Babybadje of gewoon badkuip

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door klavertje, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag,

    Moet je een baby perse in een babybadje wassen?
    Is dat niet alleen voor de kraamverpleging?
    Een vriendin van mij waste het kindje na 1 week al in de gewone badkuip.
    Gewoon een klein laagje water en zo'n aquaseat of gewoon goed vasthouden.

    Ik ben bezig met mijn uitzetlijst en ik zie dat IK heel veel dingen gewoon onzin vind om aan te schaffen.

    Dus wat vinden jullie? Moet een babybadje of tummytub?
    Of kan het dus ook gewoon in het ligbad al dan niet samen met papa/mama.

    XX
    Klavertje
     
  2. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Tjeetje... lijkt mijzelf erg belastend voor je rug....
    En waar wil je je kindje dan aankleden..?
    of heb jij je commode in de badkamer staan....

    Want zo'n kleintje koelt zo snel af, dat het wel makkelijk is om alles bij de hand te hebben... en dat je de kleine gelijk uit het bad in de luiers kan leggen..en gelijk aankleden..... (dus zo dicht mogelijk bij de commode)....

    Tja lijkt me niet echt praktisch hoor....en zo duur is een babybadje niet.....
     
  3. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik vond het zelf niet praktisch in het grote bad. ik heb maanden de tummy gebruikt, beviel prima. daarna met papa mee in het grote bad, en nu is hij groot genoeg om zelf te zitten.
     
  4. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ja, je hebt wel gelijk. En nee we hebben geen commode in de badkamer.
    Het probleem is juist het ruimtetekort bij ons thuis.

    Ik vind zo'n tubbytub zo'n eng ding. Het kindje zit dan helemaal opgevouwen. Hoe kan je het dan goed wassen?
    En gebeurd het wasritueel bij juliie dan ook gewoon in de babykamer?
    Badje op standaard ofzo?

    Sorry voor de vragen, maar ben nog een beetje leek hierin dus wilde graag jullie mening weten. :)
     
  5. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij gebruiken de tummytub in de gootsteen, dat bleek de allerfijnste hoogte! de super dure badstandaard is dus na 2x nooit weer gebruikt.
    het aankleedkussen op het aanrecht, daarop was ik mijn zoontje, en dan in de tummytub lekker badderen.
    is direct ook handig want in de keuken is het bij ons veel warmer dan in de badkamer, en het hele aanrecht om alle dingen neer te leggen
     
  6. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    De meeste mensen gebruiken het badje gewoon in de baby kamer.

    en in het gewone bad lijkt mijn niet echt pretig voor je rug. want je bent er best wel lang mee bezig en dan zit je de hele tijd in een raare houding.
     
  7. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Heb het badje van mijn zoontje de eerste maanden in een badmeubeltje (of standaard) naast de commode gehad.... toen hij echt begon te spatten heb ik zijn badje verhuist in de douchekabine...
    We hebben helaas geen bad :(
     
  8. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ik denk dat ik jou oplossing een goeie vind.
    Ook idd omdat het beneden warmer is dan boven.
    We hebben een open keuken en dus gelijk de woonkamer erbij.
    Is lekker warm. En in de aanrecht met een tummytub is dus handig.

    Maar hoe was je zo'n kindje nou in die tummytub?
    Het is toch helemaal opgevouwen?

    alvast bedankt voor jullie reacties. :)
     
  9. mamma van stef

    mamma van stef Bekend lid

    27 jan 2008
    957
    0
    0
    je zu je kindje eerst kunnen wassen met ene washandje en dan de tummytub in doen.
    stef vond het heelrijk in de tummytub, kwam helemaal tot rust
     
  10. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ja, nou ze zeggen dat baby's er helemaal wild van zijn van die Tummtubs.
    haha ik kan me er niets bij voorstellen zo in elkaar gevouwen.
    Zal wel lekker warm en veilig gevoel geven ofzo. ;)
     
  11. anouk31

    anouk31 Bekend lid

    22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Milou vond de tummytub veel fijner dan het badje. Ze vond het net fijn om zo in elkaar gevouwen te zitten/liggen. Ze heeft in stuit gelegen en we merkten dat ze in de tummytub telkens die houding had als bij de echo's.
    Ze liggen in de buik ook in elkaar opgevouwen, dus dat zijn ze wel gewend.
    Ze heeft er nog in gezeten toen ze 10 maanden was! Heerlijk toch!

