Op het moment erg veel last van rugpijn. Het enige wat me dan helpt is Voltaren K. Ik heb een trage schildklier en belde de apotheek of de Voltaren K samen met mijn schildkliermedicijn mocht. Zei ze met je medicijn wel maar ik zie hier kinderwens staan. Dat was ik dus even vergeten. Want als je in oktober je laatste ovulatie en menstruatie hebt gehad en 1 mei naar het ziekenhuis mag heb je de hoop wel wat opgegeven intussen dat het vanzelf zou gaan. Maar ja, gisterochtend getest: negatief. Paracetamol geslikt en fysio geweest. Toen ging het wel weer. Gisteravond trok de pijn weer aan. En vanmorgen eigenlijk weer terug bij af en dus: Zal ik gewoon de Voltaren k slikken zodat ik nog een beetje leuk weekend kan hebben met Koningsdag en mijn dochters vakantie of braaf aan de paracetamol en op bed? Ben ik heel egoïstisch als ik graag wat wil slikken wat helpt?
https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/d/diclofenac__systemisch_ Lees deze informatie even en maak dan je eigen afweging. Ik snap je twijfel hoor. Toch denk ik dat ik er zelf niet voor zou kiezen in jouw geval. Edit: voor mij zou vooral dit stukje de dealbreaker zijn. Zelfs als je dus nu echt niet zwanger bent wordt het afgeraden. Dus die negatieve test zou mij dan nog niet zo veel zeggen.
Jeetje lastig. @Flamingooo als het mijn kansen op wat langer termijn kan verpesten is de keus gauw gemaakt. Vandaag maar rustig aan met een paracetamolletje. @paula1984 ik begrijp wat je zegt en als mijn ziekenhuisafspraak over 2 weken was had ik het wel gedaan. Maar als ik over 5 dagen moet toegeven in het ziekenhuis dat ik diclofenac genomen hebt maakt het me nu al zenuwachtig
Voor voltaren emulgel geldt trouwens dat je dit wel kan gebruiken als je zwanger wilt worden. Dit wordt alleen afgeraden als je daadwerkelijk zwanger bent: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/d/diclofenac__cutaan_ Op basis van jouw verhaal en je negatieve test zou ik die dan weer wél durven. Maar ik weet natuurlijk niet of het smeren met zo’n gel überhaupt effectief is voor je?
Ik heb lang diclofinac gebruikt voor ik zwanger werd van mijn dochter* en in het begin van de zwangerschap. Zij had een ernstige hartafwijking. Ik zou het dus laten staan.
@Dinpin hier chronische pijn (recidiverende slijmbeursontsteking heup en endometriose) maar op voorschrift naproxen met maagbeschermer gehad. Deze werden ook tijdens ons traject voorgeschreven overigens voor de punctie. Voor het traject had ik paracetamol met codeine, die werden juist afgeraden. De naproxen mocht ik slikken tot max een positieve test maar liever 2/3 dagen na punctie/eisprong stoppen. Je zal er niet zo zeer op afgerekend worden ze zullen je waarschijnlijk alleen adviseren om andere pijnmedicatie te gebruiken, zoals hier werd gedaan. En te beseffen en beoordelen of je een zwangerschap zonder (zwaardere) pijnstilling door kan komen. Ik zou dus desnoods de huisarts bellen voor naproxen wanneer je je daar beter bij voelt maar zou jezelf niet teveel beperken.