toen mijn gyn vertelde over dit onderzoek is het allemaal langs me heen gegaan,,, het verhaal over het gromozoom onderzoek is wel blijve hange.. maar kan me alleen herinere dat ze vroeg of we grote dingen in het veruitzicht hadden verhuzing,huwlijk?. snapte er geen bal van! miss dat iemand hier weet wat t precies in houd dank u
Cytogenetica - Wikipedia in het kader van een miskraam? ik moest twee buisjes bloed inleveren, m'n man ook en volgens mij is het de officiele term voor chromosomenonderzoek anders even navragen in het mk-hoekje.
het is idd chromosomen-onderzoek. Hierbij wordt gekeken of er eventueel een genetische afwijking bij 1 van jullie beide is. Dit zou eventueel!!! een verklaring kunnen zijn waarom het zwanger worden niet lukt of dat je meerdere miskramen hebt gehad. Het bloed dat wordt opgestuurd van jullie beide wordt gekweekt en na ongeveer 5 dagen is het DNA wat in jullie bloed zit zo gegroeid dat dat zichtbaar gemaakt kan worden. Het DNA is te zien als chromosomen (zoals je op die wikipedia site ziet), de analisten kunnen aan het bandenpatroon (zeg maar een soort streepjescode op die staafjes die je ziet) zien of alles goed is en of er eventueel afwijkingen te zien zijn. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel