Als straks ons tweede kleintje geboren is, lijkt het me leuk om mijn zoontje van 2,5 iets mee te geven om uit te delen/trakteren op het kinderdagverblijf. Maar ik ben echt compleet inspiratie loos. We weten niet of dit een jongen of meisje is, dus gericht iets met roze/blauw/naam oid van tevoren maken is lastig en mijn zoontje is een enorme kieskeur met dingen die hij lust en als het eetbaar is wil ik wel iets uitdelen wat hij zelf ook lekker vind...... Wat hebben jullie gedaan of gaan jullie doen? Iemand leuke ideetjes?
Ik heb er deze week zelf over nagedacht en zag een leuk idee voorbij komen op internet: Lange vingers, bovenste stukje dopen in glazuur van dr. Oetker en daarna wat gekleurde muisjes, maar ik weet natuurlijk niet of je zoontje dit ook lekker vindt...
Wij hebben soesjes gedaan. Die uit de vriezer. Even dopen in beetje gesmolten chocolade of fondant, dippen in de muisjes en op een leuke schaal. Hooguit 10 min werk
Of als hij lange vingers lust nog makkelijker maken voor jezelf Geef hem een pak lange vingers mee naar school. Een bakje met muisjes in de goede kleur en een bakje kant en klare fondant uit de winkel. Laat de juf het op tafel zetten en ze kunnen allemaal zelf even dopen in fondant en muisjes
Er is ook geboortehagelslag mss lust hij dat wel? En anders gewoon lekker een lange vinger met fondant. Er zijn vast meer kindjes die geen muisjes lusten en op deze manier laat je het aan de kindjes zelf.
Ik maak lange vingers, half in glazuur gedoopt en dan muisjes erop. Heb witte snoep muizen gekocht en deze knoop ik aan de lange vinger met lint en een klein kaartje
Bij de opvang van mijn zoontje is er een gezond traktatiebeleid. Iemand een idee voor een gezonde traktatie bij de geboorte van een broertje? Ik heb zelf 0 inspiratie
Zoiets, maar dan met blauwe kleurstof? Je kan de cake eventueel "gezonder" maken door suikervervanger te gebruiken (honing)? Deze is ook leuk
Fruitspiesje? Kun je in verschillende kleuren fruit op een prikker doen. Zwaarden maken (satéprikker met halve minikomkommer er op, aangevuld met witte druifjes) Toverstafjes (zelfde idee maar dan met bosbessen en aan het uiteinde een ster, die je uit een schijf watermeloen steekt). Paddestoeltjes (blokje kaas met dakje van half cherrytomaatje erop) Tulpjes (cocktailprikker met 'blaadjes' van komkommer en tulpjes van een schijfje wortel). Gewoon iets groente of fruit-achtigs bewerken met een uitsteekvorm en ze vinden het al gauw goed, is mijn ervaring.
Wij hadden een plastic zakje met een blauwe ballon, blauwe hartjes snoepjes en een blauw pakje jip en janneke snoepjes vd Hema. Zag er erg leuk uit!
Zoiets.. had alleen een andere tekst en plaatje.. en geen parapluutje Op Pinterest staan veel leuke ideeën.
Een appel de onderkant in chocolade dippen en dan in blauwe prikkels dopen! Is gezond en ziet er leuk uit!
Op de peuterspeelzaal bij ons werd er (na de geboorte van een meisje) een roze 'it's a girl' beker uitgedeeld met daarin een Nijntje koekje, stickers (apart voor jongens en meisjes Frozen/Cars..) en een bellenblaas. Ingepakt met folie, strikje en kaartje eraan. Klaar! Vond het wel schattig, simpel en 'gezond'.