Lieve dames, Mijn zoontjes is bijna 13 maanden en loopt nog niet (echt). Hij schuifelt wat langs de bank en zo. Wat voor schoentjes/slofjes trek ik hem aan? Die soksloffen gaan altijd uit en die dure slofjes van Boumy, gaan steeds stuk. Thuis is hij vaak op blote voetjes. Ik wil natuurlijk wel dat hij stevig kan staan, kan oefenen en niet weg glijdt. Hebben jullie tips? Dank!
Hier gewoon schoentjes met leren zooltjes zolang ze nog niet echt liep. Daar heeft ze dus op leren lopen. Nu heeft ze net haar eerste paar schoentjes omdat ze nu een maand echt los loopt. Ik heb trouwens ook een keer de shoesme babyproof schoentjes gehad, die waren ook wel oke voor de voorzichtige stapjes
Ik ben ook aan t kijken naar de babyproof van Shoesme maar hoe zit t met de maat? Is er al rekening gehouden met groeiruimte of moet je die zelf erbij doen? Mijn dochter haar voeten zijn ongeveer 11,5 cm. Welke maat kan ik dan t beste pakken? Twijfel tussen 20 en 21.
Oefenschoentjes vanaf 6 maanden tot en met de eerste wankele stapjes. Voor binnengebruik. Wereldschoenen van Hollandse bodem De trendy baby-oefenschoentjes van Shoesme zijn speciaal ontwikkeld voor de baby die zich voorbereid op de eerste stapjes. Vanaf een maand of 6 houden ze de voetjes warm wanneer je buiten met je kleintje aan de wandel gaat; ze staan lief, stoer en je hebt er veel bekijks mee. Maar het meeste profijt van de oefenschoentjes van Shoesme krijgen ze als ze de eerste wankele stapjes gaan zetten. Het gepatenteerde Baby-Proof antislipzooltje geeft voldoende grip en zekerheid wat het maken van de eerste stapjes bevordert. Door de pasvorm blijft het schoentje perfect aan het voetje zitten. De schoentjes zijn zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant van hiervoor speciaal geselecteerd soepel leer gemaakt. De collectie is trendy, hip en volgens de laatste modetrends, 100% Babyproof!! De oefenschoentjes zijn verkrijgbaar vanaf maat 19 tot en met maat 22. Bij de geboorte bestaan de voetjes van een baby voor een groot gedeelte uit kraakbeen. Daarom zijn babyvoetjes zacht en buigzaam. Juist omdat de babyvoeten zo buigzaam en vervormbaar zijn is het belangrijk de maat goed in de gaten te houden. Door slecht passende schoenen kan de gehele loopbeweging van je kindje verstoord worden, wat op latere leeftijd tot klachten kan leiden. Je kindje verplaatst zich al spelenderwijs. Kruipen, vallen en weer opstaan, zo ontdekt hij of zij de wereld. Afhankelijk van de ondergrond waarop dit gebeurd kan stiksel en leer vroegtijdig slijten. De oefenschoentjes zijn dus niet geschikt om buiten mee te lopen en te spelen. De eerste paar stapjes zullen nog niet zoveel kwaad kunnen, maar als je kindje al rap sneller en beter gaat lopen, schaf dan een loopschoentje met flexibele zooltjes aan voor buiten en gebruik de oefenschoentjes voor binnen. Bepaal aan de hand van de tabel de juiste maat. Meet met een liniaal onder het voetje van de hiel (B) tot het topje van de grootste teen (A), en ga uit van het grootste voetje. De centimeters die staan vermeldt in de tabel zijn van het hieltje tot aan de teentop van de binnenzool. Hou ongeveer 1cm aan voor extra groeiruimte. Dus heeft je kindje 11,4 cm voetje, bestel dan een schoentje van 12,5 cm, dus maat 20. op de site van 't grietje van Hans vindt je de tabel van Shoesme
Hier ook babyproof-schoentjes gehad voor de eerste stapjes. Ik gebruikte die overigens alleen voor buiten (al zijn ze daar officieel niet voor bedoeld, ik nam hem al snel aan de hand mee toen het enigzins kon, dus vóórdat hij officieel 6 weken goed losliep). Voor binnen gebruik ik ook Boumy slofjes, nog steeds! Ik vind ze super! Lucas heeft ze overigens nog nooit versleten... hoe krijgt jouw kleine dat voor elkaar?
Ik vond de babyproof schoentjes wel klein vallen Hier ook nog nooit boumy's versleten! Wel dat ze wat lelijk worden op de neus, maar verder niet.
Ik ben bang dat dat steeds op de creche gebeurd. Heb er al een aantal met gebroken elastiek terug gekregen. Ze zijn ook wel lastig aan te trekken..... Dank voor jullie tips! Ik bestel de shoesme stappertjes (cute trouwens) voor o.a. op t kinderdagverblijf en hou dan thuis de boumy's.
Ik had shoesme maar die waren zo te klein jammer hoor want ze zaten goed. Daarnaast had ik ook al een aantal slofjes van babypaws.....fantastisch!!! Ik heb dus nog geen nieuwe schoentjes gekocht, ze loopt op de babypaws. Nou ja loopt, ze loopt bijna los.
Ik ben gister bij een kinderschoenenwinkel geweest en daar zeiden ze dat de shoesme heel goed zijn voor beginnende stapjes, in elk geval een soepel zooltje, maar liever niet te soepel zoals de slofjes. Je moet ze nog makkelijk dubbel kunnen vouwen. Dat zou denk ik voor jou dus ook gelden.