Zwanger willen worden en pijnstilling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dinpin, 26 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Op het moment erg veel last van rugpijn. Het enige wat me dan helpt is Voltaren K. Ik heb een trage schildklier en belde de apotheek of de Voltaren K samen met mijn schildkliermedicijn mocht. Zei ze met je medicijn wel maar ik zie hier kinderwens staan.
    Dat was ik dus even vergeten. Want als je in oktober je laatste ovulatie en menstruatie hebt gehad en 1 mei naar het ziekenhuis mag heb je de hoop wel wat opgegeven intussen dat het vanzelf zou gaan.
    Maar ja, gisterochtend getest: negatief. Paracetamol geslikt en fysio geweest. Toen ging het wel weer. Gisteravond trok de pijn weer aan. En vanmorgen eigenlijk weer terug bij af en dus:
    Zal ik gewoon de Voltaren k slikken zodat ik nog een beetje leuk weekend kan hebben met Koningsdag en mijn dochters vakantie of braaf aan de paracetamol en op bed?
    Ben ik heel egoïstisch als ik graag wat wil slikken wat helpt? :oops:

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/d/diclofenac__systemisch_

Lees deze informatie even en maak dan je eigen afweging.

Ik snap je twijfel hoor. Toch denk ik dat ik er zelf niet voor zou kiezen in jouw geval.

Edit: voor mij zou vooral dit stukje de dealbreaker zijn.
    Zelfs als je dus nu echt niet zwanger bent wordt het afgeraden. Dus die negatieve test zou mij dan nog niet zo veel zeggen.

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik zou in deze situatie kiezen voor het huidige bestaande gezin en dus wel medicatie innemen.

4. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Jeetje lastig. @Flamingooo als het mijn kansen op wat langer termijn kan verpesten is de keus gauw gemaakt. Vandaag maar rustig aan met een paracetamolletje.
    @paula1984 ik begrijp wat je zegt en als mijn ziekenhuisafspraak over 2 weken was had ik het wel gedaan. Maar als ik over 5 dagen moet toegeven in het ziekenhuis dat ik diclofenac genomen hebt maakt het me nu al zenuwachtig o_O

5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik heb lang diclofinac gebruikt voor ik zwanger werd van mijn dochter* en in het begin van de zwangerschap.
    Zij had een ernstige hartafwijking.

Ik zou het dus laten staan.

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Dinpin hier chronische pijn (recidiverende slijmbeursontsteking heup en endometriose) maar op voorschrift naproxen met maagbeschermer gehad. Deze werden ook tijdens ons traject voorgeschreven overigens voor de punctie. Voor het traject had ik paracetamol met codeine, die werden juist afgeraden. De naproxen mocht ik slikken tot max een positieve test maar liever 2/3 dagen na punctie/eisprong stoppen.
    Je zal er niet zo zeer op afgerekend worden ze zullen je waarschijnlijk alleen adviseren om andere pijnmedicatie te gebruiken, zoals hier werd gedaan. En te beseffen en beoordelen of je een zwangerschap zonder (zwaardere) pijnstilling door kan komen.
    Ik zou dus desnoods de huisarts bellen voor naproxen wanneer je je daar beter bij voelt maar zou jezelf niet teveel beperken.

Deel Deze Pagina