kan iemand in het kort uitleggen wat een postnataal cytogenetisch onderzoek is

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daniellu, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    toen mijn gyn vertelde over dit onderzoek is het allemaal langs me heen gegaan,,, het verhaal over het gromozoom onderzoek is wel blijve hange.. maar kan me alleen herinere dat ze vroeg of we grote dingen in het veruitzicht hadden verhuzing,huwlijk?. snapte er geen bal van! miss dat iemand hier weet wat t precies in houd
    dank u ;)

2. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    MHz niemand ooit van gehoord

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Cytogenetica - Wikipedia

in het kader van een miskraam? ik moest twee buisjes bloed inleveren, m'n man ook en volgens mij is het de officiele term voor chromosomenonderzoek :)
    anders even navragen in het mk-hoekje.

4. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 cvo1986, 28 dec 2011
    Laatst bewerkt: 28 dec 2011
    het is idd chromosomen-onderzoek. Hierbij wordt gekeken of er eventueel een genetische afwijking bij 1 van jullie beide is. Dit zou eventueel!!! een verklaring kunnen zijn waarom het zwanger worden niet lukt of dat je meerdere miskramen hebt gehad.
    Het bloed dat wordt opgestuurd van jullie beide wordt gekweekt en na ongeveer 5 dagen is het DNA wat in jullie bloed zit zo gegroeid dat dat zichtbaar gemaakt kan worden. Het DNA is te zien als chromosomen (zoals je op die wikipedia site ziet), de analisten kunnen aan het bandenpatroon (zeg maar een soort streepjescode op die staafjes die je ziet) zien of alles goed is en of er eventueel afwijkingen te zien zijn.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel

5. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    Dank u voor de duidelijke uitleg! We gaan het woensdag late prikke

6. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen dank...maar je mag je zeggen hoor ;) naar welk ziekenhuis wordt het onderzoek gestuurd ?

Deel Deze Pagina