.
Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan doen we dit topic dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl