kan iemand helpen? bijstelling plan van aanpak?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Denice1991, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denice1991

19 sep 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit vanaf 8 augustus ziek thuis nu heeft vrijdag de bedrijfsarts gezegd dat hij gaat door geven dat ik tot mijn verlof niet meer terug kom.
    nu word ik net door mijn werkgever gebeld dat ik een bijstelling van plan van aanpak moet komen tekenen......
    weet iemand waar dit voor nodig is???
    gezien ik mijn werk niet echt vertrouw ga ik niet zomaar iets tekenen...

2. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Dit hoort bij de Wet verbetering poortwachter waar je werkgever zich aan moet houden ivm ziekte.
    Binnen 8 weken na ziekmelding moet er een plan van aanpak opgesteld zijn waarin staat hoe je weer aan het werk kan gaan of wat je wel en niet kan doen.
    Mocht dit plan van aanpak wijzigen, doordat de arboarts zegt dat je tot je verlof niet meer gaat werken, dan moet dit ook aangepast worden in het plan van aanpak.
    Dit is niks vreemds, maar iets wat wettelijk zo geregeld is.

3. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Zeker als de klachten waardoor je ziek thuis zit vanwege de zwangerschap komen is dit meer een formaliteit.

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Gewoon goed lezen wat je tekent ;

5. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Inderdaad, als je je werkgever niet vertrouwt zou ik het wel goed lezen voordat je iets tekent, maar een plan van aanpak ivm ziekteverzuim en bijstelling hiervan als er iets wijzigt is normaal.

6. Denice1991

19 sep 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dan is het goed :D ja had er zelf nog niet van gehoord dacht dat het gewoon via bedrijfsarts ging. maar ga hem over een uur tekenen dus ff goed lezen :)

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nee is normaal dat het via je werkgever gaat ;)

8. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Inderdaad is het normaal dat het via je werkgever gaat. De bedrijfsarts adviseert de werkgever hierin, maar de werkgever moet de procedures volgen en dit met je bespreken of een casemanager instellen hiervoor.

9. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Je zou ook kunnen vragen of ze het even mailen zodat je tijd hebt om het rustig door te lezen ipv dat ze je aanstaren en je snel moet lezen onder druk.

10. sas77

sas77 Actief lid

18 sep 2014
    183
    0
    0
    Nog even een aanvulling op de reacties bovenstaand. Het kan zijn dat je een telefoontje van het UWV gaat krijgen. Omdat jij ziek thuis zit vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten, mag jouw werkgever een beroep doen op een zogenaamde No-Risk polis van het UWV. Het UWV betaalt in dat geval de kosten van jouw ziek zijn terug aan jouw werkgever. Jij merkt daar zelf helemaal niets van :) Het kan zijn dat zij contact met jou opnemen om te checken wat er aan de hand is.

Deel Deze Pagina