wii of playstation 3

Discussie in 'De lounge' gestart door shanai, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    zouden jullie kiezen voor een nintendo wii of een playstation 3, en waarom?
    op het moment willen wij de wii of playstation zelf gebruiken, maar kan een van de twee ook over een tijdje gebruikt worden door mijn dochtertje (2)? of is ze voor beide nog te jong?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    heb het even terug gelezen en misschien een beetje verkeerd omschreven ;) ik wil mijn dochtertje van 2 dus niet achter de spelcomputer zetten ;)
    het idee is meer dat ze bij een van beide spelcomputers over een tijdje misschien eens met ons mee zou kunnen doen af en toe.

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij hebben alleen ervaring met de Wii en 'n zes/zevenjarige..

Er zijn iig wel spelletjes voor te krijgen die vanaf drie jaar al wel te doen zijn, vaak zijn die ukkies daar handiger in dan je denkt.. :D

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou voor de playstation 3 gaan,die is veel beter grafisch dan de wii en voor de playstation komt ook een soort van wii controller uit die het veel beter doet dan die van de wii en er zijn veel mer spellen op te spelen en ook leuker in het gebruik alleen,je hoeft ds niet met z'n allen voor dat ding te gaan zitten

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou ook voor een playstation 3 gaan. Wij hebben zelf een xbox360, maar dat is echt niks voor kleintjes. Grafisch is een playstation mooier dan een wii. Qua spellen hebben ze beide voor elke leeftijd wel iets.

6. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ik zou ook voor de playstation gaan, ik heb zelf de wii en
    valt me erg tegen, en daarvoor had ik de playstation 2 weg gedaan..

7. wannie

wannie Niet meer actief

Ik heb beide staan

Voor eigen gebruik zou ik de ps3 zeggen.
    Maar voor kids vind de wii toch weer veel leuker
    Als me dochter (11) er op speelt wil me zoontje ook nog wel eens meedoen en dan heeft hij de grootste lol.

8. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    wij hebben ze beide:)hihi. voor kleintjes is de wii leuker en de spellen zijn goedkoper. de ps3 gebruiken wij ook om muziek af te spelen en natuurlijk films. en foto's Ook bluray!
    dus als ik moet kiezen kies ik voor de ps3 omdat je daar veel meer mee kunt! maar voor kids zou ik voor de wii gaan

9. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Wij hebben ze allebei in huis. De wii heeft echt leuke spellen zoals mario en dat soort dingen maar voor kwaliteit is de playstation echt super!! is ook gelijk een blue ray speler ;)
    Maar ik heb voor mezelf niet echt leuke spellen op de playstation, dat vind ik het enige nadeel. Dus daarvoor heb ik boven een wii staan :)

10. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ik had eerst de playstation 3, speelde er nooit op, keek er weleens een blu ray dvd op maar ik heb hem uiteindelijk geruild voor een wii! paar jaar geleden alweer en ben er nog steeds erg blij mee, het wii board is dan wel een aanrader erbij! ons dochtertje heeft er ook al eens op gespeeld die vond het meteen leuk (schijnt dat je bijv. ook dora voor op de wii hebt) voor kids is het natuurlijk ook mooi dat bewegen met die joysticks! maar het is ook lachen met een avondje vrienden!

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik zou voor de wii gaan, mijn dochter vind die erg leuk en ook hele leuke spelletjes!

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb de wii staan. Wij hebben die (onder andere) gekozen, juist omdat die grafisch minder is. :D Want ps3 probeert grafisch echt de realiteit na te bootsen, maar je ziet gewoon dat het het net niet is en dat stoort ons. Dan hebben we liever spelletjes waarbij je gewoon het idee hebt dat je naar een tekenfilm zit te kijken! Maar goed, dit is natuurlijk onze beleving: kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken!

Kijk ook eens in de winkel naar de spelletjes. Welke spelcomputer heeft meer spelletjes die jou aanspreken? Voor ons was dat dus weer de wii.

Voor de wii kun je trouwens een geheugenkaart kopen, waarmee je ook oudere spellen van andere nintendo-spelcomputers (gamecube, nintendo ds, enz) op je wii kunt spelen.Wij hebben die en het geeft meteen een enorme verbreding aan hoeveel spelletjes je kunt spelen! Die oude spelletjes zijn trouwens nog weer goedkoper dan de wii-spellen. Weet niet meer precies hoe duur die kaart was, maar het viel heel erg mee.

Verder ben ik het met de anderen eens: voor kleintjes is de wii leuker, maar als je zelf echt wilt gamen en je de spelletjes van de ps3 leuk vind, kun je beter voor de ps3 gaan.

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben de wii en de PS3 maar als de kleine langskomt van een vriendin van ons wil hij altijd wii'en haha omdat je dan moet bewegen en meer zeg maar met het spel bezig bent..
    Mario kart is hij helemaal verslaafd aan.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.871
    5.146
    113
    Home
    wij hebben ze ook allebei maar de wii is hier ook een stuk populairder ;)

15. heartbeat

heartbeat Lid

13 jan 2010
    35
    3
    8
    Zelf zou ik ook voor de wii gaan.. Ben niet zo'n fan van playstation. Laat mij maar lekker bewegen!

16. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    Bedankt voor alle antwoorden dames! naar aanleiding van jullie ervaringen lijkt me de wii het leukste.
    maar begrijp ik het goed dat je hier niet alleen op kunt spelen?

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou ook voor de WII gaan. En je kan er wel alleen op spelen hoor!
    Wij hebben er ook 1 ( een omgebouwde, en nee geen travo ). Maar wij zijn allebei verslaafd aan alle Mario games, dus een PS 3 is sowieso geen optie.

18. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik zou ook zeker voor de wii gaan. Daarbij heb je veel meer mogelijkheden. Grafisch inderdaad iets minder dan de playstation, maar dat vind ik persoonlijk totaal niet belangrijk. De spellen van de PS3 vind ik over het algemeen weinig aan en vaak niet geschikt voor kinderen.

Je kunt trouwens op de wii ook prima in je eentje spelen hoor!

19. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Wij hebben beide,maar ik zou zelf voor de WII kiezen.
    De WII is leuker qua spellen!
    Maar mijn mannetje zit vaker op de ps3.

Deel Deze Pagina