Hé, Jullie hebben inderdaad ook al een hele weg afgelegd! En wat fijn dat jullie nu terug zwanger zijn! Proficiat! Vind de humor van je arts eigenlijk ook wel leuk! Het zou inderdaad zonde geweest zijn om het niet te proberen! En het is nog gelukt ook! Super! Ik hoop maar dat we snel verder kunnen eigenlijk nu... Ze zeggen ons dat het moeilijk zal zijn op de natuurlijke weg, wat voor ons nu ook weinig hoop geeft als we het intussen zo blijven verder proberen, we rekenen er echt niet meer op. Moesten we bij de gyn geweest zijn, kunnen we misschien gaan denken over hoe het verder moet en op welke manier we aan de slag kunnen. Hopelijk snel meer succes hier Op dit moment lijken we gewoon even 'stil' te staan ofzo...
Ja ik wordt binnen een week gebeld door het zoekenhuis voor een afspraak. Dus ik hoop dat qe dan snel aan de beurt zijn en horen hoe of wat. Want die 1% lijkt me wel heel weinig! Maar bedankt voor je uitleg! Al lijkt me 4% ook niet heel veel toch? Wat als criteria staat
Inderdaad, ik vind 4% ook heel weinig, maar als je op het internet gaat kijken vind je dat overal als percentage... Zouden er dan werkelijk zoveel slechte zaadcellen per keer vrijkomen? Dat het gemiddelde zo laag ligt? Nooit bij stilgestaan! Hopelijk kan je snel terecht! Wij hebben onze 1ste afspraak 19 oktober!
Ik heb gisteren een vragenlijst binnen gekregen van het ziekenhuis. We hebben deze ingevuld en heb gelijk mijn temperatuurcurves er bij gedaan en de uitslag van het zaadonderzoek (al lijkt me dat ze dat wel hebben, maar toch) Ik denk doe gelijk alles erbij, hoeven ze dat straks niet nog een keer te vragen!
En wanneer moet je terug? Of wanneer weet je meer over wat de toekomst zal brengen voor jullie? Hopelijk snel duidelijkheid en een goed behandelingsplan!
Ik heb nog geen idee. We krijgen als het goed is en afspraak thuis gestuurd als ze de vragenlijst hebben ontvangen.
Vanmiddag in het ziekenhuis geweest. Ze begon met, nou de uitslag van het zaadonderzoek is niet slecht hoor! Daar is niks mis mee, met zo'n uitslag zijn we blij. De huisarts wist dus niet waar hij het over had... Bij mij hebben ze een inwendige echo gedaan. Slijmvlies was goed opgebouwd, er staat een mooi groot eitje op springen. Alleen was er wel een vleesboom te zien aan de bovenkant van mijn baarmoeder, maar dat zou geen problemen moeten geven zei ze. Volgende week bloed prikken om te kijken naar de waardes van de hormonen enzo. Dan de dag erna weer een afspraak met de uitslag en hoe verder.
Vandaag 1ste afspraak bij de fertiliteitsarts gehad, even een update! We hebben een gesprek gehad en eerst heel wat vragen overlopen over mijn vriend en mij... Eerst een gesprek gehad met allerlei vragen Hoe mijn cyclus was, mijn menstruatie (pijnlijk of niet), of we rookten, of we met schadelijke stoffen werken (beroep), of we ooit operaties hebben gehad, of de vl ooit problemen heeft gehad met indaling van de teelballen etc., of er bepaalde ziektes of vruchtbaarheidsproblemen in de familie zijn... en ga zo maar verder Ons zaadonderzoek bleek ook nog wel redelijk goed, maar was op alle vlakken wel duidelijk onder het gemiddelde, dus zwanger worden zou op de natuurlijke manier sowieso wel moeilijker zijn, maar ook niet onmogelijk! We hebben laten blijken dat omwille van de leeftijd van vl; we liever niet hebben dat het nog te lang zal duren en daar had ze ook wel begrip voor! Was dus wel fijn! Mijn cyclus zag er piccobello uit, wat dat betreft verwacht ze geen problemen. Bloedonderzoek van voor mijn eisprong was goed, dus morgen als ik mijn progesteron ga laten testen, moet dat normaal ook helemaal in orde zijn. Nu is er afgesproken dat vl opnieuw een afspraak maakt voor een bloedname, het inleveren van nog een staaltje sperma en een echo van zijn teelballen etc. Als het zaadonderzoek dan van dezelfde kwaliteit als nu is, willen ze ons wel een handje helpen dmv inseminatie (iui) ook omdat de vl al wat ouder is. Een week na de onderzoeken bij vl moeten we opnieuw een afspraak bij haar maken om het verder te bekijken. Is er bij hem niks aan de hand, gaan ze bij mij nog wel eens verder kijken. Bij mij hebben ze vandaag ook bloed genomen om te kijken naar chromosoomafwijkingen... Mijn moeder heeft op haar 25 (tussen mij en mijn zus in) een miskraam gehad bij 20 weken, het kindje had het syndroom van Turner en bleek geen geslachtsorganen te hebben, was dus ook niet levensvatbaar... Dus voor de zekerheid even nakijken of bij mij alles in orde is...die uitslag is er pas na 4 weken. Vl moet intussen extra vitamienen nemen om het zaad wat te bevorderen. Hopelijk is een volgende afspraak niet meer nodig, maar dat is nog af te wachten!
Het is bij jou dus ook nog even afwachten! Bij mij is er heel veel gebeurd en er werd ook gezegd dat ik endometriose had, wat door een ander weer werd gezegd dat het niet zo was... Dus van de ene tegenslag naar de ander, maar uiteindelijk was er dus helemaal niks mis bij mij of bij mijn vriend. Ik heb ook HSG onderzoek gehad (kijken of de eileiders doorgankelijk zijn) dat was ook helemaal goed. Ik moet nu dus maandag weer naar het ziekenhuis om te horen hoe nu verder.