    Wij wasten haar ook eerst op het aankleedkussen en dan de tummytub in.
     
  12. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze beide zoons zijn dol op de tummy, ze wilden niet eens in een groot bad (we hebben ze ook als heel klein babytje wel es meegenomen in het grote bad maar dat vonden ze echt helemaal niet leuk, veel te groot! heb mijn oudste echt maanden in de tummy gehad, dat zal bij de 2e ook wel het geval gaan zijn denk ik.
    en idd, eerst wassen en dan in de tummy gewoon wat rondspartelen. worden ze echt wel schoon van hoor :)
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ze nemen de houding aan die ze in de buik ook hadden, vinden ze zalig!
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Gewoon in bad en ernaast overheen gaan hangen om je kindje te wassen, ik krijg al een hernia van het idee! Wij hadden gewoon een badje en standaard van de Hema op haar kamertje of in de badkamer en dat werkte prima. Ze gaat ook wel met ons in bad, maar dan neemt de een haar mee in bad en de ander haalt haar eruit, droogt haar af en kleedt haar aan.
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nou je hebt al heel wat antwoorden gehad op het badderen ;) . Over het wassen zelf: Van de kraamverzorgster leerden wij: Gezichtje wassen met water, billetjes en liesjes met een klein beetje zeep en dan hup de tub of het bad in. Dat is ook echt wel voldoende, want vies worden ze nog maar amper die kleintjes.
    Hier viel de tub trouwens tegen, dus onze meid gaat meestal in bad, alleen als ik alleen thuis ben gebruik ik voor het gemak de tub nog weleens, omdat dat minder zwaar is enzo.

    Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de anderen dingen die zinloos lijken/zijn ?
     
  16. Judi

    Judi Actief lid

    27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ik heb een benodigdhedenlijst opgestuurd gekregen van het kraambureau.
    Het is een best lange lijst en daar staat dus ook dat het verplicht is een badje met badstandaard te hebben.
    Ik lees zeer vaak, dat het badje zo goed als bijna niet gebruikt word en ik vind het zonde van het geld om zo'n ding te moeten aanschaffen. Dan geef ik liever het geld uit aan andere spullen, die goed bruikbaar zijn ;) !
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik heb het badje anders heel veel gebruikt + de standaard, tot een maand of 10. Wel met zo'n aquasit erin, echt een aanrader.
     
  18. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Gebruik het badje hier nog steeds.....! (standaard heb ik niet.. maar compleet badmeubel)
    en mn zoontje is 19 maanden.....

    toch lijkt het me zelf zo "eng" vasthouden met zo'n tummy tub...
    Je houdt dan toch aan het hoofdje vast zeg maar?
    Weet t niet hoor.. vind hetzelf een eng idee....
     
  19. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Nou dat had ik dus ook.

    Bedankt weer voor de reacties, ik kan van iemand die volgende week bevalt een tummy tub overnemen. Want als mijn kleintje geboren word dan is die van haar er bijna uit. Vond ze ok, dus ook maar proberen ;)
     
  20. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dit vind ik dus een fantastische tip! Wij hebben altijd lopen klooien en nooit aan de gootsteen gedacht, dan kun je je baby inderdaad op een aankleedkussen op het aanrecht afdrogen en aankleden, het is hier ook veel warmer dan in badkamer of babykamer! Supergoed idee, wij gaan het over een paar maanden zeker zo doen bij onze nieuwe aanwinst! Thanks!
     

Deel Deze Pagina