Iets doen of niets doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Rozaly, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hallo,
    Als sinds het begin is mijn zoontje niet echt een heel makkelijke baby. Veel huilen, weinig slapen, hoop gedoe met bv en kolven, verborgen reflux, uitslag in zijn gezicht. We zijn bij de fysio geweest voor KISS (of KIDD :s) uiteindelijk overgestapt op Omneo. Het ging een poosje wat beter, maar houdt niet over. Hij is best een vrolijk mannetje, maar slapen is een probleem. Ik ben blij als hij overdag 3x 45 minuten slaapt. Begin van de avond slaapt hij goed, maar op een gegeven moment is ie elk uur wakker en wil hij zijn speen. Hij is bijna 5 maand, ruim 8 kilo en komt nog 2x per nacht voor een fles. De speen werkt echt niet dan. Aan de ene kant denk ik, laat ik naar de ha gaan, maar op de momenten dat het goed gaat besluit ik dat toch maar niet te doen. Voel me ook niet echt serieus genomen door hem.
    Hij krijgt nu Omneo, ook omdat het poepen erg slecht gaat. Is niet dik, maar hij heeft er erg last van.
    Zou het helpen als ik bijvoorbeeld overstap op de 'omneo' versie van Friso, kv of een ander merk? Iemand daar ervaring mee?? Of waar ik ook aan zit te denken, KMA... Maar ik begreep dat dat niet te testen is?! Of heb ik gewoon een 'lastige' baby? Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!
    Lfs

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Allebei mijn dochters waren reflux kindjes en Lotte is ook een baker-kindje. Jouw problemen klinken mij erg bekend dus ik zou zeggen: probeer in te bakeren, eventueel met een bakerzak. Als dat niet of niet voldoende helpt, ga gewoon naar de ha en eventueel naar de kinderarts.
    Ik ben van mening dat een kindje niet voor niks huilt en dat alles wat ze doen een reden heeft. Slecht slapen dus ook.
    Zo is Lotte bang in het donker. We hebben nu kaarslicht (neppers ;)) op haar kamer en nu slaapt ze prima :)

3. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Inbakeren hebben we gedaan tot hij ruim 4 maanden was. Nu slaapt hij in een gewatteerde slaapzak met mouwen, strak ingestopt onder een laken. Dit gaat beter dan slapen met de pacco... Hoewel dat eerst ook goed leek te helpen.
    En mijn zoontje is dus juist heel snel afgeleid, we leggen hem altijd een tut op zijn ogen. Dan valt ie snel in slaap, zonder ziet hij te veel en slaapt ie helemaal niet.

Deel Deze Pagina