Hi allemaal! Ik heb deze ronde ovulatietesten gebruikt van Sensitest. Afgelopen maanden had ik steeds een cyclus van ongeveer 24 dagen.(vanaf augustus 2022) En de laatste ronde opeens 29. De testen bleven in deze ronde maar steeds licht/bijna wit tot afgelopen zondag(CD20) en was deze opeens best wel donker. Dus ik dacht hee er gebeurd wat! De sensitesten worden bij mij nooit echt donker. Blijven altijd vrij licht. Nu heb ik ergens in de vorige rondes een keer de digitale ovulatietesten van clearblue gebruikt en had er hier nog een van liggen dus ik dacht ik ben nu toch wel benieuwd of deze nu positief is, want dat had ik ook nog niet eerder gehad. En inderdaad een smiley! Dus dat was voor mij toch even een soort bevestiging. Tegelijkertijd ook wel weer verwarring, want dat houdt dus in dat deze cyclus opeens nog weer langer is. Nu ben ik daarna nog blijven doortesten met de Sensitest om te kijken naar de afloop, maar deze worden juist donkerder! Kortom ik ben het spoor even bijster! Helaas heb ik geen foto om bij te voegen. Ik had het zo berekend aangezien ik zondag de smiley had, dat vandaag dan 1dpo zou zijn. En volgens mij is de digitale clearblue wel behoorlijk betrouwbaar. Ik word juist niet zo wijs uit de sensitesten(ga deze ook niet meer gebruiken hierna). En ja ik weet dat ik niet moet testen met twee merken, maar dacht meer even kijken of die nou dan positief aangeeft Maar ik weet nu dus echt even niet meer wanneer dan mijn ovulatie zou zijn of zou zijn geweest... Heeft iemand wijze raad?
Ik gebruik al maanden de testen van sensi en ben er net heel tevreden over. De eerste keer dat ik ze gebruikte had ik ook mijn twijfels want het streepje werd wel vaak donkerder maar nooit donker genoeg. Ik ben dan toch blijven doortesten en kreeg dan een paar dagen laten een overduidelijke positieve test. De streep is dan echt dik en veel donkerder dan de andere. Heb met deze testen al elke maand een duidelijke piek gevonden. Zelf test ik altijd 1x rond de middag. Hopelijk lukt het bij jou ook!