Een week voor mijn eisprong ( die ik altijd voel op dag 15 ) hebben we onveilig gevreeen,kan het zo zijn dat er toch een kleine kans op zwangerschap is?
Spermacellen die direct tijdens de geslachtgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder echter zijn er uitzonderingen van levensduur van de zaadcel van 4 tot 5 dagen, hierna sterven deze ook af. Factoren als stress, alcoholgebruik en roken hebben hier invloed op. Het zou dus kunnen, de kans op een zwangerschap is welliswaar klein maar is er wel. Afwachten dus!
Ik ben twee dagen na mekaar mijn pil vergeten! Stom stom, heb het deze maand nog eens gehad! De eerste keer was in de tweede week, maar nu ben ik ze twee dagen vergeten in de derde week! Ik weet niet wat er scheelt maar ik kom dit anders nooit tegen en nu heb ik ze al drie dagen vergeten! Ik heb nu al een paar dagen zo een raar gevoel in mijn onderbuik alsof ik mijn menstruatie moet krijgen, kan dit zijn door mijn pil te vergeten dat mijn lichaam nu in de war is? Of zwanger?
Beide zijn mogelijk, ik vrees dat er niets anders opzit dan gewoon afwachten (als je binnen de 72 uur na het onveilige contact zit kan je nog altijd een noodpil bij de apotheker halen als je niet opnieuw zwanger wilt worden)