Ik ben voor een tijdje terug aan de pil (tot ik meer duidelijkheid heb), maar weet iemand toevallig of je daar heel emotioneel van kan worden? Ik kan me het niet zo goed herinneren van het verleden, dat het zo heftig kon zijn. Ik ben sowieso een heel emotioneel mens, maar momenteel is het echt extreem. Ik maak ook ruzie met mijn vriend (hebben zelden ruzie) en ben daarna dan helemaal over de rooien. Ik heb ook een beetje een down gevoel, gewoon niet lekker in mijn vel.. Ik heb ook best een heftige periode achter de rug, dus het kan ook zijn dat dit mee speelt. Ik was alleen benieuwd of de pil er ook aan bij draagt. Ik lees online wel over emoties rond de menstruatie enzo, maar dit ben ik momenteel niet. Verder kon ik er niets duidelijk over vinden. Alvast bedankt...
Hey Roseline, dat kan zeker. Al zal de heftige periode die je hebt meegemaakt ook wel mee spelen. Toen ik zwanger werd van ons eerste kindje, was ik ongeveer 5 maanden van de pil af. Ik voelde me stukken beter, opgewekter, energieker. Na de bevalling heb ik nog een tijdje geen pil genomen maar uiteindelijk toch weer begonnen. Nu ben ik net een klein maandje van de pil af en voelde al snel verschil. Alsof er een donker gordijn van me afglijdt, ik voel me lekkerder in mn vel, hoger libido en minder last van 'mood swings'. Je kunt proberen een lichtere pil te nemen, in overleg met je huisarts?
Bedankt meiden voor jullie reacties. Ik slik al een vrij lichte pil. Het is dus nog even volhouden, tot ik voor een andere oplossing kan gaan (als dat kan). Eerst even de endometriose onder controle krijgen en daarna hoop ik snel zwanger te zijn.
Ja dat kan zeker! Dat wat je beschrijft heb ik ook jarenlang gehad met een lichte pil. Toen ik stopte voelde ik me zo'n ander mens en precies de reden dat ik nooit meer aan de pil ga! (Ik heb nu mirena en geen klachten omdat deze heel plaatselijk hormonen afgeven en niet zoals bij de pil door je hele lijf wordt opgenomen)
Het lastige is dat ik momenteel een beetje aan de pil vast zit door de endometriose. We willen graag dit jaar een kindje, dus het is een tijdelijk oplossing. Ik ben echt mega emotioneel... Na een zwangerschap wil ik voor iets anders kijken, wat de mogelijkheden zijn ook wat betreft de endometriose.
ja kan zeker wel!! werd er ook emo van en depri stom ding ik gebruik hem daarom niet meer (nu ook om dat we kindje willen ) toen tijdje met condoom gedaan tot we besloten voor 3e tegaan. ik voel me emotioneel veel stabieler zonder de pil, niet meer van die down momenten.