Vergoeding 4e IVF 2016?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marizje, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    He meiden

Ik begin in 2016 aan mijn 4e ivf poging in Gent.
    Heeft iemand van jullie ervaring met overstappen? Er zijn zorgverzekeringen die 4e vergoeden maar zeker in het buitenland zitten daar haken en ogen aan. PNO zorg, UMC zorg...

Dus... iemand tips/adviezen/goede verhalen?

Liefs!!!

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    UMC vergoed een 4e EN 5e poging als je het uigebreidste pakket neemt, ook als je al in het traject zit.
    Over evt vergoedingen in t buitenland weet ik het niet, je zou ze er maandag eens voor kunnen bellen.

3. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Wij zitten in hetzelfde schuitje. ONVZ vergoed ivf icsi onbeperkt en heeft ook contracten met buitenland. Helaas worden wij daar niet toegelaten omdat we net als jullie al moeten beginnen aan poging 4.
    Ik ga nu kijken bij PNO en UMC. PNO heb ik al een laar keer gemaild met deze vraag maar krijg helaas steeds geen reactie

4. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Umc, €185 per maand. Vergoeden 4 en 5, 100% nl tarief. Alle losse echo's afspraken en onderzoeken vergoeden ze los.
    Wij hebben uiteindelijk €1500 zelf moeten betalen van de €5500.
    De rest is door umc betaald.

Verder hebben ze in het uitgebreidste pakket ook ruime vergoedingen voor alternatieve geneeswijze en beweegzorg. Denk aan: osteopaat, accupunctuur en dat soort zaken waar vrouwen in onze situatie baat bij kunnen hebben. Ook een laparoscopie vergoeden ze.

Zelf heb ik van alle 5 de pogingen al gebruik gemaakt en ontvang dus geen vergoeding meer, maar blijf wel bij hun. Fijne verzekering die veel vergoed.

Let wel op! Toestemming en vragen via de mail, aan de telefoon kan je wisselende antwoorden krijgen.

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw

Het heeft geen nut om PNO te benaderen helaas
    dit omdat het een dochteronderneming van ONVZ is

Waar het dus op neer komt dat je bij PNO dus ook niet toegelaten word voor het duurste aanvullend pakket waar de 4e poging bij zit om daar gebruik van kunnen te maken:(

6. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds 2 weken toegelaten bij UMC. Wij hebben ook al 3 x ivf erop zitten dus beginnen in het nieuwe jaar met de 4e poging. PNO en ONVZ hebben mij ook afgewezen. Wij gaan naar het buitenland dus vind het nog wel spannend hoe dit gaat verlopen qua verzekering UMC. Ik weet al wel dat alle onderzoeken en technieken die in Nederland niet uitgevoerd worden ook niet worden vergoed. Dus dat het Nederlandse tarief vergoed wordt. Alleen dat al scheelt natuurlijk.

Deel Deze Pagina