Lieve dames, Hopelijk kunnen en willen jullie mij opvrolijken!? Wie heeft na meerdere miskramen toch een gezond kindje op de wereld mogen zetten? Bij mij is de 4e missed abortion een feit, bah. Toch wil ik de hoop niet opgeven dat het mij ook een keer zal lukken! Of is dat irreëel? Ik hoop hier jouw ervaring te mogen lezen (of van iemand die je kent) Is de oorzaak van de misgelopen zwangerschappen bekend? Heb je uiteindelijk medicijnen gebruikt? Dank voor het delen! en veel geluk gewenst!
Ik ken 2 mensen die na 3 miskramen nog gezonde kindjes gekregen hebben! Is zwaar en het duurt lang maar het KAN wel. Hoop is belangrijk, hoe lastig het ook is omdat te houden! Heel erg veel sterkte... ps. beide geen oorzaak gevonden, en geen medicatie.
Ik heb 2 miskramen gehad (1 missed abortion en 1 vroege miskraam) en daarna een gezonde zwangerschap. Bij mij is verder niet naar oorzaken van miskramen etc gekeken. Het is moeilijk om hoop te blijven houden! Wat zegt je arts ervan?
Ik heb een miskraam gehad bij 8 weken en een vroege! En nu een goede zwangerschap. Mijn moeder heeft er 3 gehad en daarna ben ik gekomen! Dus het kan wel!
He wat naar! Snap dat je nu enorm verdrietig bent! En stop dat vooral niet weg. Het heeft mij erg geholpen door erover te blijven praten. Hier in aug '12 een mk met bijna 10 weken en in juni '13 bbz met 8 weken. Nu een goede zwangerschap. We hebben wel diverse onderzoeken gehad (chromosoom onderzoek, stolllingswaarde etc), maar hierbij werd geen oorzaak gevonden voor de miskramen. Wens je heel veel sterkte en houd hoop! Ik duim voor je!
Het is ontzettend moeilijk om hoop te houden, ik herken het heel erg! Nou ja, zie mijn handtekening! Ik ben 2 weken geleden eindelijk mamma geworden. In mijn geval ben ik kinderaspirine gaan gebruiken nadat er een afwijking werd gevonden in mijn bloedstollingswaarden. Zit jij zelf in de mmm?
Ik was na het verwijderen van de mirena spiraal eigenlijk gelijk zwanger, maar kreeg een miskraam met 6 weken. Toen na 4 maanden weer zwanger, maar toen met 9 weken een miskraam. Wel naar het ziekenhuis geweest waar ze mijn bloed hebben gecontroleerd, maar daar kwam niets uit. Na 4 maanden weer zwanger en in 2013 is daar een gezond kindje uit voortgekomen! Kan dus wel, maar ik vond het ook erg frustrerend en wist ook niet wanneer het voor mezelf genoeg was, gelukkig dus toch nog even doorgegaan. Heel veel succes!
Hier ook 2 miskramen gehad voor mijn 2e kind. Voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad. Het kan dus wel, maar snap je wel hoor.. succes!
Hier 3 miskramen, 3 gezonde kinderen en een gezonde zwangerschap tot nu toe. Bij mij bleek na onderzoek het antifosfolipidensyndroom de boosdoener, oplossing: bloedverdunners vanaf positieve test. Alle keren met medicatie zijn nu goed gegaan. Sterkte! En houd hoop!
Ik ken iemand die 7 miskramen heeft gehad. ( tussen de 5-13 weken..waaronder dus een paar MA) De 8ste zwangerschap ging goed. Hier inmiddels 5 miskramen gehad, allemaal voor de 6 weken. Tot nu toe nog geen doorgaande zwangerschap. Maar volgens mijn gyn moet er toch echt een keer eentje blijven zitten. Alle onderzoeken zijn goed, bloedstolling is goed, laparoscopie en hysteroscopie waren goed, baarmoederslijmvlieskweek was goed. Kortom "gewoon" dikke vette pech.
Happy, wat ontzettend naar dat je dit weer moet meemaken. Ken ik jou van het asherman-topic? Ben jij er trouwens zeker van dat je asherman helemaal weg is, zo niet kan dit nl ook de oorzaak van je miskramen zijn...
Echt verschrikkelijk om mee te maken. Ik heb zelf 4 miskramen gehad tot ik zwanger werd van mijn zoontje, nu 1,5 jaar. Ik ben toen echt tot de bevalling onzeker geweest maar hij is kerngezond. Alle onderzoeken waren gedaan en ze konden bij ons beiden geen reden vinden waarom het steeds fout ging. Voor ik zwanger werd van mijn zoon zou ik naar het ziekenhuis in leiden gaan voor verdere onderzoeken maar dat was dus niet nodig. Nu trouwens (onverwachts) weer zwanger binnen een jaar zonder problemen. Hopelijk heb jij ook snel het geluk, het is verschrikkelijk en ik werd er gek van als de gyn het zei, maar de aanhouder wint. Houd vol! Sterkte