Weer aan het werk

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door speentje2012, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Hallo,
    Sinds de geboorte van mijn oudste dochter zit ik al thuis.

Ik wil nu weer aan het werk gaan.
    Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat met de opvang van mijn 2 kinderen moet gaan regelen.

Mijn vriend werkt in ploegen dus zijn diensten vallen elke week weer anders (6 dagen werken, 4 dagen vrij) zo gaat het altijd weer rond.

Als mijn vriend vrij is hoef ik natuurlijk geen opvang te hebben, maar dat verschilt gewoon elke week.

Kan ik het beste voor een kinderdagverblijf gaan of gastouder?
    Ik weet niet of ik de dagen wekelijks of maandelijks kan wijzigen?

Natuurlijk wil ik ook financieel het goedkoopste met wel een goede kwaliteit.

Is het dus de moeite waard om te gaan werken? Voor 2 kinderen opvang is best duur lijkt mij?

Het gaat hier dan wel om partime.

Kan ik hier dan ook kinderopvang toeslag voor aanvragen?

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

alvast bedankt

2. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Helemaal niemand?

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hoi, gewoon even een eerste reactie. :)

Omdat je onregelmatig dagen wilt afnemen, denk ik dat je op zoek moet naar een opvang die flexibel is. Ik denk zelf dat dat bij een gastouder makkelijker is, maar volgens mij zijn er ook kdv's die flexibel opvangen. Maar dat ligt volgens mij ook weer helemaal af van de regio waar je woont. Bij een reguliere opvang is het in ieder geval niet makkelijk om op week- of maanbasis de dagen te wijzigen. Er zijn gastouders die daar flexibel in zijn, ik heb hier op het forum wel voorbeelden voorbij zien komen.

Afhankelijk van jullie inkomen, krijg je geld terug van de belastingdienst. Dus het hangt er helemaal vanaf wat je gaat verdienen om te kunnen bepalen hoeveel je terug krijgt en of het dan de moeite loont. Aan de andere kant denk ik dat je ook weer wilt gaan werken voor jezelf: je eigen ontwikkeling, employability en (sociale) contacten. Dat is ook wat waard. Zeker als de kinderen straks "fulltime" naar school gaan, is het handig als je er niet al te lang uit bent geweest, als je begrijpt wat ik bedoel ;).

Succes in ieder geval!

4. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik heb even gekeken en een gastouder is duurder dan de kinderopvang. Ik had juist andersom verwacht.
    Nu moet ik alleen na vragen of het ook flexibel kan.

Mijn schoonmoeder wilt ook oppassen maar zei woont helemaal in belgie en ik heb ze toch liever wat meer in de buurt, mocht er wat zijn.
    Ik heb er gewoon niet zo'n goed gevoel bij als ze bij mijn schoonmoeder zijn.

Nu eerst maar eens op zoek naar een baan, toch best wel lastig.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou wat kinderdagverblijven bellen of mailen met je vraag over flexibele opvang, hier zijn er verschillende die het aanbieden.
    ik werk in de zorg en geef aan het kdv door welke dagen en tijden zoon komt, dat wisselt dus ook wekelijks

wat je terugkrijgt van de belastingdienst is inkomensafhankelijk, hoe meer je verdient hoe minder je terug krijgt :D

Deel Deze Pagina