bloedonderzoeken dag 3 en dag 21

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door betties, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hallo,

Ik heb een vraag over bloedonderzoek.

Ik ben begin van dit jaar voor een eerste gesprek/onderzoek bij de gyn geweest. Dat was na ongeveer een jaar na een miskraam. Met een inwendige echo is toen niets gevonden (dacht dat er wat mis bij mij kon zijn). In het gesprek gaf zij toen aan dat het vervolg van het 'medische traject' zou zijn een 'potjestest' voor mijn man en tweemaal bloedprikken voor mij. We hebben de formulieren daarvoor meegekregen en konden zelf beslissen wanneer we dat zouden doen. We hadden toen afgesproken dat we tot de zomer gewoon door zouden gaan, in de overtuiging dat dat wel ging lukken.

Nou niet dus.... inmiddels ronde 17 ofzo. Ik wil dus eigenlijk maar gewoon dat bloedonderzoek gaan doen nu, voordat je daar weer uitslagen van hebt... Maar de eerste keer prikken moet op dag 3 van je cyclus en dan op dag 21 van je cyclus nog een keer.
    Vanwege de vakantieperiode zit ik steeds scheef. Zo kan ik deze maand wel dag 21 prikken, maar dag 3 is allang geweest. Dag 3 van de volgende cyclus valt in mijn vakantie. De maand erop is het waarschijnlijk weer precies andersom.
    Maandag 11 juli is mijn dag 21 van deze cyclus. Zou ik die gewoon kunnen gaan prikken en dan een keer dag 3 van een volgende cyclus? Of is het juist de bedoeling dat het bloedprikken in dezelfde cyclus gebeurd. Dat lijkt mij logischer?

Dat zou dan betekenen dat ik dit pas kan gaan doen in september....

Hoe nauw luistert dat 'dag 3' en 'dag 21' want het zou ook zomaar kunnen dat 1 van die dagen in een weekend valt...

Weet iemand ook wat er dan gemeten wordt en wat er bijvoorbeeld uit kan komen? Ben dat verhaal alweer een beetje vergeten merk ik nu...

2. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    hi Betties,
    je moet wel dag 3 en 21 van dezelfde cyclus prikken. Dan kunnen ze goed zien aan je hormonen of er een eisprong is geweest die maand en of er van alle hormonen voor en na de eisprong genoeg is aangemaakt.

v.w.b. het weekend. Ik heb het ook gehad dat dag dag 21 toen op een zondag viel, maar toen had ik even gebeld met het zkh, en die maandag dag 22 was toen ook prima.
    zolang je het maar niet te vroeg of te laat deed, tussen 5 en 8 dgn na eisprong was het beste. Ze kijken dan of er genoeg progesteron is aangemaakt.

Deel Deze Pagina