Hoe begin ik met een temperatuurkaartje?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Daniellu, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    de titel zegt het al hoe begin ik met temperaturen, en hoe werkt het? ik ben erg benieuwt naar de reacties
    liefs daan

2. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Je begint het best op de dag dat je ongesteld wordt. Elke ochtend, net voor het opstaan meet je (liefst op dezelfde tijd) je temperatuur en schrijf je die op. Dan zie je dat het eerst elke keer wat lager is, en na een aantal dagen (gemiddeld zo'n 15) stijgt het gemiddelde een beetje... Vul je het in een grafiek in op internet, dan zie je ook letterlijk die verhoging. Heel eenvoudig; je weet da tna die verhoging je eisprong geweest is.

3. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    aah dus zoo, en welke website is dat dan wel niet? mar nu weet je niet wanneer je echt moet klusse, of licht dat aan mij

4. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Advies voor klussen is het beste om de dag; en dan als je weet (dmv ovulatietest bijvoorbeeld) wanneer je vruchtbaar bent kun je het nog extra doen.

Temperaturen vertelt het dus alleen achteraf. Maar als je cyclus regelmatig is, zie je na een paar maanden temperaturen wel op welke dagen ie elke keer omhoog gaat.

5. Star84

Star84 Actief lid

29 nov 2011
    404
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeft dit dan ook nut als je heel onregelmatig bent? Mijn eerste cyclus was 39 en nu zit ik op dag 63 en nog steeds niks, dus vraag me af of ik wel een eiprong heb...

6. Novalee

Novalee Lid

18 mei 2009
    32
    0
    0
    Je kunt met temperaturen niet je eisprong voorspellen, maar je kunt wel achteraf zien of hij geweest is zodat je weet wanneer je ongesteld moet worden. Of liever niet natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina