kaas?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje26, 2 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Wie kan mij aan een paar antwoorden helpen?

Ik ben nu 5 weken zwanger en heb zojust een mozarella- salade gehad.

Valt Mozarella en feta ook onder rauwmelkse kazen of zijn dit alleen de brie soorten?

Groetjes Saar

2. boogschuttertje

7 mrt 2006
    86
    0
    0
    Mozarella en feta kun je gewoon eten hoor, en het ligt aan welke soort brie je hebt of je m wel of niet mag.. Als er au lait cru op de verpakking stat dan mag je het niet eten. Vraag voor de zekerheid anders aan de verkoper, die weet het ook wel.

3. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Hai saar,

in Nederland is bijna nergens meer kaas te krijgen dat van rauwe melk is gemaakt. Alleen nog maar in speciaal zaken meestal. Als het van rauwe melk is staat het er ook altijd op ( au lait cru) anders kijk je nog ff op de verpakking. Maar weet bijna zeker dat het niet van rauwe melk is. Daarnaast is er alleen maar een kleine kans dat er een bepaalde bacterie in rauwe melk zit..dus stel in het ergste geval je wel een stukkie 'verkeerde' kaas op heb gegeten...dan nog is de kans heeeeeeeel klein dat het schadelijk voor de beeb is.

Hoop dat je je niet al te ongerust maakt!!

Groetjes debby

4. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Bedankt voor de reacties! (en zo snel ook!!)

Ben al weer gerust gesteld!

Bedankt!

Saar

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik had ook gehoord dat rauwmelkse kaas praktisch niet te krijgen is in de supermarkt. Dit blijkt niet waar te zijn, dus toch even op de verpakking kijken als je het koopt.

Mozarella en feta is volgens mij niet van rauwe melk gemaakt.

6. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Rauwmelkse kazen zijn over het algemeen alleen bij de kaasspeciaalzaken te verkrijgen. Dus je kan gerust kaas eten die je uit de supermarkt hebt gekocht. Enjoy!

7. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Lag laatst boerenkaas in de winkel. Lekker dacht ik en het is gewone "hollandse" kaas zegmaar. Maar ook deze kaas is van rauwe melk gemaakt. Maar goed dat ik toch even keek. Voor de zekerheid gewoon maar even op de verpakking kijken. Maar over het algemeen valt het wel mee hoor.

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @alkievalkie

Nederlandse boerenkaas van rauwe melk mag ook. Deze harde kazen worden ook van rauwe melk gemaakt, maar bevatten weinig vocht waardoor de listeriabacterie niet kan groeien. zie ook: http://www.zuivelonline.nl/?PageID=115

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik werk in de kaasfabriek en idd boerenkaas kan je beter vermijden want er zitten wel bepaalde bacterieen in hoor! Wij moeten het mes altijd goed ontsmetten.

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @Patroeschka

Tja als je het niet vertrouwd moet je het natuurlijk niet doen....
    Maar om de listeriabacterie hoef je het niet te laten want die kan niet groeien in die kaas....

11. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hoi dames,

Ff een vraagje tussendoor: heb van de week een broodje met roomkaas van de V&D gehad, is dit schadelijk?

Groetjes Leonie

Deel Deze Pagina