Dag 31 is je eisprong. De dip op dag 35 is geen innesteling maar een dip veroorzaakt door het gele lichaam. (Komt tussen 1 en 5 dpo). Als je alleen op dag 22 sex hebt gehad kan je nu onmogelijk zwanger zijn. Heb je rond dag 31 wel sex gehad dat kan het raak zijn maar dat is onmogelijk aan je temp af te lezen. Je zit nu dan pas op 6 dpo. Gemiddeld nesteld een bevrucht ei zich in tussen 7 en 10 dpo. Nog 8 dagen wachten en dan is je nod. Je zou over 6 dagen een test kunnen doen.
Dank je nana84 en RoGiJuLi om even mee te kijken. Ik twijfelde dat m'n eisprong op dag 30 of 31 zou zijn geweest omdat ik op't net ook wel eens lees dat je temp pas 24u erna kan stijgen. Seks zonder condoom was enkel op dag 22. Jammer genoeg heeft dit tot gevolg dat ik me nu nog ongeruster maak want ik heb nog steeds steken onderin m'n buik/baarmoeder, terwijl ik dit anders enkel heb tijdens m'n maandstonden zelf Het witverlies is verminderd, gisterennacht badend in't zweet wakker geworden, 's ochtends mottig van geuren van parfum & koffie van de collega's en 's avonds lage rugpijn... Afgelopen nacht wel goed geslapen Afwachten tot mijn maandstonden dan maar?!
Ik zou afwachten. Testen heeft geen zin nu. Daar is het te vroeg voor. Ik verwacht zeker niet dat je zwanger kan zijn. Je hebt 9 dagen voor je ei sex gehad. Zelfs het beste zaad van de wereld kan geen 9 dagen overleven. De klachten die je nu hebt komen door de progesteron aanmaak en doordat je jezelf nu zenuwachtig aan het maken bent. Daardoor kan je ook "zwanger" klachten krijgen.
Ik snap er helemaal niets meer van... Vond op de officiële site van UZ Leuven dat "de temperatuur pas een tweetal dagen na de eisprong stijgt." (Dus zou ook dag 30 kunnen geweest zijn?!) En daarbij stond er dan ook nog: "Soms worden er tot acht dagen na de geslachtsgemeenschap nog levende zaadcellen aangetroffen.". https://www.uzleuven.be/fertiliteitscentrum/vruchtbaarheid-bij-de-vrouw Gisteren en eergisteren was m'n temperatuur nog hoog en had ik telkens 1x per dag lichtbruine afscheiding bij het afvegen. Ik heb ook nog steeds steken in m'n onderbuik en volgens m'n partner zijn er meer bobbeltjes op m'n tepelhof. Vanmorgen was m'n temp. gezakt tot 36.5. Dan toch maar morgen een test doen als 's morgens m'n temp. weer omhoog is?
Heb je vandaag eerder gemeten of misschien korter geslapen?? Als jij bent overtuigd van een ei op dag 30 dan zit je nu op 11 dpo. Als mijn temp zakte naar basaal op 11 dpo dan werd ik die dag ongi. Ps. Ook 8 dagen voor je eisprong sex is echt uitzonderlijk om daar zwanger van te worden hoor! Ik merk dat je er toch echt veel mee bezig bent. Wellicht dan de hele maand maar onveilige sex hebben zodat je kansen op een zwschsp daardoor verhoogd worden.
Ik heb niet bepaald korte of langer geslapen dan door de week en meet ook elke dag op hetzelfde uur. Ik ben er idd mee bezig, in die zin dat ik m'n eigen lijf wil leren kennen! Want ook met voeding ben ik 'fel' bezig om niet alleen zeer gevarieerd te eten, zo min mogelijk toegevoegde suikers en E-nummers, maar ook volgens combinaties waarbij ik dan geen opgeblazen gevoel heb achteraf of oprispingen of me moe maken enzo... Ook hiermee wil ik m'n eigen lijf leren kennen. Dat van die onveilige seks is een besluit dat je er zelf uit concludeert. Het is niet voor niets dat ik aanhaalde dat we énkel op dag 22 seks hadden zonder condoom.
Nee ik heb het niet over het tempen. Dat snap ik (dat je je lichaam wilt leren kennen). Maar wanneer je gaat zoeken hoe lang sperma kan leven en het dus volgens die site wel zou kunnen met 8 dagen na onveilige sex, dan ben je er veel mee bezig wanneer je zegt er nog niet voor wilt gaan.